utorak, 21.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:43

Kinezi traže garancije za koncesiju na Koridoru11

Autor: Tanjugponedeljak, 04.05.2015. u 14:00
(Фото А. Васиљевић)

BEOGRAD– Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da se sa kineskim kompanijama vode teški pregovori za koncesiju na Koridoru 11, jer Kinezi traže garanacije za promet saobraćaja.

„U prethodnih mesec i po dana smo vodili pregovore sa dve kineske kompanije na koji način da prevaziđemo to pitanje. Razmatramo šta možemo da ispunimo, a da to svakako ne bude davanje garancija za protok saobraćaja ,niti da to bude davanje dodatnog novca, nego da vidimo uz put šta je to još moguće što bi mi mogli da im ponudimo”, rekla je Mihajlović novinarima u Palati Srbije.

Ona je kazala da ti razgovori neće biti okončani sigurno u roku od mesec dana i da se samim tim ne mogu očekivati ni novi tenderi za gradnju preostalih deonica na budućem autoputu od Beograda do granice sa Crnom Gorom, odnosno na Koridoru 11.

„Državna kasa Srbije je likvidna, možda po prvi put, i mi možemo naći način da uzmemo kredit, ali to nije naš cilj. Kineska strana nije navikla na koncesije i nije baš uvek raspoložena za taj vid gradnje, ovo bi bilo prvi put i zato su ti razgovori vrlo teški”, dodala je Mihajlović.

Predmet koncesije je ranije bio izgradnja i održavanje dela Koridora 11 od Surčina do Obrenovca u dužini od 17,6 kilometara i od Preljine do Požege u dužini od 30,9 km, kao i upravljanje, održavanje i korišćenje deonice od Obrenovca do Preljine duge 103 km.

Dve kineske kompanije su prošle pretkvalifikacioni postupak - „Čajna roud and bridž korporejšn” (CRBC) i „Šandong haj-spid grup”, a rok za dostavljanje koncesionih ponuda je bio 5. februara.

Mihajlović: Lopta je kod Ikee, mi smo sve pripremili

Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture i Grad Beograd obavili su sve pripreme za investiciju Ikee u Srbiji i sada se samo čeka da ta švedska kompanija pošalje projekat za gradnju svog prvog prodajnog objekta, kod Bubanj Potoka, izjavila je danas potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović.

„Imamo protokol sa Ikeom, Grad Beograd i Ministarstvo su uradili sve i pripremil i trenutno je lopta kod Ikee da pošalju projekat”, rekla je Mihajlović novinarima u Palati Srbije.

Kako je rekla, dinamika izmeštanja naplatne rampe na autoputu kod Bubanj Potoka predviđa da preduzeće „Putevi Srbije” taj posao obavi u roku od godinu dana.

„Sigurna sam da neće kasniti, jer je to toliko značajan projekat za nas da nećemo dozvoliti kašnjenja”, poručila je Mihajlović, koja je na čelu Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak je potvrdio da će se ta naplatna rampa nalaziti u blizini Vrčina.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je ranije saopštilo da izmeštanje naplatne stanice Bubanj Potok nije uslov za dobijanje građevinske dozvole, kao i da izdavanje dozvole zavisi isključivo od brzine kojom će ta kompanija podneti zahtev i ispuniti zakonske uslove.

Mihajlović: Ove godine će biti obnovljeno 150 km puta

Ove godine će biti rehabilitovano 150 kilometara puteva u Srbiji, u vrednosti od skoro 60 miliona evra, izjavila je danas potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Iz preduzeća „Putevi Srbije” najavljuju da će prvi radovi početi već za desetak dana.

Mihajlović je, nakon sastanka sa predstavnicima više od 70 putarskih preduzeća, izjavila da se ti radovi finansiraju iz kredita Svetske banke, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj koji iznosi ukupno nešto više od 400 miliona evra za obnovu puteva u Srbiji.

„Javni pozivi su završeni po kriterijumima Svetske banke i posao za ovu godinu su dobile domaće firme”, istakla je Mihajlović.

Ona je poručila da je cilj da se domaće firme angažuju na gradnji puteva i podsetila da su u prethodnom periodu na Koridoru 10 kao glavni izvođači bile angažovane strane firme, dok su domaće radile kao podizvođači.

Ona je rekla da je ostala još jedna neugoovrena deonica na Koridoru 10 na jugu Srpska kuća - Levosoje, u dužini od osam kilometara i pozvala domaće firme da se udruže i konkurišu za dobijanje tog posla.

Direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak rekao je da će radovi na rehabilitaciji putne mreže početi najpre u Zapadnoj Srbiji, kod Malog Zvornika i Ljubovije.

Ko nije uradio 10 odsto posla gubi posao

Izvođači na južnom delu Koridora 10 kroz Srbiju duguju oko tri miliona evra podizvođačima, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović i najavila da će biti zamenjeni izvođači koji nisu bili u stanju da obave 10 odsto posla u prethodnih nekoliko godina.

„Objašnjenje (za dug) koje smo dobili od izvođača nije zadovoljilo ni mene ni moje saradnike, pa smo odlučili da u toku ove nedelje se sastanemo i vidimo kako to da rešimo”, rekla je Mihajlović novinarima u Palati Srbije.

On je istakla da za svaki projekat postoji utvrđena dinamika.

„Neki izvođači za sve ove godine nisu uradili ni 10 odsto posla i spremni smo da raskidamo takve ugovore i biramo druge izvođače, jer ako neko za dve, tri ili četiri godine uradi samo 10 odsto onda teško da će završiti u predviđenom roku”, poručila je Mihajlović.

Ona je dodala da će ove godine na jugu Srbije biti asfaltirano oko 60 km na Koridoru 10.


Komentari13
ab3d5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Герељ гујомир
Историја нас учи Србија је увек имала уске путеве паметне волове и дивне људе.
Vukan Lazarevic
Ne znam o kakvoj je lopti rec koja je u posedu Ikeje!
драматургија бољитка
Драматачно нам је боље.
Slobodan Ratković
Šta u tome svemu predstavlja ključne interese srbskog naroda, projekciju stabilnije budućnosti,iili žilu kucavicu koja, ako se prekine ili ako je začepljena, dovodi to kolapsa?Dajte konačno karte na sto,povežite taj koridor sa lukom Pirej,Budimpeštom i lukom Bar i umedjuvremenu gradite sve ono što lokacijski i ekonomski predstavlja perspektivu razvoja Srbije.Ova gdja Mihajlović gdje god je prisutna,tu se stvaraju neki čudni problemi,opstrukcije i zastoji.Ili to radi po nečijim instrukcijama,ili se tu radi o nečemu mnogo ozbiljnijem.S.R.
vox populi
Pa, Vučić je čupao kosu što su ga Hrvati pretekli u davanju koncesija. Evo, oni su odustali, pa šta ne ponudi tim istim kupcima? Ima životnu šansu. Jasno je da je taj pravac neisplativ za upravljača. To se znalo od početka. Pitanje je da li je trebalo graditi autoput u punom profilu ili neko srednje rješenje-modernu magistralu sa tri 1+1+1trake.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja