utorak, 31.03.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 01:24

Nastavlja se gradnja Žeželjevog mosta

utorak, 19.05.2015. u 22:00
Отклоњени неспоразуми - мајстори опет на градилишту Фото www.vojvodina.gov.rs

Generalni direktor „Železnica Srbije” Miroslav Stojčić, predsednik pokrajinske vlade Bojan Pajtić, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i predstavnik izvođača radova, špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi-Tadei-Horta-Koslada” (AZVI) Alehandro Serano potpisali su juče u Beogradu aneks ugovora koji predviđa dodatna tri miliona evra i rok od 17 meseci za završetak izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu.

Potpisivanju aneksa ugovora prisustvovali su potpredsednica Vlade Srbije i ministarke građevine Zorana Mihajlović i šef delegacije EU u Srbiji Majkl Davenport.

Ministarka Mihajlović je rekla da ukupna vrednost radova na novom Žeželjevom mostu sada iznosi nešto više od 48 miliona evra, a da su radovi bili obustavljeni zato što AP Vojvodina nije prihvatala da prebaci novac gradu Novom Sadu koji je namenjen za radove.

– Žeželjev most je dva puta nastradao: prvi put 1999. godine u NATO bombardovanju, a drugi put prilikom izgradnje novog mosta zbog nezrele politike. Posle dugih pregovora, svi smo seli za jedan sto i omogućili nastavak radova na tom važnom infrastrukturnom projektu – istakla je Mihajlovićeva.

Ona je podsetila da je rok za izgradnju novog Žeželjevog mosta bio novembar 2013. godine, a da država zbog nezavršenih radova gubi godišnje četiri miliona evra, tako da je od 2011. godine na gubitku oko 16 miliona evra.

Predsednik pokrajinske vlade Bojan Pajtić je naveo da će od dodatna tri miliona evra pokrajina finansirati dve trećine – dva miliona evra. On je istakao da AP Vojvodina želi da pomogne republici u poboljšanju infrastrukture, ali je odbacio odgovornost pokrajinske vlasti što most nije do sada izgrađen. Pajtić je rekao da garantuje da od strane pokrajine neće biti nikakvih problema u realizaciji projekta.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je istakao da Novosađani očekuju da izvođače radova odmah vide na gradilištu, jer ovaj grad trpi višestruku štetu, a najviše usled prekida jedne od najvažnijih saobraćajnica (veze sa autoputem Beograd–Subotica, industrijskom zonom, Lukom Novi Sad, Slobodnom carinskom zonom). U samom gradu je takođe prekinuta i jedna od najlepših urbanističkih celina – Beogradski kej.

– Nisam bio gradonačelnik kada su prethodni ugovori sklapani i ne bih se upuštao u tuđe razloge i načine... Mogu samo da garantujem da će grad dati sve od sebe da se ovaj posao konačno realizuje – istakao je Vučević.

Novi most će biti dug 474 metra i širok 31 metar. Imaće dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklističke staze širine 2,5 metara.

Na početku izgradnje mosta, ugovorena vrednost radova je bila 45,3 miliona evra, od kojih je 26,2 miliona trebalo da finansira delegacija EU, a 19,1 milion APV i Novi Sad. Konzorcijum AZVI je obustavio radove, tražeći dodatni novac zbog povećanih troškova vađenja ostataka srušene konstrukcije starog mosta.

S. Kovačević

-----------------------------------------

Od EU za puteve četiri miliona evra

Šef delegacije Evropske unije u Srbiji Majkl Davenport je najavio da će EU izdvojiti i četiri miliona evra za pristupne puteve Žeželjevom mostu.

– Žeželjev most je od velikog značaja ne samo za Novi Sad već i celokupnu regionalnu infrastrukturu. Uz tesnu saradnju sa Vladom Srbije i drugim zemljama ovog regiona, želimo da dođe do podsticanja investicija u transportnu infrastrukturu – istakao je Davenport.


Komentari4
29910
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Prvulj
Znaci: NATO razbio most, EU daje kredit i niko ne moze da radi od nasih firmi vec nam treba italijansko-spanski konzorcijum. Digli kredit, i sad treba da se vracaju kamate. Dobar posao ovaj rat. A mi se pitamo dokle politika dvostrukih standarda? Odgovor je vrlo prost, sve dotle, dok ne sakupis vojsku koja ce sprecavati da se primenjuju dvostruki standardi.
Velizar Rankovic
Чини ми се да у наслову недостаје знак питања! На жалост код нас су прилике такве да се много тога најављује, а да се готово ништа не завршава. Уговори, финансије итд. јесу предуслов радовима али тек ћу поверовати када се градилиште отвори и грађевинци почну да раде. Из године у годину слични наслови најављују изградњу разних коридора и инфраструктурних објеката. Волео бих да будем што пре демантован.
vox populi
Off topic komentar: Mene interesuje, zašto se "ovo" zove Žeželjev mostom, kada od toga zajedničko ima samo lokaciju? Čudi me da ne interveniše porodica Žeželj.
W. Y.
Zaista je neverovatno da nato kao organizacija ima uopšte obraza da ćuti i niko nikad se nije izjasnio zbog čega su rušeni mostovi u N.Sadu? Kakve su to bile legitimne mete u vezi sa Kosovom kao i hiljade bombi bačenih na mirne građane širom Srbije? To građani dobro pamte, ako srpski političari ne pamte. Nije to nikakva zla namera, ali treba odgovoriti i objasniti mladim generacijama šta je nato ustvari radio i šta je bio cilj?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja