petak, 18.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Stari savski most dobija četiri nove trake

Autor: D. A.petak, 28.08.2015. u 10:35

Stari savski most, jedan od najstarijih u prestonici, uskoro će početi da menja izgled. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda nedavno je uputila poziv za izradu idejnog rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta. Ponude za izradu rešenja otvorene su početkom nedelje i ukoliko se neka oceni kao prihvatljiva, ugovor će biti zaključen u narednih 20 dana.

Planirano je da preko Starog savskog mosta ubuduće sa obe strane postoje po dve kolovozne trake, pešačko-biciklistička staza i tramvajska baštica, ukupne širine 34 metra.
Kako bi se ova ideja grada ostvarila, projektant će morati da obradi četiri rešenja i utvrdi koje se najbolje može sprovesti u delo. Prva varijanta podrazumeva zadržavanje postojećeg mosta uz izgradnju novih mostovskih konstrukcija sa njegove obe strane, a druga izgradnju novih mostovskih konstrukcija uz zadržavanje gornjeg stroja Starog savskog mosta. U okviru treće varijante isto je uključena izgradnja nove mostovske konstrukcije, ali uz rušenje kompletnog donjeg i dela gornjeg stroja i zadržavanje luka. Poslednja varijanta predviđa kompletno rušenje postojećeg Starog savskog mosta i potpuno novu mostovsku konstrukciju.
Rekonstrukcija ovog mosta samo je deo plana o uređenju priobalja reke Save za projekat „Beograd na vodi”.

– Most će biti proširen na postojećoj poziciji. U nastavku mosta planiramo da izgradimo tunel koji će prostirati od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana – rekao je Milutin Folić, glavini gradski urbanista.

Tranzitni saobraćaj kroz centar grada biće znatno rasterećen jer će sugrađani koji dolaze sa Karaburme, iz Višnjice, Mirijeva i sa Pančevačkog mosta ispod centralnih saobraćajnica imati direktnu vezu sa Novim Beogradom.
– Za tunel je doneta Odluka o izradi plana detaljne regulacije. Očekujemo da će plan biti usvojen sredinom sledeće godine – naveo je Folić.

Izgrađen u vreme nacističke okupacije

1942. sagrađen je Stari savski most i u to vreme bio je jedini most preko Save

1944. učitelj Milutin Zarić spasao je most od nacističkog miniranja

1984. u okviru izgradnje tramvajske trase do Bloka 45 postavljene su šine

Most je u nekoliko navrata renoviran, a poslednja veća obnova rađena je od oktobra 2007. do marta 2008. godine

Raspon postojećeg mosta koji spaja Autobusku stanicu i Staro sajmište iznosi 401,2 metra 


Komentari20
67d41
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

psi laju karavani prolaze
Samo nek se gradi,to je najbitnije.A za ove sa mentalitetom iz titovog doba,a bogami i turski uticaj je vidljiv..sto se samo bune jedna informacija. Nekad su takvi bili i protiv zeleznice zahtevajuci da ostanu konji i kocije. Dakle neka kmece..uvek ce takvih biti.(mada znam da ce prvi da potrce i isprobaju te nove pogodnosti,to je jednostavno takav mentalitet)
Bonn Berlin
@ Goca Petrovic´, jedino moguce i prihvatljivo resenje, sve ostalo je bla-bla.
Laki dorcolac
@gde ovaj zivi. Taj tunel je iskopan ne pre 30 godina nego pre II sv Rata i bio je planiran za prolaz tramvaja. Pre II sv rata Beograd je bio neuporedivo manji i imao vecu tramvajsku mrezu, vozila su zalazila van grada, To sto pricate nema veze sa metroom , za metro nije iskopan ni 1m! tunela. Gradski arhitekta ozivljava jedan stari projekt, prosiren i prilagodjen novom vremenu. Most na Adi bice dugo neiskoriscen dok se ne urade tunelske cevi Topcider-Vracar, ali to je druga tema. Haos dolazi jer se kompletan medjugradski saobracaj Juzno od Save) prebacuje preko Gazele, jer je lokacija od 13 hektara predvidjena za Autobuse "Iznenada" prodata Misku za bakalnicu. Zbog te bakalnice treba zuriti sa mostom.
andjela karaklaic
@ucviljrnu ceda E, cedo narod u Bg sizofren načisto primer od noćas i jutros. Na savskog adi tehno žurka trese se cela čukarici i deo novog Bg evo sad je oko 7.30 i dalje se trese. Ko je tu stanovao nije mogao celu noć da spava. Eto zbog žurke maltretira se na stotine hiljada ljudi... Samo sizofren ljudi to mogu da trpe... Nigde policije, inspekcije da toj bagri oduzme ozvučenje... Inace ovo bi se moglo podvesti pod teško ugrožavanje zdravlje ljudi (terorizam)...
Окупација 2. део
Што нацисти нису стигли да униште уништиче ови данашњи јаничари и то све од народу отетих пара.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja