sreda, 15.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 02.09.2015. u 14:00 Olivera Milošević

Istraga u Logistici smederevske železare

Smederevo – Policijskoj istrazi koja je započeta u „Železari Smederevo”, zbog sumnji na malverzacije sa transportom sirovina i gotovih proizvoda, prethodila je višenedeljna interna kontrola, saznaje „Politika”, a na udaru je, bar za sada, sektor Logistike i snabdevanja strateškim sirovinama. Da „kopanje” po dokumentaciji u Logistici nije počelo od juče potvrđuje podatak da je generalni menadžer tog sektora nedavno suspendovan sa posla, da bi 26. avgusta bio vraćen u fabriku. Njega je policija u više navrata saslušavala, a iskaze su davali i drugi službenici iz te službe. Međutim, njih je već „preslišavalo” aktuelno rukovodstvo fabrike, pre nego što je istragu policija uzela u svoje ruke.

Sve ukazuje na to da je prijava u MUP stigla upravo iz železare, ali to zvanično niko nije želeo da potvrdi. Ipak, tokom dana, dok su inspektori još češljali dokumentaciju, aktuelni menadžment brzopotezno je rasformirao postojeću službu Logistike i podelio je na dve celine, od kojih će se jedna baviti isključivo snabdevanjem. Umesto dosadašnjeg menadžera Stevana Đurića, na čelnu poziciju doveden je Amerikanac Ves Majer, koji je u železari bio u vreme „Ju-Es stila” zadužen za pripremu proizvodnje. Đurić je, saznajemo nezvanično, za sada „na ledu”, dok istraga ne pokaže da li je i koliko umešan u sumnjive poslove. Do tada je prebačen na drugo radno mesto.

Tokom dana u „Železari Smederevo” vladalo je pravo opsadno stanje. U popularnu „Dinastiju”, kako zaposleni zovu deo fabrike u kome je smeštena administracija, pre podne je upalo desetak policajaca, što uniformisanih, što u civilu, potvrđeno je „Politici” od izvora u čeličani. Zbog sumnji na malverzacije, čitav dan su „češljani” tenderi i  ugovori za kopneni i rečni prevoz robe za potrebe železare.

U pitanju je niz krivičnih dela kojima je oštećena fabrika i država kao njen vlasnik. Počelo se od Logistike, a gde će dokumentacija odvesti policijske inspektore, pokazaće istraga koje je tek započeta, doznaje „Politika”.

Sumnja se da su nadležni za transport angažovali pojedine privatne prevoznike po znatno višim cenama od tržišnih. Istraga, za koju se veruje da će trajati danima, pokazaće o kolikoj šteti se radi, u kom periodu je ona činjena i ko je sve umešan u malverzacije.

Može se očekivati da će istraga obuhvatiti i prevozničke firme sa kojima je železara poslovala. Nezvanično, u tom poslu bilo je i smederevskih preduzeća, ali i niz srpskih i stranih prevoznika.

Preko sektora Logistike i snabdevanja strateškim sirovinama išli su svi tenderi za transport robe drumskim, vodnim i železničkim saobraćajem. Tenderima su precizirani svi uslovi, od cene pa sve do količine robe. Odluku o izboru najboljih ponuđača donosili su šefovi službi saobraćaja i generalni menadžer Logistike. Juče je „na tapetu” bila i služba špedicije, koja pripada tom sektoru, saznajemo nezvanično.

Nakon neuspele privatizacije „Železare Smederevo”, Vlada Srbije je 21. marta ove godine potpisala ugovor sa holandskom kompanijom „HPK inženjering” o upravljanju i savetovanju. Od tada srpsku čeličanu vode Slovak Peter Kamaraš i Amerikanac Džon Gudiš. U Nadzornom odboru kompanije nalaze se i predstavnici države, koja je vlasnik fabrike.

Komentari3
e1e72
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Slobodan iz Beča
Ugovori se čitaju, a baba se češlja.
Милка Митић
Наравно да држава није крала себе него су крали државу!Радила сам у Железари пре 25 година и тада се крало! То се тада звало "злоупотреба положаја" али никад нико није одговарао, као што нису одговарали ни остали блиски власти у свим другим предузећима у тадашњој држави.
просто питање
Да ли је железара у том прошлом времену била у приватном власништву? Ако је била у приватном власништву, па нису крали ваљда сами себе?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja