utorak, 14.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 04.10.2015. u 18:58 Lazar Kovačević

Najskuplje reklame tokom serija „Imperija” i „Okružen mrtvima”

Полуминутна реклама у серији „Империја” кошта 521 хиљаду долара (Фото АП / Фокс / Chuck Hodes)

Visoka gledanost američkih TV serija u udarnim večernjim terminima diktira cenu reklamiranja. Časopis „Varajeti” objavio je cene poluminutnog reklamiranja u popularnim serijama za sezonu 2015-2016.

Na prvom mestu je, bez iznenađenja, serija „Imperija” koja je tokom prethodne godine ponela titulu najgledanije. Ako želite da se reklamirate tokom emitovanja ove muzičke drame o hip-hop kulturi, treba da izdvojite 521 hiljadu dolara. Sa ogromnom gledanošću, reklamiranje tokom serije poskupelo je za 270 odsto. Pored gledanosti, veliki uticaj na poskupljenje imala je originalna muzika iz serije koju je radio čuveni producent Timbaland a koja je harala svetskim top listama. Veliki publicitet serija je dobila zbog odlične Taradži P. Henson koja je za ulogu Kuki Lajon nominovana za nagradu „Emi”.

Dvadeset hiljada dolara manje od „Imperije” košta reklamiranje u kablovskoj horor seriji „Okružen mrtvima”. Konstantan rast gledanosti serije o zombijima obezbedio je skok cene za 20 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Njen spin-of „Fear the Walking Dead” koji je letos počeo uporedo da se emituje i u Americi i u Srbiji, zabeležio je odličnu gledanost za tihu letnju TV sezonu. Zbog toga, pola minuta tokom pauze serije košta skoro 400 hiljada dolara što je ogromna cifra za jednog novajliju čija gledanost nije bila poznata u trenutku određivanja cena. Intuicija menadžmenta „Ej-Em-Sija” o gledanosti spin-ofa popularne sage o zombijima bila je tačna. Tako je realno očekivati da se sledeće godine cena poveća.

Cena reklamiranja u trenutno najgledanijoj komediji u Americi „Štreberi” je u padu. Razlog je jednostavan – serija je izgubila skoro pret miliona gledalaca tokom prethodne sezone koje sa epizodama nove sezone nije povratila. Pad je mali – deset odsto za emitovanje ponedeljkom i 17 odsto za četvrtak. Poluminutna reklama u novoj sezoni košta 289 hiljada dolara za ponedeljak odnosno 266 hiljada za emitovanje četvrtkom u koji će „Štreberi” biti prebačeni po završetku fudbalske sezone čije se najvažnije utakmice igraju četvrtkom i nedeljom.

Uprkos padu gledanosti, visoku cenu reklame imaju i „Moderna porodica” (226 hiljada), „Kako se izvući sa ubistvom” (229) i „Skandal” (206).

„Bolje pozovite Sola”, spin-of „Čiste hemije”, naišao je na dobre reakcije kritike, ali gledanost nije ni približno dobra kao kod priče kojom je vladao Volter Vajt. Ipak, za emitovanje reklama tokom druge sezone treba izdvojiti ravno dvesta hiljada dolara.

Pompezno najavljivan nastavak čuvene serije „Dosije Iks” obezbedio je cifru od 195 hiljada dolara reklamu od pola minuta, dok je „En-Bi-Sijeva” uzdanica ove sezone – serija „Blindspot” – obezbedila pet hiljada manje.

Od novih serija, na listi je i drama „The Catch”, novo čedo Šonde Rajms autorke nekih od najgledanijih serija na „Ej-Bi-Siju” poput „Uvoda u anatomiju” i „Skandala”. Za reklamu tokom epizoda prve sezone treba izdvojiti 167 hiljada dolara. Tokom leta, „Si-Bi-Es” uložio je dosta novca u promociju porodične komedije Life in pieces” i obezbedio cifru od 167 hiljada dolara za reklamu. Dosta je uloženo i u „Supergirl”, priču o jednoj od najsnažnijih heroina tj. junakinji Di-Si stripova. Da bi im se ekranizovanje isplatilo, odlučeno je da reklama tokom prve sezone košta 157 hiljada dolara. 

Od veterana, sa najvećom cifrom za reklamiranje nalaze se „Uvod u anatomiju” (160 hiljada), „Jednom davno” (159), „Gotam” (158) i „Simpsonovi” koji za reklamiranje tokom emitovanja 27 sezone dobijaju 155 hiljada dolara.

Komentari0
e9b4b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja