petak, 16.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

„Solarisovi” autobusi dobili zeleno svetlo za crvenu boju

četvrtak, 15.10.2015. u 13:00

„Solarisovi” autobusi, za koje je posle najave o farbanju vozila gradskog prevoza bilo neizvesno da li će moći da menjaju boju, ipak će postati crveni. Gradsko saobraćajno preduzeće dobilo je saglasnost od proizvođača da boja može da se promeni, iako još važi garancija na postojeću žuto-plavu kombinaciju.

– Poljski proizvođač prihvatio je da se boja menja, ali pod određenim uslovima uz prisustvo njihovih kontrolora. Sav posao radiće firma kojoj oni daju ovlašćenje i moraće da poštuju njihove  specifikacije – objašnjava Željko Milković, direktor GSP „Beograd”.

Menjanje boje, kojim će biti obuhvaćeno više od pet stotina autobusa GSP-a, već je počelo. U zavisnosti od starosti i vrste vozila farbanje košta od 1.800 do 2.500 evra i ono neće biti završeno brzo.

– Kako koji autobus dolazi na remont, tako ga farbamo. Imamo plan šta treba da uđe u saobraćaj u narednih godinu dana, šta u narednih pet, pa tako i organizujemo posao. One koje planiramo da povučemo u narednih nekoliko meseci sigurno nećemo farbati jer nećemo da bacamo pare i gubimo vreme – ukazuje Milković.

Ovakvih problema neće biti sa novim vozilima jer će sva ona biti naručena u crvenoj boji. Prvih deset takvih „Ikarbusovih” autobusa koji su rađeni u saradnji sa „Mercedesom” GSP-u je isporučeno krajem septembra, a još pet pre dva dana.

– Ostalih 15 vozila, od 30 koliko je ukupno ugovoreno, biće isporučeno do 5. novembra. Prvih deset vozila već je u saobraćaju na prigradskim linijama, a ostala će biti na gradskim. To će se tačno znati kada se uradi nova raspodela linija sa privatnicima – objašnjava Milković.

Sledeće nedelje trebalo bi da bude raspisan tender za nabavku 20 novih niskopodnih autobusa. Očekuje se da ugovor bude potpisan do kraja ove godine, a da se vozila isporuče u maju 2016. godine. Prednost bi trebalo da imaju domaći proizvođači kako bi proizvodnja bila jeftinija, ali i kako bi bili urađeni autobusi koji su prikladniji za naš teren.

– Autobusi koji se trenutno isporučuju odlični su za dalje delove grada, kao što su kosmajska sela. Kod zadnjih vrata imaju četiri stepenika i uži ulaz pa nisu najpogodnija za delove grada u kojima je velika gužva, poput Karaburme ili Novog Beograda. Sa „Ikarbusovim” autobusima ne postoji nikakav problem, ali ako ćemo već da biramo, za gradske linije pre ćemo da uzmemo niskopodne – kaže Milković.

----------------------------------------------------------

Stopirana obuka tramvajdžija

GSP, kao jedini prevoznik u gradu koji u voznom parku ima i tramvaje, godinama organizuje obuke za njihove vozače. Ali, zbog zakonskih pravila, ova obuka je trenutno obustavljena.

– Da bismo i dalje obučavali moramo da dobijemo licencu od Agencije za bezbednost. Da bismo registrovali školu i organizovali obuku moramo da imamo prostorije u vlasništvu, ali naši objekti su u vlasništvu grada, pa i republike. Dok sve to ne rešimo ne možemo da nastavimo sa obukom – navodi Željko Milković.

Broj tramvaja se prethodnih meseci povećao, sada se koristi 150 njih, pa je više vozača potrebno i zbog toga.

– Dok se radila Ulica vojvode Stepe imali smo viška vozača. Pošto su obučeni samo za vožnju tramvaja nisu mogli da budu prebačeni na autobuse. Tako se desilo da nam vozači duguju oko 20.000 sati. Pošto se povećao obim posla, tražimo da nam ta „dugovanja” vrate – ukazuje Milković.


Komentari34
0b212
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja