Furiozno je nastup na zvaničnom otvaranju 31. Beogradskog džez festivala (BDžF) započeo američki saksofonista Džejms Brendon Luis. Lagano i emotivno, a opet snažno i nemirno, da publika u Domu omladine nasluti šta je očekuje od koncerta njegovog trija. Ubrzo su prešli na konkretno – na razigrani hiphop gruv u petoj brzini. Da i njegove kolege, bubnjar Voren Kradup i Luk Stjuart na električnom basu, pokažu pravo lice. Ono je poletno i silovito, mladalačko poput ovogodišnjeg BDžF-a čiji je slogan „Budućnost džeza”.
Kradup, čini se, ne voli „pauzu” između dva udarca palicama o bubanj. Često i nemirno menja ritam i uz pomoć neumornog basiste Stjuarta pušta Luisa da juriša u virtuozne improvizacije i da ponekad pusti svoj saksofon da „podivlja”. U tom naletu frontmen neprestano pleše u tempu koji mu servira njegova ritam sekcija.
Kada je glavnu ulogu prepuštao kolegama, Brendon je sporadično podvikivao, dajući svima u sali do znanja da se njegov bend tek zaleće. Ako je uopšte bilo moguće da to neko nije primetio.
Možda su posetioci pomislili da razigrani trojac ne ume da spusti nogu sa papučice za gas, ali je onda Luis lagano zasvirao jasnu i nežnu kompoziciju „Satkano od tamne materije” sa aktuelnog albuma „Frimenovi dani”. I taj mir je ipak morao da „pokvari” nestašni Kradup pojačavajući napade na svoj bubanj, ostavljajući saborce da lagano razvijaju zaraznu temu i zagaze u novu improvizaciju. A oni kad se dohvate teme – ne puštaju je! Na nju se vraćaju više puta, iznova i iznova je menjajući. Poput deteta koje govori ocu: „Tata, imam još nešto da ti kažem”, a onda nastavi da brblja. Postoji li išta lepše od te jednostavne i nestrpljive dečje priče koja kao da govori nemuštim jezikom, poput džeza?
Pre američkih muzičara nastupila je domaća pevačica Jelena Jovović, a BDžF je zvanično otvorio Miloš Čolović, sedamnaestogodišnji kontrabasista iz njenog benda, ujedno i najmlađi učesnik manifestacije, poručivši: – Neka budućnost džeza počne, ja sam samo jedan od mnogih mladih domaćih muzičara koji su mu iskreno posvećeni.
– Grad Beograd od svih manifestacija posebno voli Beogradski džez festival. Sledeće godine planiramo da povećamo budžet i broj izvođača. Posebno zato što sam u razgovoru sa stranim novinarima saznao kako je specifičnost naše džez smotre u odnosu na svetske što neguje mladu publiku. Zato je i važna stvar što su gotovo sve karte rasprodate – poručio je na otvaranju manifestacije gradski menadžer Goran Vesić.