Treće večeri 31. Beogradskog džez festivala (BDžF) u Velikoj sali DOB-a nastupio je portorikanski saksofonista Migel Zenon. Jedan od „prvaka” ovogodišnje manifestacije predstavio je svoju verziju latinoameričkog folklora utkanu u savremeni džez izraz. Iako je njegov akustični alt saksofon po prirodi nešto tiši u odnosu na bend, to nije smetalo da se oseti kako u njemu gori vatra. Kako bi tek režao da je bio ozvučen mikrofonom!
To je, međutim, doprinelo da se oseti čistota zvuka koju Portorikanac izvlači iz svog instrumenta. Pratili su ga bubnjar Henri Kol, kontrabasista Hans Glavišnig i pijanista Luis Perdomo. To je ekipa koja desetak godina nastupa zajedno i ta sigurnost i rutina osećaju se u njihovom nastupu iako su Beograđanima predstavili dosta novog materijala koji planiraju da objave naredne godine.
Leonor Leal na 31. Beogradskom džez festivalu u Domu omladine
Lako su prelazili sa ambijentalnih laganih ritmova na kanonadu improvizacija u kojima prednjače Migelove jurišne deonice što mirišu na razigrani temperament Kariba. Na projektoru su se smenjivale opuštajuće slike visoravni, reka i oblaka. Temeljni pijanista Perdomo bio je najzaslužniji da ti prizori mogu da se vide i zatvorenih očiju.
Pre Zenona, nastupio je španski pijanista David Penja Dorantes. On je predstavio vedar latino dijalog sa Havijerom Ruibalom koji je svirao na bubnju i kahonu. Poseban šarm njihovoj muzici svojim plesom dodala je Leonor Leal. Njene cipele i šake bile su podrška bubnjaru Ruibalu, a njeni zavodnički pokreti upotpunjavali su tople note koje je servirao Dorantes. Dovoljno za dug i iskren aplauz beogradske publike.
Večeras u Domu sindikata nastupa prva zvezda BDžF-a, japanska pijanistkinja Hiromi, a potom u „Amerikanu” DOB-a stiže Rudreš Mahantapa, jedan od najzanimljivijih saksofonista današnjice.