ponedeljak, 17.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01

Krpež održava konstrukciju „Pančevca”

Ovih dana majstori menjaju sigurnosnu ogradu. – Kompletna obnova mosta prema projektu iz 2007. delimično je započela nekoliko meseci kasnije i tu je ostala
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 03.12.2015. u 22:05
(Фото Д. Јевремовић)

Na Pančevačkom mostu će do subote od 7 do 15 časova u smeru ka Borči saobraćaj biti usporen jer majstori menjaju sigurnosnu ogradu. Izmene u istom smeru važiće i u toku večernjih i ranih jutarnjih sati zbog širenja konstrukcije mosta. Dok budu trajali radovi u desnoj kolovoznoj traci, saobraćaj će se odvajati samo u levoj.

Rušen i ponovo podizan
Most je izgrađen 1935. godine i ime je poneo po kralju Petru Drugom. Na početku nemačkog bombardovanja prestonice aprila 1941. jugoslovenska vojska ga je srušila da bi sprečila prolazak nacista. Nemci su ga obnovili, ali je opet oštećen 1944. u toku oslobađanja Beograda. U saobraćaj je konačno pušten dve godine kasnije na tadašnji Dan Republike. Tom prilikom dobio je ime Most Crvene armije, ali taj naziv nikada nije zaživeo među Beograđanima. Kompletna obnova, ispostaviće se i poslednja takva, na „Pančevcu” je urađena 1965. godine.

Ovu informaciju nadležni su objavili, kako bi sugrađani koji koriste „Pančevac” ovih dana znali kako se organizuju. U dvomilionskom gradu ne bi bilo nimalo čudno da se na ovako prometnoj saobraćajnici izmene organizuju tek povremeno. Ali, nije tako. Slični radovi na ovom dunavskom kolosu koji je krajem oktobra ušao u devetu deceniju, obavljani su pre samo dve nedelje. I tako svakog meseca. Malo, malo pa nadležne službe sugrađane mole da imaju razumevanja zbog dvodnevnih, trodnevnih, četvorodnevnih... radova na ovom mostu.

A nije da nije bilo ideja i projekata za obnovu doskora jedinog mosta na Dunavu kod Beograda. Kompletna obnova „Pančevca” prema projektu koji je 2007. uradio Saobraćajni institut CIP delimično je započela nekoliko meseci kasnije. U prvoj fazi koja je završena 2009. uklonjena je korozija sa čeličnih elemenata ispod kolovozne ploče i koloseka i taj deo mosta je kompletno „osvežen”. Druga faza u kojoj je trebalo da se sređuju pristupni putevi i saobraćajnica na mostu dugom 1.526 metara trebalo je da počne ubrzo posle prve, ali sa radovima se stalo.

Prilazne konstrukcije „Pančevcu”, koji je do izgradnje Pupinovog mosta svakodnevno prelazilo i 150.000 vozila, nastavili su da uništavaju korozija, so, mehanička oštećenja… Ni kolovoz nije u boljem stanju.

Slične sudbine i Brankov most
Letošnji pad nosača kablova sa Brankovog mosta, čija je jedna pešačka staza već dve godine neupotrebljiva, podsetila je javnost u koliko lošem stanju je, posle „Gazele”, najprometnija saobraćajnica preko Save. U poslednje dve godine brojna oštećenja na ovom mostu postala su i okom vidljiva. Sve veći broj sugrađana i stručnjaka negoduje pozivajući nadležne da krenu u obnovu jer sem staze, oštećeni su i delovi konstrukcije. Kako je posle letošnjeg incidenta sa nosačem najavio gradonačelnik Siniša Mali, projekat rekonstrukcije Brankovog mosta u završnoj je fazi i to će biti prioritet za 2016. godinu. Da li će se ovo i obistiniti biće jasnije već za nekoliko nedelja kada pred gradskim odbornicima bude bio budžet za narednih 12 meseci.

Pretpostavlja se da je problem nastao jer je oko 3,5 milijardi dinara, koliki je bio projektovani ceh, trebalo da bude izdvojeno iz nekoliko kasa. Iz Nacionalnog investicionog plana (NIP), tih godina svakodnevno spominjanog, kao i iz republičkog budžeta bilo je planirano da se izdvoji 1,6 milijardi dinara, iz beogradske kase 1,2 milijarde, iz budžeta Direkcije za građevinsko zemljište 600 miliona dinara, a još 200 miliona iz kase Pančeva. Finansijske teškoće pomešane sa smenama lokalnih i republičkih vlasti zakočile su kompletnu obnovu.

Ozbiljniji radovi posle toga dešavali su se samo kada bi se dogodila neka teška saobraćajna nesreća ili velika oštećenja delova mosta kao što je 2012. bio požar ispod prilazne konstrukcije kada su oštećena dva stuba. Oni su tada obloženi čeličnim cevima i ojačani malterom, ali sve je završeno na tome.

Da za ovaj most, ali opet samo za jedan njegov deo, dolaze bolji dani potvrdili su radovi na železničkoj infrastrukturi, elektrifikaciji i izgradnji drugog koloseka na „Pančevcu” koje je marta 2014. svečano otvorio predsednik Srbije Tomislav Nikolić. Novac za te radove izdvojen je iz ruskog kredita, ali ostalo je nejasno da li će u okviru njih biti ojačana čelična rešetka kako bi most trpeo opterećenje koje će stvoriti dva koloseka.

Stručnjaci poslednjih nekoliko godina upozoravaju da, zbog stalnih novih oštećenja, ni projekat iz 2007. neće biti večno primenljiv. Već sada je jasno, ističu stručnjaci, da bi što pre trebalo ojačati bočne konstrukcije sa po dve trake na kojima se odvija drumski saobraćaj.


Komentari1
87974
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Цицка
Нису мостови баш толико скупи нити треба толико времена да се изграде a mnogo koriste pa nisu gadjani za dzabe prvo mostovi da ne vrede ne bi bili ni gadjani , sto s etice brzine i cene видели смо шта и како раде Кинези и како брзо изградише мост у Земуну a i onaj pored Sajma ,зато их треба правити што више, једan близу другog тако да када се реновирају нема места паници

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja