četvrtak, 06.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 06.12.2015. u 22:05 Branka Otašević
ZUMIRANjE

Ja i mi

(Фото Ж. Јовановић)

Da li je jedna novinarka unapred žrtvovana? Znalo se da ni tri muška profesionalca nisu uspela da savladaju premijera, odnosno da ga privole da odgovara na njihova pitanja umesto da govori ono što sam hoće. Kako se onda očekivalo da to postigne Olivera Jovićević, čiji autorski stil ionako ne odlikuju energično propitivanje i uporno pritiskanje sagovornika da se direktno izjasne o pitanom?

Ipak, u prošlonedeljnom „Upitniku” trudila se koliko se moglo. Vrebala je trenutak kad će da prekine „tok misli”, to jest verbalnu bujicu predsednika vlade. Ponavljala da još čeka bitan odgovor. Ali kad se u samoljubivom i hvalisavom zanosu lati nabrajanja rezultata svog delanja (po sopstvenom priznanju sa sjajem u očima), Aleksandra Vučića ne bi mogao da zaustavi, a kamoli eventualno polemički uzdrma, ni mnogo veći medijski maher.

Upravo su medijski maheri, „maheri” (ili mangupi?) bili jedna od glavnih medijskih tema, posebno u debatnim TV emisijama. Kakve su namere imali i koja su sredstva koristili „Kurir”, „Informer” i TV Pink baveći se pretnjom „državnog udara”? Da li su pomogli ili odmogli vladi lažnim uzbunama i podgrevanjem napetosti? Šta su realno postigli u javnosti svojim ulogama ili uslugama na političkoj sceni? Sudeći po ishodu, stvorena je predstava koja se brzo iz drame pretvorila u farsu. Izostale su mudrije, spretnije i ubedljivije „zaštitničke” medijske intervencije u korist „ugrožene” vlasti. A upravo iskustvo prethodne političke garniture i njenog predsednika pokazuje kako i iz najbolje namere da pomognu – medijski savetnici, saradnici i izvršioci mogu da odmognu pa i da upropaste poslodavca.

Tako se još jedna domaća afera raspršila kao mehur od sapunice. I vladi i medijima odmah se, međutim, ispostavio stvarni povod za zdušno angažovanje. Konferencija OEBS-a u Beogradu našim ministrima (a naročito ministru policije) dobro je došla da skrajnu svoje gafove, a televizijama da pokažu osposobljenost za praćenje velikih međunarodnih skupova. Vladi i premijeru stigle su pohvale uvaženih gostiju (ne samo kurtoazne), a medijima priznanje da su politički sastanak pratili sveobuhvatno (ne samo protokolarno).

Pritom se videlo da i u medijima ima izuzetnih vrednica i radoholika. I protekle sedmice ispoljio je svoju zavidnu radnu energiju Zoran Stanojević, kome za vođenje pripadne svaki dodatni posao u vanrednim situacijama. Pa kao da mu nije dosta programskih „reformi” koje su doneli „Oko” ili „Dnevnik 3”, eto ga sad i u emisiji „Tako stoje stvari” – dakle, jutrom i večerom, u redovnim i posebnim prilikama... na putu ostvarenja sopstvene medijske vizije.

Njegov urednički i autorski entuzijazam nailazi verovatno na iskreno odobravanje kolega bar iz jednog suštinskog razloga. Stanojević, naime, na „pravljenje” televizije gleda kao na timski rad i uvek stvara šanse da se u ekipu uključe i u njoj istaknu mnogi drugi igrači.

Nije li i „pravljenje” državne politike zadatak za više onog „mi” nego za ono jedno „ja”.

Komentari3
b79d3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan Ivanovic
Moj komentar o gospodinu Vuckovicu kao brendu SNS je bio o pristrasnosti medije prema vladajucoj partiji i subjektivnom urednistvu u generalnom pogledu. Ve to niste objavili jer ste u njegovom taboru. Zalosno.
Dragan Ivanovic
Vucko je najvredniji proizvod SNS i kao brend on predsavlja svoju partiju koja ima jedinu svrhu da ga prodaje kao jedinu alternativu srpskim glasacima. On tu ulogu voljenog i svemoguceg stvaralaca a i u sto vreme resioca problema sprovodi sa svojim govorima koji se basicno upotrebljavau za uvelicavanja njegovog kulta. Mr. Vucic pokusava da stvori drzavu predkazanu kao gradjevinu sazidanu sa ruskim temeljom i evropskom fasadom. To je kontradikcija koju on intelektualno i logicki nece biti sposoban da ostvori. Na zalost srpsko novinarstvo kao i publika kupila je ovaj proizvod SNS. kontradikcija
Dragan Ivanovic
Ja se izvinjavam i vrlo sam radostan jer je Politika objektivna!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja