Sreda, 04.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Četiri trake preko Pešteri, a ne preko Zlatibora

Dok ministarka Zorana Mihajlović kaže da je pešterska varijanta već odabrana, u Zlatiborskom okrugu imaju druge predloge
Куда ће проћи деоница Коридора 11 (Фото С. Јовичић)

Užice – Kuda će auto-put od Požege dalje ka crnogorskoj granici, pitanje je koje se još uvek pokreće, mada državni zvaničnici povremeno ističu da je konačna odluka o tome već doneta. Da li je bolje preko Ivanjice i Pešteri, kraćom i jeftinijom trasom ali slabo nastanjenim područjem sa skromnom frekvencijom saobraćaja i surovim zimama koje otežavaju održavanje? Ili preko Zlatibora, našeg najposećenijeg turističkog centra, pa dalje podnožjem Zlatara i dolinom Lima pored nekoliko većih mesta?

Stručnopolitičke procene menjale su se minulih godina: isprva je zlatiborska varijanta pominjana kao izvesna, da bi u ovoj deceniji prevagnuo stav da je pešterska povoljnija i već odabrana. I dok su te rasprave nekad uzimane s rezervom – jer su otvarane i kad metar Koridora 11 nije bio napravljen – sada, kad se auto-put već primiče Zapadnoj Moravi, postaje aktuelno kuda će iz moravske kotline dalje okrenuti.

 

Tim pre što su dobar deo jugozapadne Srbije strane investicije zaobišle, pored ostalog i zbog nedostatka auto-puta i redovnih avio-linija. U Slobodnoj zoni Užice rekli su nam da strani investitori dolaze ovde s namerom da ulažu u ovu izvozno orijentisanu privredu, ali kad odustanu – a to većina čini – najčešće odluku obrazlože lošim saobraćajnim vezama ovog kraja s glavnim gradom.

Nije onda iznenađujuće što je već na prvom sastanku saveta Zlatiborskog okruga u razgovoru s predsednicima opština pokrenuto i pitanje trase budućeg auto-puta. Novi okružni načelnik Dimitrije Paunović (SNS), ocenio je ovu temu kao izuzetno značajnu za državu i ovaj okrug.

Zorana Mihajlović: Put preko Zlatibora bio bi pola milijarde skuplji, a prolazio bi kroz nacionalne parkove Taru i Uvac, što je ekološki ozbiljan problem

– Mi se ne borimo samo za interese građana ovog dela Srbije, već i za interese države. Zato pokušavamo da ukažemo i na eventualne propuste koji ne bismo želeli da se dese. Ako smo već ušli u međunarodne dogovore oko koridora i trasa, u ovom trenutku bi bilo najbolje da država Srbija pristupi izgradnji jedne deonice auto-puta E-761, koji preko Kruševca, Kraljeva i Čačka vodi do granice sa Republikom Srpskom. To je deonica koja ide od Požege do Mačkata. I da se tada, tek nakon izgradnje ove deonice, kroz nauku i matematiku donese odluka gde će se ka Crnoj Gori odvajati krak auto-puta E-763.

Tragom takvog stava u načelstvu Zlatiborskog okruga, pitali smo resornu ministarku Zoranu Mihajlović prilikom njene nedavne posete Zlatiboru da li je država konačno odabrala trasu. Ona je najpre istakla da donosi lepu vest za ovaj okrug kad je reč o putnoj infrastrukturi: „Mi ćemo u sledećoj godini uložiti 10 miliona evra u putnu infrastrukturu zato što mislimo da je vrlo važno da prilazi Zlatiboru kao turističkom centru budu mnogo bolji i kvalitetniji“. Pri tome, ministarka nije precizirala da li je reč o gradnji novih ili obnovi postojećih puteva.

A na insistiranje „Politike“ da se ipak izjasni o predlogu predstavnika Zlatiborskog okruga povodom trase budućeg auto-puta, dodala je da je upoznata sa odlukama sastanka kod novog načelnika Paunovića.

– Verovatno da znate da su ranije bile četiri varijante ovog auto-puta. I nije ova vlada donela odluku. Ova vlada je još jednom uradila ekonomsku, finansijsku i ekološku analizu kuda treba da ide auto-put. Iako su želje bile da ovuda (preko Zlatibora) ide auto-put, činjenice su sledeće: prvo, pola milijarde je skuplje, a prolazi i kači nacionalne parkove Taru i Uvac, dakle ekološki je to ozbiljan problem. Mnogo je ovo i teža trasa, bilo bi većih problema pri izgradnji i više vremena bi trebalo da se ovuda auto-put napravi. Iz tog razloga su i prethodne vlade donele odluku da trasa ide preko Pešteri, a mi smo na revizionoj komisiji potvrdili da će ići tim pravcem – odgovorila je Zorana Mihajlović.

Komentari17
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.