sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:50

Četiri trake preko Pešteri, a ne preko Zlatibora

Dok ministarka Zorana Mihajlović kaže da je pešterska varijanta već odabrana, u Zlatiborskom okrugu imaju druge predloge
Autor: Branko Pejovićsreda, 09.12.2015. u 09:05
Куда ће проћи деоница Коридора 11 (Фото С. Јовичић)

Užice – Kuda će auto-put od Požege dalje ka crnogorskoj granici, pitanje je koje se još uvek pokreće, mada državni zvaničnici povremeno ističu da je konačna odluka o tome već doneta. Da li je bolje preko Ivanjice i Pešteri, kraćom i jeftinijom trasom ali slabo nastanjenim područjem sa skromnom frekvencijom saobraćaja i surovim zimama koje otežavaju održavanje? Ili preko Zlatibora, našeg najposećenijeg turističkog centra, pa dalje podnožjem Zlatara i dolinom Lima pored nekoliko većih mesta?

Stručnopolitičke procene menjale su se minulih godina: isprva je zlatiborska varijanta pominjana kao izvesna, da bi u ovoj deceniji prevagnuo stav da je pešterska povoljnija i već odabrana. I dok su te rasprave nekad uzimane s rezervom – jer su otvarane i kad metar Koridora 11 nije bio napravljen – sada, kad se auto-put već primiče Zapadnoj Moravi, postaje aktuelno kuda će iz moravske kotline dalje okrenuti.

 

Tim pre što su dobar deo jugozapadne Srbije strane investicije zaobišle, pored ostalog i zbog nedostatka auto-puta i redovnih avio-linija. U Slobodnoj zoni Užice rekli su nam da strani investitori dolaze ovde s namerom da ulažu u ovu izvozno orijentisanu privredu, ali kad odustanu – a to većina čini – najčešće odluku obrazlože lošim saobraćajnim vezama ovog kraja s glavnim gradom.

Nije onda iznenađujuće što je već na prvom sastanku saveta Zlatiborskog okruga u razgovoru s predsednicima opština pokrenuto i pitanje trase budućeg auto-puta. Novi okružni načelnik Dimitrije Paunović (SNS), ocenio je ovu temu kao izuzetno značajnu za državu i ovaj okrug.

Zorana Mihajlović: Put preko Zlatibora bio bi pola milijarde skuplji, a prolazio bi kroz nacionalne parkove Taru i Uvac, što je ekološki ozbiljan problem

– Mi se ne borimo samo za interese građana ovog dela Srbije, već i za interese države. Zato pokušavamo da ukažemo i na eventualne propuste koji ne bismo želeli da se dese. Ako smo već ušli u međunarodne dogovore oko koridora i trasa, u ovom trenutku bi bilo najbolje da država Srbija pristupi izgradnji jedne deonice auto-puta E-761, koji preko Kruševca, Kraljeva i Čačka vodi do granice sa Republikom Srpskom. To je deonica koja ide od Požege do Mačkata. I da se tada, tek nakon izgradnje ove deonice, kroz nauku i matematiku donese odluka gde će se ka Crnoj Gori odvajati krak auto-puta E-763.

Tragom takvog stava u načelstvu Zlatiborskog okruga, pitali smo resornu ministarku Zoranu Mihajlović prilikom njene nedavne posete Zlatiboru da li je država konačno odabrala trasu. Ona je najpre istakla da donosi lepu vest za ovaj okrug kad je reč o putnoj infrastrukturi: „Mi ćemo u sledećoj godini uložiti 10 miliona evra u putnu infrastrukturu zato što mislimo da je vrlo važno da prilazi Zlatiboru kao turističkom centru budu mnogo bolji i kvalitetniji“. Pri tome, ministarka nije precizirala da li je reč o gradnji novih ili obnovi postojećih puteva.

A na insistiranje „Politike“ da se ipak izjasni o predlogu predstavnika Zlatiborskog okruga povodom trase budućeg auto-puta, dodala je da je upoznata sa odlukama sastanka kod novog načelnika Paunovića.

– Verovatno da znate da su ranije bile četiri varijante ovog auto-puta. I nije ova vlada donela odluku. Ova vlada je još jednom uradila ekonomsku, finansijsku i ekološku analizu kuda treba da ide auto-put. Iako su želje bile da ovuda (preko Zlatibora) ide auto-put, činjenice su sledeće: prvo, pola milijarde je skuplje, a prolazi i kači nacionalne parkove Taru i Uvac, dakle ekološki je to ozbiljan problem. Mnogo je ovo i teža trasa, bilo bi većih problema pri izgradnji i više vremena bi trebalo da se ovuda auto-put napravi. Iz tog razloga su i prethodne vlade donele odluku da trasa ide preko Pešteri, a mi smo na revizionoj komisiji potvrdili da će ići tim pravcem – odgovorila je Zorana Mihajlović.


Komentari17
d4d7d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

goran vincic
Što se ljudi ovoloko cimaju kad put posle čačka jednostavno nije isplativ.3000-4000 vozila i to samo do zlatibora dalje opada prema granici gde prelazi 2400-2600.koncesionar ima pravo da odabere trasu ,a ovoliko insistiranje prave projektanti da dvaputa uzmu pare.pitajte ljude koji su uključeni u projekat!!!!
Nikola Nesic
Dobro je rekao Dusan Kovacevic, proizvoljno citiranje bi bilo; "da se dovede kolera na granice Srbije, 50% bilo bi za da udje, a 50% protiv"
Milan
Ne radi se o tome da se zeli da auto put ide preko zlatibora jer on je vec odlicno povezan putevima . a i ovako novi ce ici na 20 km od Uzica, vec se trazi da auto put ne ide preko golije i pestera , jer Titovi uzicki partizani i dalje misle da osim njih niko vise ne treba da zivi .Jednom za svagda ovom agresivnom bezobrazluku treba stati na put .Napravili toboze zasluzni gradjani vikendice na Zlatiboru pa im nije dosta tri auto trake , muka im sto ce negde biti cetiri a navikli da se za sve pitaju.Zasto ne reci otvoreno da im se ne svidja cinjenica da ce jos neko imati sansu da razvija zimski turizam , u ovom slucaju na planini goliji ,navikli su na monopolski polozaj i zastitu od svake konkurencije.Nije ni cudo sto hoce da na trg u Uzicu vrate onaj komicni spomenik Titu.
Killshot
Из Краљева сам, путујем једном недељно у Ужице и тврдим да је прилаз Ужицу из правца Краљева, па потез од Ужица до Чајетине, са једне, и од Ужица до Бајине Баште, са друге стране, катастрофалан. Рецимо, путеви до Шапца из правца Ваљева, Обреновца и Лознице су као писте. Пут до Ваљева из правца Ћелија и Лајковца је екстра, додуше, правац за Лозницу је лош. Крушевац има одличне прилазне путеве (према Појатама, Трстенику и Куршумлији), Краљево такође (према Новом Пазару, Чачку, Крагујевцу и Крушевцу) као и Чачак и Крагујевац (осим прилаза из правца Тополе). А индустрија у овим градовима је нула (част изузетку Крагујевца). Ужице има неколико индустријских гиганата који сасвим лепо раде, а има најгоре путеве. Душа ме боли за виљушкама и амортизерима на аутомобилу, према томе, маните се комуниста, њих давно више нема. Што се мене тиче, нека држава направи ауто-пут према Р. Српској преко Ужица и нека се крак одвоји код Пожеге према мору преко Ивањице. И антикомунисти сити и овце на броју.
Preporučujem 27
Miliana
Milane, svaka ti je na mestu.
Preporučujem 6
Racionalan Transport
Сулуде су ми изјаве политичара о томе како су за конкурентност Западне Србије као регије неопходан најскупљи и највише загађујући транспорт: камиони и авиони. Својевремено је Ибарска магистрала изграђена правцем Ћирине пруге. Економске и демографске штете у насељима која су уништена укидањем Ћире, Ибарска магистрала никада није надокнадила. Разлог зашто је суштинска инфраструктура железничка, уз услов департизације железнице, нису само неколико пута нижи трошкови транспорта. Велики део зиме у тој регији шлепери и камиони са приколицама су непоуздан транспорт, чак и врло опасан по остале учеснике у саобраћају. Швајцарци не би били ни приближно тако богати, да не газдују рационално ресурсима и инфраструктуром. Нашли су да је исплативије имати разгранату железничку мрежу, него зими чистити аутопутеве ко 50 авионских писти, уништавати природу и водотокове. Сразмерно дохотку и густини становништва, мрежа аутопутева код њих је мизерна.
Танасије Перић
Тара уопште није на том правцу. Министарка не познаје географију.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja