ponedeljak, 14.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:57

Drobnjak tvrdi da su putarine po pređenom kilometru i dalje najniže u Srbiji

nedelja, 17.01.2016. u 09:23
(Фото А. Васиљевић)

Vršilac dužnosti direktora preduzeća „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak izjavio je, povodom najavljenog poskupljenja, da se cena putarine u Srbiji nije menjala od 2008. godine a da su u isto vreme rasle cene materijala, energenata i opreme za održavanje autoputeva i ostalih saobraćajnica.

U pisanoj izjavi, Drobnjak je rekao da će povećanje cene putarine tom preduzeću doneti 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva i dodao da će novac prikupljen od putarine biti korišćen isključivo za auto-puteve u Srbiji.

Putarina u Srbiji poskupeće 1. februara za deset odsto. Put od Beograda do Niša, umesto 730 dinara, naplaćivaće se 800 dinara, za put od Beograda do Šida vozači će morati da izdvoje 370, umesto 340 dinara, dok će od Beograda do Subotice putarina koštati 320 umesto 290 dinara.

Drobnjak je naveo da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

On je ukazao da je za putarinu od Beograda do Niša, za pređenih 240 kilometara, potrebno izdvojiti 6,5 evra, dok prelazak puta od Batrovaca do Zagreba, dužine oko 300 kilometara, košta 16,5 evra.

Prema njegovim rečima putarina je u Srbiji sa 0,03 evra po kilometru duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0,06 evra. U Turskoj košta 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.

„Iako su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete od toga se odustalo, jer se ovaj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove autoputa i one koji su u tranzitu”, naveo je Drobnjak.

Drobnjak je dodao da se sistem naplate putarine po pređenom kilometru, koji se primenjuje u Srbiji, po smernicama EU tretira kao pravedan sistem naplate putarine.

„Vinjete nisu opravdale prvobitne planove i očekivanja kod zemalja koje su ih uvele. Pokazao se gubitak u prihodu u odnosu na zatvoren sistem naplate putarine”, rekao je Drobnjak za Tanjug.


Komentari23
6a06c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

slobodan
Видите како је господин Дробнјак,дао упоредни преглед путарина Румуније,Бугарске идр,па је дао упоредни преглед саобрацаја у дану,години и по категоријама воѕила,па је доказао како повецанје цене путарине неће отерати возаче на путеве у Румунију,па је господин доказао,да це ово повећанје привући јос више возача, па ће ондак сманјити цену путарине. МА НЕ ОН СЕ САМО ШАЛИО,ОН И НЕ ТРАЖИ ПОВЕЋАНЈЕ ВЕЋ СМАНЈЕНЈЕ ХА,ХА ??????????
Твртко
Вињете су можда неправедне према онима који повремено користе делове аутопута и за оне у транзиту, али врше интегративну функцију у земљи. Ако ја купим годишњу вињету за све аутопутеве у земљи, ја ћу се онда за викенд радо провозати до Врања или Суботице и тако генерисати паре за буџет кроз потрошњу горива и туризам. Овако, кад почнем да рачунам путарине - ја одустајем. Вињете су добре за мање земље и за земље где постоје географско културолошко историјске разлике - дакле, за земљу као што смо ми.
Beogradjanin Schwabenländle
@ smb, Vi zeletie da nam kazete da zivite u Svajcarskoj? Zasto onda servirate citaocima tolike neistine ? Ili bolje receno lazi. Samo jedna tacka; tehnicki pregled automobila kosta izmedju 60 Sfr ( Obwalden ) i 150 Sfr Zürich. I ostali podaci su netacni i vestacko naduvani, mozda trazite da Vas citaoci sazaljevaju. Osim toga Svajcarcu moze da ima nekoliko kola a samo jednu registraciju.
miša
Neka gospodin Drobnjak ode samo do Bugarske, kupi vinjetu za 5 evra i vozi se sedam dana gde hoće i koliko hoće, a ovde ja iz Niša do N.Sada bilo u jednom pravcu 970 din. i nazad plus i to u jednom danu . E, moj gospodine, sit si ti previše i ne vidiš narod okolo kao i ova vlast. Brzo ste se obogatili i ne znate za nemaštinu. Bando!
smb
kod nas u CH troskovi auta: vinjeta, 40 franaka (sledece godine javili poskupljenje na 100 franaka), vazi za sve autoputeve u zemlji, 12 meseci; porez na motorno vozilo (Motorfahrzeugsteuer) u zavisnosti od vozila ( Basel: 350 fr. pa navise), jednom godisnje u januaru; svake 2 godine tehnicki pregled (troskovi pripreme garaza 1000-3000 fr.), svake godine servis i zamene delova po upustvu proizvodjaca), (servis 1000-2000 plus delovi ekstra, ko ne menja delove ne puste ga na tehnicki); osiguranje 2000fr. pa navise u zavisnosti od vozila, proseka godisnje kilometraze, i saobracajnih udesa. (1 saobracajni udes sa krivicom poveca osiguranje na skoro trostruko u trajanju od 5 godina); touringclub za zemlju i inostranstvo 208fr. jednom godisnje; i gorivo koliko se vozi. prosek mesecno po automobilu bez goriva je 600 fr. pa navise. (sa "podnosljivim" osiguranjem odn. bez saobracajnog udesa i krivicom). ukratko, skupo. pozdrav iz CH.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja