četvrtak, 25.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:06

Poslednja godina bez Koridora 10

Krajnji rok da završetak radova na oba kraka auto-puta prema Bugarskoj i Grčkoj – mart 2017. godine
Autor: Marijana Avakumovićutorak, 19.01.2016. u 21:01
Радови на изградњи другог моста преко Саве код Остружнице почели су јуче у присуству премијера Александра Вучића, који је симболично набацио бетон на плочу која ће бити уграђена у темеље моста са сурчинске стране. (Фото Танјуг)

Ovogodišnja letnja sezona trebalo bi da bude poslednja u kojoj će turisti preko Srbije odlaziti na letovanje u Grčku vijugavim putem kroz Grdeličku klisuru. Već dogodine do egejske obale stizaće savremenim auto-putem. To isto važi i za turske gastarbajtere, koji će još samo ovog leta kroz našu zemlju do Bugarske putovati tesnim drumom kroz Sićevačku klisuru. Mart 2017. godine krajnji je rok da oba kraka Koridora 10 budu potpuno završena.

„Od Horgoša do Preševa i od Horgoša do Dimitrovgrada moći ćete svuda da idete auto-putem najkasnije do marta 2017, a pokušaćemo da to bude do kraja 2016. godine”, rekao je premijer Aleksandar Vučić u novembru 2015. na otvaranju deonice auto-puta Vladičin Han –Donji Neradovac kod Vranja.

To je novi rok, premda su on i resorna ministarka Zorana Mihajlović ranije najavljivali da će auto-put, koji vodi ka makedonskoj i bugarskoj granici, biti izgrađen do kraja ove godine. Očigledno je da će datum završetka na nekim delovima morati da bude produžen, jer su kasno ugovoreni ili su zahtevni za gradnju. Takav je slučaj sa deonicom od tunela Manajle do Vladičinog Hana na južnom kraku. Ona je ugovorena u aprilu prošle godine sa rokom izgradnje 720 dana. Do marta 2017. godine.

 U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture upozoravaju da treba imati u vidu da je geologija Grdeličke i Sićevačke klisure nedovoljno istražena, kao i da se pri izgradnji tunela Manajle i Predejane dužine od ukupno 2,8 kilometara na svakih metar menja sastav terena.

– Posle kišnih sezona sve su učestalija klizišta. Takve i slične nepredvidive okolnosti mogu da pomere završetak koridora za nekoliko meseci – objašnjavaju u Ministarstvu.

Da bi na celom putu ka Makedoniji saobraćaj krenuo u šest traka, potrebno je asfaltirati još oko 40 kilometara auto-puta, probiti dva tunela i izgraditi 41 most.

Deonica od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca dužine 26,3 kilometra, završena je i puštena u saobraćaj 28. novembra. Sledeća deonica od ovog mesta do Srpske Kuće otvorena je pre dve godine, kao i deo auto-puta od Levosoja do granice s Makedonijom. Do kompletiranja tog dela trase deli nas još osam kilometara, koje je trebalo da finansira grčki „Helenik plana”. Taj deo od Srpske kuće do Levosoja prebačen je na budžetsko finansiranje i dodeljen domaćim firmama „Srbija auto-put” i MBA „Ratko Mitrović” niskogradnji da ih završe do kraja ove godine.

U maju 2016. u saobraćaj će biti pušteno oko šest kilometara od Grabovnice do Grdelice. I naravno ostalo je da se završe deonice kroz Grdeličku klisuru. Od Grdelice do Vladičinog Hana.

Na istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada radovi sporije napreduju i završeno je tek 54 odsto radova.

Uoči Nove godine kod Bele Palanke puštena su u saobraćaj 23 kilometra na potesu Crvena Reka – Čiflik – Staničenje. Od toga je 13 kilometara u punom profilu auto-puta sa šest traka. Dok je deo između Čiflika i Staničenja uključen u saobraćaj u poluprofilu auto-puta.

Premijer je obećao da će svih 87 kilometra biti gotovi u narednih 15 meseci. On je rekao da mora da se završi i tunel Bancarevo i deo auto-puta do Dimitrovgrada.

– Mi ovaj put moramo da otvorimo u potpunosti do marta 2017. godine. Posle toga želim da udvostručimo broj putnika, da više zarađujemo od putarina, da u objektima uz auto-put zaposlimo još ljudi – rekao je Vučić.

Na istočnom kraku ostali su da se urade i tuneli Progon i Pržojna Padina. Potom deo od Proseka do Crvene reke, od Staničenja do Pirota i od Pirota do Dimitrovgrada. Tu je i obilaznica oko Dimitrovgrada za koju će treći put biti izabran izvođač radova, pošto je „Alpina” bankrotirala, a sa bugarskim „Trejsom” je raskinut ugovor zbog nepoštovanja rokova.

-------------------------------------------------

Počeli radovi na mostu kod Ostružnice

Ukupna vrednost radova je 3,57 milijardi dinara, a finansiraće se sredstvima kredita Evropske investicione banke, pod veoma povoljnim uslovima

Radovi na izgradnji drugog mosta preko Save kod Ostružnice počeli su juče u prisustvu premijera Aleksandra Vučića, koji je simbolično nabacio beton na ploču koja će biti ugrađena u temelje mosta sa surčinske strane. „Ovaj most na reci Savi gradi Vlada Republike Srbije. Mostovi ne spajaju samo dve obale, već i sve naše ljude. U slavu mira, sloge i dobre volje među građanima”, piše na ploči.

Ukupna vrednost radova je 3,57 milijardi dinara, a finansiraće se sredstvima kredita Evropske investicione banke, pod veoma povoljnim uslovima.

Most, u okviru obilaznice oko Beograda, trebalo bi da bude završen do marta 2018. godine, biće dugačak gotovo dva kilometra i biće izgrađen paralelno sa postojećim mostom, u okviru izgradnje druge trake auto-puta na obilaznici oko Beograda.

Početku radova prisustvovala je i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Most će biti izgrađen u okviru izgradnje druge faze autoputa E-70/E-75 na delu od petlje „Dobanovci” do petlje „Orlovača”, a gradiće ga konzorcijum na čelu sa austrijskom kompanijom „Štrabag”.

„Putevi Srbije” saopštili su prošle nedelje, posle potpisivanja ugovora o izgradnji, da je Konzorcijum koji čine firme „JV Strabag AG – Ed. Zublin AG – Dywidag Bau Gmbh – PZP Zaječar” imao najbolju ponudu na međunarodnom tenderu.

Pored građevinskih radova na mostu i saobraćajnici izvodiće se i radovi na odvodnjavanju, kišnoj kanalizaciji sa postrojenjem za prečišćavanje, saobraćajno-tehničkoj i servisnoj opremi puta, javnom osvetljenju, elektro i telekomunikacionoj infrastrukturi i radovi na zaštiti i ozelenjavanju putnog pojasa.

Projekat predviđa izgradnju leve trake auto-puta iza mosta u zoni petlje „Ostružnica” dužine 1.000 metara, kao i uklapanje dve rampe.

Tanjug


Komentari5
7877a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nikola
Kad bi samo znali koje su to nebuloze. Krak prema sofiji ne moze biti gotov pre 2018. radovi na delu od crvene reke prema nisu ni 10 % nisu gotovi, a to je najnepristupacniji deo puta. Pozdrav s juga
Иван
Уводно пасусу неодољиво подсећа на текст З. Радовића, објављеног у "Новостима" 14. децембра: Коридор 10: У финишу удар на 40 километара.
Damir
Gradjevinska sezona u Srbiji pocela 19. januara? Da li sam lood?
milutinac
Sve je ovo odlicno, samo se pitam sta od ovoga imamo mi obicni gradjani koji ne putujemo u Grcku na more a i nismo turski gastabajteri. Mi bi valjda trebali da budemo srecni sto nama ostaje da vracamo kredite za koridor 10, kao i one mnogobrojne rupe, dzombe i kaldrma sa magistralnih i lokalnih puteva trasiranih jos u 19 veku...
Virc Dusan
Pa kakvo je to pitanje? Nama ostaje da radimo po objektima uz auto-put :)
Preporučujem 13

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja