subota, 19.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 29.01.2016. u 22:00 Jelena Kavaja

„Fejsbuk” ne uvodi opciju „ne sviđa mi se”

Najpopularnija društvena mreža uvodi još pet emotikona kojima će korisnici uskoro moći da komentarišu objave svojih prijatelja
„Фејсбук” дневно посети милијарду људи (Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Dugo se pričalo o uvođenju „disljaka”, ikonice kojom bi korisnici najveće društvene mreže na internetu mogli da kažu kada im se nešto ne sviđa. Međutim, umesto nje, uskoro će dobiti seriju novih sličica za izražavanje osećanja. Direktor Mark Zakerberg zvanično je to objavio na sastanku sa analitičarima, pošto su saopšteni fantastični poslovni rezultati da su se prihodi kompanije uvećali prošle godine za 44 odsto u odnosu na 2014. godinu, na skoro 18 milijardi dolara, najviše zahvaljujući reklamama na mobilnim platformama.

Najviše nerviraju dijete i vežbe
Korisnici su odavno od „Fejsbuka” tražili dugme da pokažu neodobravanje, pa su prevaranti to svojevremeno iskoristili da ubace viruse kroz aplikaciju kojom su navodno nudili instaliranje ikonice „ne sviđa mi se”.
Prema skorijem istraživanju, korisnici bi najčešće koristili „ne sviđa mi se” za objave ljudi koji se hvale dijetom i vežbanjem. Slede oni koji dele sliku svakog obroka i nedorečeni statusi kojima se svesno mami pažnja.

„Reakcije” – kako se zove grupa ovih emotikona – testiraju se nekoliko meseci na španskom, irskom i još nekim tržištima, a uskoro će biti dostupne svuda. Ikonice će se pojavljivati kada se na mobilnom telefonu pritisne „sviđa mi se” (like), a na desktop računaru kada se mišem stane na „lajk”. Izbačene su sa idejom da ljudima olakšaju da izraze reakciju na neku objavu, jer ne može tužna vest da se pozdravi tradicionalnim „lajkom”. Sada je za loše vesti tu uplakani lik. U igri su još sličice da izraze ljutnju, ljubav, čuđenje i smeh. Ostaje i tradicionalni „lajk”, dok je iz igre ispao još jedan nasmejani emotikon, za izražavanje sreće, jer su ga korisnici u testiranju najlošije prihvatili.

„Ne sviđa mi se” (dislike) izbačen je iz razmatranja zbog

straha da bi mogao da izazove širenje negativnih stavova na društvenoj mreži koja ima 1,6 milijardi registrovanih naloga, više nego bilo koja država građana. Ova ikonica, pesnica sa palcem okrenutim naniže, nalazi se pored mnogih drugih u aplikaciji za dopisivanje „Mesindžer”.

Tesla kao emotikon
Najveći britanski sajam nauke za mlade „The Bing Bang Fair” izbacio je prošle godine prvu kolekciju emotikona s likovima naučnika koji su svojim dostignućima zadužili čovečanstvo. Pored Marije Kiri, Isaka Njutna i Čarlsa Darvina, među 23 heroja našao se i Nikola Tesla.
Cilj je da ovi likovi inspirišu decu kroz oblik komunikacije koji im je blizak.
Da bi emotikoni mogli da se koriste na mobilnim uređajima potrebno je da ih odobri „Junikod konzorcijum”.

Milijarda ljudi, koliko ih dnevno poseti „Fejsbuk”, moraće da se prilagodi novitetima. Da li im se samo sviđa slika nečijeg psa ili će staviti jaču emociju, ljubav, označenu belim srcem u crvenom krugu?

Zbunjeni biće i oglašivači koji su se, sudeći po najnovijim podacima o zaradi, „primili” na poruku kompanije da je ova mreža jedinstven način da se povežu sa potrošačima i saznaju sve od njima. Do sada su skupljali lajkove na stranicama kao potvrdu lojalnosti, a sada će imati malo složeniji zbir podataka za obradu.

Britanski stručnjak za marketing na društvenim medijima Kristal Ajrlend veruje da je ovo prilika da brendovi saznaju mnogo više o potrošačima i prilagode oglasne poruke, ali postoji rizik da će doći do usitnjavanja podataka tako da neće biti sigurni kako reklama treba da izgleda.

Sa strane korisnika, trebalo bi da razmisle da li treba tako olako da dele osećanja u javnoj sferi. Nik Oliver, koji savetuje korisnike kako da kontrolišu podatke na društvenim mrežama, rekao je za Bi-Bi-Si da će ljudi otkrivati emocije kojima će drugi da manipulišu.

 

Komentari0
43ab4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja