četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:46

Lou kost kompanije sletaće na manje aerodrome

nedelja, 31.01.2016. u 13:06
АТР-72 "Ер Србије" (Фото Д. Јевремовић)

Preduzeće „Aerodromi Srbije” osnovano je kako bi se stavili u funkciju manji aerodromi u Srbiji, izjavio je danas pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić i dodao da će oni, umesto glavnog Aerodroma „Nikola Tesla”, pružati usluge pre svega lou kost kompanijama.

„Aerodrom Nikola Tesla je primarni aerodrom i nije praksa u svetu da glavne aerodrome koriste lou kost kompanije. Njima tu nije mesto, već im je mesto na manjim aerodromima”, rekao je Ilić, koji je pomoćnik ministra u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Prema njegovim rečima, u toj klasi je, na primer, niški aerodrom, a plan je da se uskoro, uz „Aerodrome Srbije” kao operatera, u operativnu funkciju stavi i aerodrom „Morava”, kod Kraljeva.

„Plan je da se i na te aerodrome izmesti deo lou kost saobraćaja”, istakao je Ilić Tanjugu.

Kada je reč o aerodromu „Morava”, Ilić je ukazao da će on dobiti poseban značaj kad bude završena deonica Koridora 11 kod Preljine, jer je u neposrednoj blizini.

Još veći značaj, dodao je, imaće pokretanjem i završetkom moravskog koridora koji bi trebalo da uspostavi vezu od Čačka preko Kraljeva do Kruševca i dalje do autoputa do Koridora 10.

Govoreći o preduzeću „Aerodromi Srbije” koje je formirano na sednici vlade u subotu, on je rekao da će osnovni zadatak tog preduzeća biti bavi upravljanjem, razvojem, održavanjem i kompercijalizacijom budućih aerodroma koji bi trebalo da se uključe u funkcionalnu mrežu „Aerodroma Srbije”.

Ilić je podsetio da u Srbiji trenutno ima 22 registrovana aerodroma, a među njima je, kako je kazao, i nekoliko onih koji imaju veštačke podloge, betonsku ili asfaltnu, a pripadaju Ministarstvu odbrane i veoma se malo koriste.

Takvi su, na primer, aerodrom „Sjenica” na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin.

„U kombinaciji civilno vojnih aerodroma, prvi zadatak će biti aktiviranje i stavljanje u funkciju budućeg civilno vojnog aerodroma kod Kraljeva”, podvukao je Ilić.

------------------------------------------------------------------

Prvi zadatak - letovi za Kraljevo

Tokom prve polovine februara u Srbiji počeće sa radom preduzeće ''Aerodromi Srbije'', čiji će prvi zadatak biti uspostavljanje civilnog vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Morava Kraljevo, u čije je opremanje do sada uloženo 10 miliona evra. Kako je saopštilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, od vazduhoplova kojima trenutno raspolaže Er Srbija, na tom aerodromu će moći odmah da leti ATR-72, a nakon dodatnog opremanja aerodroma, možda već krajem ove i tokom sledeće godine, moći će da sleću svi avioni iz flote Er Srbije.

Sedište preduzeća će biti na Aerodromu ''Nikola Tesla'' i imaće dva zaposlena uključujući v.d direktora Predraga Babića, dosadašnjeg rukovodioca sektora za investicije Aerodroma ''Nikola Tesla'' koga je na tu funkciju imenovala Vlada Srbije do izbora direktora. Stručnu i drugu pomoć novoformiranom preduzeću pružaće menadžment Aerodroma ''Nikola Tesla''.

Tanjug

 


Komentari21
bf0d1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mane Revolucija
Nema mesta zluradosti i sumornim ocekivanjima.Aerodrom Morava dobre parametre da uskoro bude u funkciji.Sasvim je realno da bude onako kako kaze pomocnik ministra gospodin Ilic.Mi u Kraljevu verujemo da ce Morava biti u funkciji razvoja ne samo Kraljeva nego i celog Regiona.
Ema
Odlicno! K0liko ce nama iz Vojvodine biti potrebno da stignemo do tih "low-cost" aerodroma? I kojim prevozima? Kada u drzavi imate 50 aerodroma i razgranat drumski i zeleznicki saobracaj, onda mozete da selite "low-cost" letove na periferiju. Ali u sirotinji, kao sto smo mi ili Rumunija na primer (gde se leti iz Temisvara, sa glavnog aerodroma), svi lete sa istog. Zamislite obezbedjivanje kontrole za medjunarodne letove, pa antiteroristicka kontrola.... Mislite da ce Kraljevacki aerodrom ikada za to biti spreman?
Курта и Мурта
Какво је то предузеће које нема даљинско управљање из престонице.
Dj. Andjumi
Pa ovo je, stvarno, van svake logike. Šta se, ustvari, ovim potezom dobija? Kakve veze ima konstatacija pomoć. ministra da je BGD aerodrom "primarni", a, tamo neki drugi, sekundrani? Šta mene kao putnika zanima da li je ovaj primarni, a onaj sekundarni? Logika kaže da je suština putovanja da se neko preveze od tačke A do tačke B, brzo, efikasno, komotno........., bliže krajnjoj destinaciji i naravno, što povoljnije. Da se razumemo, neka se aerodrom Kraljevo,a i ostali efektuiraju ako ima ekonomske računice, ali ne da se neko prisiljava da tamo leti. Šta misli dotični pom. ministra da su ovi iz "low cost" kompanija toliko blesavi i da će potrčati da lete tamo gde im se naredi sa polupraznim avionima. Najkraće, ovo je tipičan, proziran vid monopola i onemogućavanja konkurencije što će se negativno odraziti na mnoge stvari. Treba, razumljivo, zaštititi domaću kompaniju, ali ne na ovaj način.
Beogradjanin Schwabenländle
@ Милан, господине то са аеродромом Хан ( Hahn) сте грдно погрешили. На почетку је био тако називан, Франкурт/Хан, иако је удаљен око 160 км од Франкфурта на Мајни. Луфтханса је покренула тужбу да се тај назив забрани и добила је све спорове до највишег суда, Сада се тај аеродром зове само Хан. Ирска компанија Рајан која га је највише користила и добијала велике субвенције од стране аеродрома који је у сараднји са Рајаном још фалсификовао бројеве путника морала је плати казну од око 350 милиона евра. Иначе велики градови по Европи немају увек два аеродрома на избору, само неколико примера, Франкфурт/М., Минхен, Цирих, Палма де Мајорка.
milan
Poštovani Beo Sch. ja uopšte nisam pogrešio i to grdno. Pogledajte sajt Ryanaira i videćete destinaciju Frankfurt ali u zagradi piše HHN što je IATA kod aerodoma Hahn. Isto važi za destinaciju Venecija/Venice gde Ryanair leti na aerodrom Venice (TSF) što je aerodrom Treviso a ne glavni aerodrom Marko Polo. I još mnogo primera. Ali to nije bitno, bitan je tekst i izjava pomoćnika ministra o razlozima formiranja preduzeća Aerodromi Srbije. Jasno je da loukosteri jako konkurišu redovnim prevoziocima i imaju svoju politiku poslovanja i niske cene što je za putnike najvažnije. Znači kao što se Lufthansa bori tako i Air Serbia uz malu pomoć pomoćnika ministra isto pokušava da sa izmišljenim aerodromom Kraljevo-Lađevci spreči letenje loukostera na Aerodrom Beograd. Have a nice flight!
Preporučujem 4

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja