ponedeljak, 28.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 04.02.2016. u 21:31 R. S.

Korisnici smartfona pregledaju „Fejsbuk” 14 puta dnevno

Sajt Marka Zakerberga za 12 godina privukao 1,6 milijardi aktivnih korisnika i postao najpopularnija društvena mreža na svetu
(Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Korisnici smartfona pregledaju „Fejsbuk” na svojim telefonima u proseku 14 puta dnevno, rezultat je istraživanja sprovedenog povodom 12 godina postojanja društvene mreže. Sa više od 1,6 milijardi aktivnih korisnika svakog meseca, „Fejsbuk” je najpopularnija društvena mreža na svetu.

Sve je počelo 4. februara 2004. godine kada je Mark Zakerberg osmislio mrežu koja je trebalo da služi studentima na Harvardu, koji je u to vreme pohađao, kako bi lakše međusobno komunicirali i razmenjivali informacije. On je prvobitno osmislio „Fejsmeš”, prethodnika „Fejsbuka”. Taj sajt je koristio fotografije prikupljene iz baze Harvarda, postavljajući jednu pored druge, istovremeno tražeći od korisnika da sami odaberu zgodniju osobu, što je naišlo na oduševljenje studenata. Da bi ovo postigao, Zakerberg „upada” u zaštićeni deo računarske mreže Harvarda i kopira privatne fotografije i podatke iz harvardskih domova. „Fejsmeš” je stekao 450 posetilaca i ostvario 22.000 pregleda fotografija na mreži samo u prva četiri sata.

Prvobitno, članstvo na „Fejsbuku” bilo je dozvoljeno samo studentima sa Harvarda, da bi se kasnije proširilo na studente sa svih koledža koji su članovi „Ajvi lige”. Posle nekog vremena članstvo je omogućeno svim studentima i srednjoškolcima, a na kraju je i svim osobama koje imaju 13 ili više godina. Ubrzo su se mnogi drugi univerziteti, srednje škole i velike kompanije priključili ovoj mreži, a zatim i ljudi širom sveta. Već u decembru 2005. godine mreža je imala 5,5 miliona korisnika, a u istom mesecu 2013. godine čak 1,2 milijarde.

Uspeh mreže, smatraju, analitičari, jeste u njenom stalnom razvoju i nadogradnji, čak i kad neka nova informatička i dizajnerska rešenja ne naiđu na odobravanje korisnika. Oni otvaraju svoje profile, sa podacima koje žele da podele sa drugima, postavljaju postove (mišljenja) na određene teme, postavljaju fotografije koje mogu da vide njihovi prijatelji, dele (šeruju) postove ostalih korisnika, pridružuju se grupama organizovanim po gradovima, radnim mestima, školama, fakultetima, regionima ili interesovanjima, kako bi se povezali i komunicirali sa drugim ljudima.

Jedan od najvećih i najčešćih problema predstavlja poštovanje privatnosti korisnika mreže i zaštite njihovih podataka, koje je nekoliko puta dovedeno u pitanje. Mnogi smatraju da „Fejsbuk” trguje podacima svojih korisnika tako što ih preprodaje velikim korporacijama koje zatim kroz reklame i oglašavanje ciljano korisnicima nude određene usluge i robu.

U nekim zemljama, kao što su Kina, Severna Koreja i Iran, pristup ovoj internet stranici je povremeno blokiran, a isto je učinjeno i u brojnim kompanijama, kako zaposleni ne bi trošili vreme na posetu sajta.

Trećina zahteva za razvod braka u SAD 2011. sadržala reč „Fejsbuk”

* Hakeri dnevno pokušavaju da uđu na oko 600.000 profila

* Jezik koji se koristi na mreži može da se podesi i na „gusarski”

* Logo je u početku bila fotografija Ala Pačina

* Glavni razlog zašto je „Fejsbuk” plave boje jeste to što je Zakerberg daltonista, a jedina boja koju prepoznaje jeste plava

* Procenjuje se da više od 30 miliona profila pripada korisnicima koji su preminuli

* Trećina zahteva za razvod braka u SAD 2011. godine sadržala je reč „Fejsbuk”

* Na mreži jedino ne može da se blokira Mark Zakerberg

* Procenjuje se da je oko 8,7 odsto profila lažno

Komentari0
db908
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja