utorak, 15.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:14

Brži protok robe kroz Srbiju

Naša carina od 1. februara postala deo carinskog sistema EU pa će se strani prevoznici kraće zadržavati na našim granicama na putu za neku od 34 evropske zemlje
Autor: Aleksandar Mikavicanedelja, 07.02.2016. u 09:05
Српска царина постала део царинског система ЕУ (Фото Управа царина)

Otvaranjem prvih poglavlja u pregovorima sa EU polovinom decembra prošle godine Srbija je odškrinula vrata Evropske unije, a srpska carinska služba je 1. februara 2016. postala deo carinskog sistema „ujedinjene Evrope”. Uprava carina je prošlog ponedeljka u ponoć počela da primenjuje takozvani Novi kompjuterizovani tranzitni sistem (NCTS), koji omogućava da strana roba gotovo bez zadržavanja prelazi našu granicu na putu ka odredištu u nekoj od 34 evropske zemlje.

Reč je o elektronskoj carinskoj proceduri bez papira, a njenim uvođenjem Srbija je ispunila jedan od uslova za pristupanje punopravnom članstvu u EU.

– Srbija se 1. februara uključila u tranzitni sistem Evropske unije, što znači da u protoku robe srpska granica praktično ne postoji – objašnjava Miloš Tomić, direktor Uprave carina. – Pre nogo što nam je EU dozvolila da se uključimo u njen tranzitni sistem, Srbija ga je u svojim granicama primenjivala cele 2015. godine. Tako je Uprava carina u prošloj godini obradila bezmalo 1,2 miliona tranzitnih deklaracija. To znači da je kroz našu zemlju, koristeći novi sistem, na putu do svog krajnjeg odredišta sa robom prošlo gotovo milion i dve stotine hiljada kamiona, brodova i vozova.

Tako je Srbija zaslužila da pristupi konvencijama o zajedničkom tranzitnom postupku. Kompjuterizovana carinska procedura, napominje Tomić, omogućava da učesnici u robnom prometu ostvaruju veću zaradu od tranzita. Naši kopneni saobraćajni koridori postaju privlačniji za prevoznike, što donosi više posla bankama, menjačnicama, ugostiteljima, auto-servisima i benzinskim stanicama, a uvećava se i prihod od naplate putarine.

Konvenciju o zajedničkom tranzitnom postupku čini 28 zemalja EU, četiri zemlje EFTA, Turska, Makedonija i od 1. februara Srbija.

– Većina zemalja u našem okruženju koristi NCTS, kao što su Mađarska, Rumunija, Bugarska, Hrvatska i Makedonija od marta 2014. – ukazuje naš sagovornik. – Da nismo uveli ovaj sistem, Srbija bi bila jedino carinsko područje koje prekida lanac sigurnog transporta robe u ovom regionu i na Koridoru 10.

Ulazak Srbije u ovaj kompjuterizovani tranzitni sistem, koji primenjuju 34 zemlje, smanjiće zastoje na graničnim prelazima i transportne troškove, što povećava konkurentnost srpske privrede. Očekuje se da Koridor 10 privuče više kamiona, naročito posle njegovog završetka u martu 2017, uključujući i jedan broj šlepera sa Koridora 4, koji prolazi kroz Bugarsku i Rumuniju.

Direktor Uprave carina podseća da je ova državna služba počela da uvodi i takozvani sistem ovlašćenih privrednih subjekata. Reč je o, kako carinici vole da kažu, maksimalnom pojednostavljenju carinskih procedura. Do sada su status ovlašćenih privrednih subjekata u Srbiji stekle tri kompanije, dok su još dve u postupku kontrole.


Komentari2
dbd6c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan
A mi koji dolazimo na odmor i svojoj kuci, imamo da cekamo na granici satima.
Милан Топалов
СКОРО 3 ГОДИНЕ КАСНИЈЕ, ... 15. јуна 2013. у 00.00 ч., пуштен је у собраћај мост преко Дунава, између Калафата и Видина, чиме је ЕУ "бајпасирала" Србију и тзв. "Коридор 10" , више није био на карти транспорта Европе!!! Док су се наши управљачи-"власт", "теглила" са спајањем-раздвојеног ЈП "Коридори", "оде воз"!!! Европа не чека такве! "Јаваш", "јаваш", тамо не познају!!! А, и други марифетлуци, наших представника државе, не уклапају се у европске стандарде, па смо зато задњи, као и много пута до сад!? Ваљда ћемо нешто научити, али, тркачи су нам спори и нису у кондицији. Докле!? Поздрав из Баната!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja