petak, 19.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:54

Papa se i u Meksiku vozi u srpskom „fijatu”

Autor: Aleksandar Mikavicasreda, 17.02.2016. u 13:18
(Фото Бета-АП)

Papa Franjo se i u Meksiku, kao i jesenas prilikom posete SAD, vozi „fijatom 500” proizvedenim u Kragujevcu. „Kada nije u ’papamobilu’, papa Franjo krstari Meksiko Sitijem u malom belom ’fijatu’ sa crnim krovom, držeći se tradicije izbegavanja prevoza velikim luksuznim automobilima”, navela je agencija AP uz objavljene slike iz Meksika.

Zašto je papa Franjo izabrao da se po Severnoj Americi vozi baš „fijatom 500-L”, može samo da se nagađa. Kako god, tek „Fijat” i Srbija nisu mogli da požele bolju reklamu za kragujevačkog „velikog fiću” na tržištu SAD.

„Fijat-Krajsler automobili Srbija”, zajednička kompanija naše države (33 odsto kapitala) i italijanskog giganta (67 odsto), počela je 2012. godine serijskom proizvodnjom „velikog fiće” u Kragujevcu. Rekordne 2013. na strana tržišta prodato je „500-L” za 1,53 milijarde evra, 2014. za 1,36 milijardi, a prema podacima našeg Ministarstva finansije i privrede, 2015. je izvezeno za 1,18 milijardi evra. Prema rečima premijera Srbije Aleksandra Vučića, vlada se svakodnevno bori za „Fijat” i gledaće da ove godine proizvodnja ne bude niža.

(Foto Beta-AP)

– „Fijat” nije gradio fabriku ovde da bi je ostavio, već da može da radi u Srbiji dugi niz godina – kazao je Vučić i najavio da će auto-put koji Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 biti vrlo brzo završen.

Prema nezvaničnim podacima do kojih je došla „Politika” krajem januara, ove godine u kragujevačkoj fabrici biće 150 radnih dana, otprilike kao i 2015. kada je proizvodnja više puta obustavljana zbog smanjene tražnje na svetskom tržištu. Kako je ležarina proizvedenih a neprodatih automobila neracionalna, radiće se samo za poznate kupce, dnevno po 630 automobila (tri smene po 210). To, praktično, znači da će 2016. sa traka kragujevačke fabrike sići 94.500 „velikih fića”, što je dvadesetak hiljada manje nego pre tri godine.

Prema saznanju „Politike” umesto novog modela, menadžment kompanije priprema redizajniranu verziju „500-L”.


Komentari16
2af64
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Deny
Papa se vozi u srpskom fijatu, srpski popovi se voze u nemackom audiju, svako po svom ukusu.
Sreja od Rudnika
U cemu se voze srpski (pardon jugoslovenski) komunisti? Kada su imali vlast bili su to Mercedesi navise klase.
Preporučujem 3
Srba, Velika Britanija
Kad moze Franciskus da postane Franjo, moze i FIAT da postane fiJat.
Gruja Ognjanović
REFERENDUM najpre, pre bilo kakvog dogovora sa NATO paktom, koji je uništio našu zemlju.
ProPolitikin Hrvat
Prosti zakljucak, Papa se ne vozi vise ni u papamobilu, ni u fijatu, vozi se u srbomobilu:)
Srb
ne citam: blic, telegraf ,kurir,a od danas ne citam ni politika.rs zbog istih razloga (objavljujete komentare ustaskih lazova,a ISTINU koju napisu Srbi ne objavljujete)

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja