petak, 19.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:54

S Kazahstanom o izvozu 5.000 „fijata 500-L”

Autor: Jelica Anteljponedeljak, 29.02.2016. u 21:07
Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација са привредницима у Казахстану (Фото Министарство трговине и туризма)

Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić sastao se sa premijerom Kazahstana Karimom Masimovim kome je ponovo izneo zahtev za izvoz 5.000 automobila proizvedenih u Srbiji na tržište Carinske unije Rusije, Kazahstana i Belorusije.

„Kazahstan je do sada bio jedina zemlja koja se tome protivila, jer su hteli da zaštite domaću proizvodnju. Premijer Kazahstana nam je obećao da će još jednom razmotriti taj zahtev i učiniti sve što može da odluka ove zemlje bude pozitivna”, rekao je Ljajić nakon sastanka sa Masimovim u Astani.

Ljajić je istakao da je za nas trenutno najbitnije što je ovo pitanje ponovo „vraćeno za pregovarački sto kada govorimo o ekonomskim odnosima između dve zemlje”.

Druga ključna stvar koja je, kako je naveo, potencirana u razgovorima sa kazahstanskim premijerom je formiranje zajedničkih preduzeća, posebno u oblasti poljoprivrede i farmaceutske industrije imajući u vidu interes i jedne i druge strane i komplementarnost privreda obe zemlje u ovim sektorima.

„Mi smo zainteresovani i da se naša građevinska operativa vrati na tržište Kazahstana na kome će biti mnogo više prisutna nego do sada. Da naše građevinske firme dođu ovde i razgovaraju o mogućnosti da učestvuju na tenderima u realizaciji velikih infrastrukturnih projekata”, rekao je potpredsednik vlade.

Ljajić je izrazio uverenje da će ova poseta predstavljati dobar uvod u predstojeću posetu premijera Aleksandra Vučića Kazahstanu, kao i posetu predsednika ove zemlje Srbiji tokom juna meseca.

Tokom boravka u Astani, Ljajić se sastao i sa ministrom ekonomije Kazahstana Jerbolatom Dosajevim, ministrom investicija i razvoja Asetom Isekeševim.

U delegaciji Srbije koju predvodi Ljajić su i generalni direktor „HIP Petrohemija Pančevo” Velimir Unković, generalni direktor „MSK Kikinda” Mirko Latinović i zamenik direktora „HIP Azotara Pančevo” Miljan Đurović, koji su sa partnerskim kompanijama iz Kazahstana razgovarali o mogućnostima učešća kazahstanskih firmi u revitalizaciji petrohemijskog kompleksa u Srbiji.


Komentari8
1d3cf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

kupujmo domaće
S kojim pravom molimo Kazahstan da kupi naša vozila kada ni sami ne poštujemo vozilo koje se proizvodi u Kragujevcu? Nisam video u Skupštini Beograda da voze Fiat 500l, niti zdravstvene ustanove. Policija ima Puntiće, ali, svega i svačega ostalog. Pitaću ministra Lončara, zašto su se nakupovali Škoda Fabia, pored Punta? Niko nam neće pomoći, ako sami sebi ne pomognemo.
Ристић Милан
Ех да се наши министри заузму за продају наших производа где би нам крај био. Волео бих да могу да читам да се наш министар ангажовао у Казахстану за продају наших производа:Флориде или трактора,комбајна,камиона,вагона...... овако ми је мука када видим како се наши министри "боре" и раде за туђе компаније. И сада очекујем да ми неко образложи да је то зато што у тој фабрици ради наших 300 људи заборављајући да је цео тај крај живео од аутомобилске индусрије док је фабрика била наша.
Jovo
Pokrajinska vlast se nakupova Superbova i Oktavija. Zašto? Zašto, baš sada, pred odlaska sa vlasti? Da bi se ugradili prilikom ove skupe kupovine. Da bi smandrljali još koji dinar u dzep. Zbog korupcije KIA-ini i Škodini radnici rade, a naši nemaju posao. A onda, spasavajte Rusi.
Arapovic
A šta radi država da bi domaćem Fiat-u bilo lakše? Skoro ništa ili ništa. Svaka državna ustanova bi trebalo da traži dozvolu kada kupuje kola i da obrazloži, zašto neće domaća kola. To pod obavezno. Drugo, taksisti koji kupe Fiat 500l mora imati olakšicu prilikom dobijanja dozvole. UBER-u i sličnim taxi udruženjima treba usloviti rad, kupovinom Fiat 500l, ako hoće da rade u Beogradu. Kada to država uradi, onda neće morati da vuče za rukav Kazahstance, Ruse i Beloruse da voze naše vozilo. To mora da važi i za autobuske prevoznike i sigurno će lakše da se diše.
banker
po čemu je italijanska fabrika automobila (doslovno - FIAT) naša fabrika, sem po izrabljivanju naše jeftine radne snage?
Preporučujem 6
TALE SANJIN
Zasto uopste uporno insistiramo na izvozu FIATA ? Sta Srbija ima od tog izvoza? Nista! Sve sto se ugradjuje u to vozilo se ne pravi u Srbiji osim energije i radne snage.Sve se uvozi iz Italije i to po visokim cenama tako da sav prihod ostaje tamo. Mi jos i dotiramo njihove troskove proizvodnje. Probajte da izvozite ono sto se izradjuje /ako bilo cega jos ima/ u Srbiji, jer jedino tako mozemo otplacivati ovakve i ostale slicne ,,genijalne,, egzibicije ,,eksperata,, koji nas uvedose u pravo finansisko robstvo i privredno i socijalno beznadje.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja