petak, 27.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 02.03.2016. u 22:05 Ištvan Dekanj
AUTOMOBILIZAM

Bljesak budućnosti u Ženevi

​Vozila za sve namene i koncept automobili pokazuju pravce razvoja industrije na 86. salonu automobila
Нови „рено меган” (Промотивне фотографије)

Prolećni auto-salon kraj Ženevskog jezera okupiće od danas do 13. marta najznačajnije proizvođače četvorotočkaša na svetu. Pre zvaničnog otvaranja, umesto uobičajenog jednog, odvojena su čak tri novinarska dana da bi ugostili 10.000 pripadnika sedme sile. Zanimljivo je da preko interneta može da se prati slika, direktno iz izložbenih hala. Najavljeno je više od 40 premijera serijskih i koncept vozila, koje pokazuju budućnost auto-industrije.

Sama činjenica da su pred 86. salon automobila u Ženevi najveći svetski proizvođači najavili premijere novih modela govori da je salon u zemlji sira i čokolade možda i najznačajniji na Starom kontinentu.

Dokaz da su krosoveri i sportska terenska vozila (SUV – sport unitily vehicle) možda jedina izvesna budućnost u auto-industriji jeste broj novih vozila u tom segmentu. „Kia niro” hibridni krosover, restilizovani „ford kuga”, „pežo 2008”, potom prodajni hit – nova „opel moka iks” (prva generacija prodata u 500 hiljada primeraka), „seat ateka” i prvi SUV nemačke ispostave u Češkoj „škoda vižn es”.

Novi koncept krosovera je najavio i „Folksvagen“ i on se bazira na modelima „polo” i „golf”. Tako već predstavljeni „te kros” dobija pojačanje u još jednom „te roku”, koji će stići na tržište 2017. ili 2018. godine, kako su najavili iz Volfsburga. Predstavljaće glavnu konkurenciju „mazdi ce iks 3” i „nisan džuku”.

Dakle, vozila za sve namene postaju „obavezni” program svake fabrike koja drži do sebe u današnje vreme i želi da uspostavlja vizije za budućnost. Uz ranije predstavljene „Renoove“ adute „kaptur” i „kađar”, na štandovima u Ženevi biće jasno šta je bliža, a možda i dalja budućnost među serijskim automobilima.

Koncept automobil „opel ge te” (Promotivne fotografije)

Sportski i luksuzni automobili bez obzira na krizu imaju ciljne grupe i rastuću klijentelu. Segment u porastu su i hibridi, gde prednjači „Tojota“ sa čak trećinom svih prodatih vozila. Samo jedan model „auris hibrid” prodat je u više od 200 hiljada primeraka, posle godinu i po od pojavljivanja na tržištu Evrope. Sve kuće od „Forda“, preko „Be-Em-Vea“, „Folksvagena“, „Opela”, „Kie” i „Hjundaija“ najavile su ulazak u trku sa Japancima, koji su nakon „prijusa” odmakli daleko sa hibridima. A kao što smo već pisali, predstavili su i vozilo na vodonik –„miraj” (budućnost).

Nekoliko automobila se sa nestrpljenjem očekuje, među njima i „fijat abart spajder”,  kabriolet koji je namerio da oduzme slavu „mazdi ce iks 5 mijati” u cenovnoj klasi do 30 hiljada funti (38.000 evra). U centru pažnje biće svakako i nova „đulija” iz „Alfa Romea“, potom redizajnirani „golf”, „volvo ve 90”, novi „Renoovi“ aduti „megan ge te”, „talisman”, monovolumen „senik” i električni „reno zoe”, ali i novi „audi ku 2”.

Mnoštvo konceptualnih automobila ugledalo je svetlo dana u Ženevi, a „opel ge te koncept”, sportski kupe, nagoveštava pravce u budućnosti. Tu je i deseta generacija „honde sivik” kompakta koji se očekuje na tržištu od sredine sledeće godine.

Svet luksuza i „premijum“ vozila obogaćen je novim modelom „poršea 718 bokster” redizajniranim posle više od dve decenije, „ferarijem ge te ce 4 luso”, prvim SUV „maseratijem levante”, novim „bentlijem“ („flajing spur ve 8 es“) i superautomobilom „bugati širon”, a njih ćemo detaljnije predstaviti dok traje salon u Ženevi.

Komentari0
85e6d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja