sreda, 17.07.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:53

Beogradski nastavnici poništili takmičenje iz biologije

Svega 0,4 odsto osnovaca u Srbiji osvojilo dovoljan broj bodova na opštinskom takmičenju da prođe na sledeći nivo. – Na republičko takmičenje plasirao se samo jedan beogradski osnovac Đaci su rešavali neprimereno težak test
Autor: Jelena Popadićsreda, 09.03.2016. u 22:00
(Фото архива Политика / А. Васиљевић)

Aktiv nastavnika biologije Beograda poništio je opštinsko takmičenje iz biologije, zbog neodgovarajućeg sadržaja testova. Na republičko takmičenje plasirao se samo jedan beogradski osnovac, pa će nastavnici biologije ove godine bojkotovati više nivoe, ukoliko budu organizovani. To je odlučeno na sastanku Aktiv nastavnika biologije u utorak uveče u beogradskoj osnovnoj školi „Drinka Pavlović“. Nastavnici će predložiti Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja da svim učesnicima takmičenja podeli diplome koje su posebno značajne osmacima jer nose dodatne bodove prilikom upisa u srednju školu.

Inače, od 11.333 osnovaca koji su rešavali test iz biologije na okružno takmičenje plasiralo se samo njih 44, (svega 0,4 odsto), podaci su koje je na sastanku izneo profesor dr Željko Tomanović, dekan Biološkog fakulteta i član UO Srpskog biološkog društva (SBD).

Zbog svega, beogradski nastavnici tražili su od organizatora takmičenja, tačnije od Srpskog biološkog društva, da autora testa pozove na odgovornost.  Prema njihovim saznanjima, testove je sastavljala profesorka Biološkog fakulteta Jelena Stanisavljević uz podršku jednog profesora iz srednje škole. Nijedan predavač zaposlen u osnovnoj školi nije učestvovao u smišljanju pitanja. Dekan Tomanović prisutnima je saopštio da profesorka Stanisavljević „stoji iza testova i smatra da su u skladu sa planom i programom”.

U toku jučerašnjeg dana održan je i sastanak Upravnog odbora Srpskog biološkog društva na kojem se raspravljalo o validnosti testova, odgovornosti autora i zahtevima beogradskog Aktiva nastavnika biologije. Do zaključenja ovog broja, Srpsko biološko društvo nije obelodanilo svoje zaključke, a izjave nisu želeli da daju pre objavljivanja saopštenja.

Ipak, traženje krivca neće mnogo značiti osnovcima. Mnogi od njih doživeli su šok razmišljajući: da li je posejdonija crvena ili zelena alga, koji se preparat koristi za suzbijanje garke, da li je ambrozija endemična biljka, da li je vlažnost vazduha niža u centru grada ili na periferiji... Gradivo šestog razreda pojavilo se u testu za „petake”, dok su sedmaci morali da barataju sa latinskim nazivima zglobova. Nastavnici sa Čukarice priznali su da mnogi od njih nisu uspevali da pregledaju testove bez uvida u rešenja.

Zbog svega ovoga predstavnici beogradskog aktiva uvereni su da će i kolege iz ostalih gradova krenuti njihovim stopama i poništiti takmičenje. Nešto slično se već dogodilo u Čačku, gde je svih 22 nastavnika odbilo da pregleda test „zbog neprimerene težine“.

– Ukoliko tražimo od organizatora da spusti prag znanja kako bi se veći broj dece plasirao na okružno takmičenje,  to bi značilo da dajemo legitimitet ovoj vrsti provere znanje. To ne možemo da podržimo– kaže Marina Drndarski, nastavnica biologije u OŠ „Drinka Pavlović”.

Nastavnici su, kako kaže, svesni da će uvek biti onih koji su nezadovoljni donetim odlukama, ali beogradski aktiv morao je da zauzme određeni stav.

– Sigurno će neko kritikovati našu odluku govoreći da smo oštetili decu koja su se plasirala na dalja takmičenja. U Beogradu je to samo jedan učenik. Deca sa kojima sam razgovarala rekli su da ne bi ni učestvovali opet na takmičenju budući da nemaju vremena da uče napamet nekoliko udžbenika. Đaci bi trebalo da uče gradivo sa razumevanjem, da imaju funkcionalno znanje, a ne da se u osnovnoj školi barataju sa latinskim izrazima – reči su naše sagovornice koja dodaje da je test bio pun gramatičkih i materijalnih grešaka.

Tokom sastanka, mnogi nastavnici su istakli da se osećaju veoma osramoćeno i da učenicima ne mogu da pogledaju u oči.

Uvereni su da bi dobio otkaz svaki nastavnik koji bi se drznuo da smisli sličan kontrolni zadatak. Listi primedbi dugačka je, ali jedno je sigurno – deca su izvukla deblji kraj.


Komentari14
b9438
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Appropriateness
>>Декан Томановић присутнима је саопштио да професорка Станисављевић „стоји иза тестова и сматра да су у складу са планом и програмом”.
Sasa T.
U ovoj zemljin se svi igraju gluvih telefona, ministar i ta " elita " ministarstvu uopste ne poznaje ni svoj resor a kamoli skolski sistem u Srbiji, sede u svojim foteljama googlaju po netu za svetskim inovacijama u obrazovanju a mi samo cekamo da otkriju da je Kolumbo vec otkrio Ameriku. PS ovo nije pitanje iz testa opstinskog takmicenja iz geografije.
Stanojevic
Opstinsko takmicenje nije skolski kontrolni test. Deca koja zele da idu na takmicenje svojim znanjem i interesovanjem daleko premasuju skolskе lekcije. Ne verujem da zadatak sa opstinskog takmicenja u matematici moze da resi mnogo veci procenat dece od onih koji su dosli na takmicenje. Problem je u tome sto se na takmicenje iz ne-matematike salje veliki broj dece koja su dobra, vredna ili su na neki drugi nacin prirasla za srce, a ne samo ona koju taj predmet interesuje vise od svega ostalog. S duge strane, ovakvo takmicenje iz biologije ima smisla samo ako cemo da unapredimo skolski sistem i osnijemo Biolosku gimnazija recimo, pored Matematicke i Filoloske. Pa mozemo to isto da uradimo i sa fizikom i hemijom. Istorija i geografija, naravno, ne bi dosle u obzir a s obzirom da te nauke u Srba imaju status promenljivih.
Zes
Ministar prosvete na Kopaoniku kaže... nešto što nema veze s ovim. Inače njega najviše zanimaju teme koje nemaju veze sa realnim problemima prosvete.
Ivan
odgovor na prvi komentar koji sam Vam poslao je odgovor na pitanje.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja