četvrtak, 26.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 13.03.2016. u 19:05 Andrijana Cvetićanin

Kuvar sa Šri Lanke u Ugandi promoviše Srbiju

Izvršni šef kuhinje hotela „Šeraton” u Kampali Danuška Kumara uvrstio đakonije iz naše zemlje u ponudu, i to ne samo da bi lečio nostalgiju za Srbijom
Данушка Кумара сматра да су јела са наших простора укусна и здрава (Фото: Д. Кумара)

Na meniju restorana hotela „Šeraton” u glavnom gradu Ugande, Kampali, u redovnoj su ponudi prebranac, karađorđeva šnicla, punjene paprike... Gosti mogu da naruče i svinjski gulaš, teleću čorbu, ćevape. U ovim jelima često uživa i sam „krivac” što je srpski gurmanluk dostupan na renomiranoj adresi u dalekoj afričkoj zemlji. Danuška Kumara (37), izvršni šef kuhinje u spomenutom hotelu ne jede gastro-đakonije iz naše zemlje samo da bi zalečio nostalgiju za Srbijom, u kojoj je živeo pet i po godina, već zato što smatra da je riznica zalogaja sa naših prostora ukusna i zdrava.

Pre angažmana u Beogradu radio je u
rodnoj Šri Lanki i u Dubaiju

Ipak, šampionsku poziciju sa oznakom „Made in Serbia” po njemu zaslužuje dunjevača, ali kako iskreno kaže u razgovoru za naš list, retko ima priliku da je popije u toploj Africi.

– Prvi put sam probao rakiju od dunje početkom decembra 2009. kada sam stigao ne samo u Srbiju nego i u Evropu. Tada sam se prvi put susreo i sa snegom – uz osmeh se priseća susreta sa našom zemljom profesionalac koji je pre angažmana u beogradskom „Hajatu” radio u restoranima rodne Šri Lanke i u Dubaiju.

Pomalo netipično za nekog ko dolazi iz tropskih krajeva, Danuška je zavoleo zimu.

– Kada je hladno lepše se spava, lakše se podnose napori na poslu. Ako se popije malo više, nema mamurluka, mnogo prijatnije se osećam kada nije toplo – dodaje naš sagovornik.

Danuška je pre dve i po godine napustio Beograd zbog novih profesionalnih izazova, ali mu to ne predstavlja prepreku da održava kontakt sa prijateljima stečenim ovde i da godišnji odmor i slobodne dane započne sletanjem na aerodrom u Sučinu, a ne posetom roditelja u rodnoj Šri Lanci.

Odaje i da je mnogo putovao po Srbiji, a i da sada, kad dođe kao turista, nastavlja tu tradiciju. Razgovor u našoj redakciji zakazali smo dan pre njegovog odlaska na Kopaonik, po ko zna koji put. Na kraju ovogodišnjeg prolećnog odmora isplanirao je i posetu Aranđelovcu i Topli.

– Moj posao mi je omogućio da živim na nekoliko kontinenta. Iz Azije sam otišao na Bliski istok, pa u Evropu, a sada sam u istočnoj Africi. Zato mogu da kažem da je Srbija vrlo lepa, priroda je izuzetna, a ljudi su vrlo ljubazni. I verujte mi da to nije nije fraza već govorim na osnovu iskustva.

Vrhunski kulinarski majstor obišao je, osim Kopaonika i Zlatibor, Novi Sad, istočnu Srbiju. Boravio je u mnogim selima i upoznao mnogo tamošnjih stanovnika.

– Ne mogu da se setim imena sela i nemojte da mi zamerite zbog toga – iskren je Danuška.

Sa trpeze iz domovine Danuški najviše nedostaju pirinač i kari

Interesantno je da je insajderske informacije gde bi trebalo da zaviri po Srbiji dobijao od prijatelja koje je stekao u beogradskom kriket klubu:

– Na Šri Lanki je kriket veoma popularan sport. Tamo sam trenirao i igrao u školskom klubu. Jedna od zanimljivosti i iznenađenja koje sam doživeo u Srbiji bila je činjenica da se i ovde igra kriket. Sve vreme dok sam živeo u Beogradu trenirao sam kriket, išao na utakmice. Nažalost, sada u Ugandi nemam vremena za ovaj hobi.

Trenutno, na poziciji izvršnog šefa kuhinje, rukovodi grupom od 65 kuvara u restoranu hotela. Osim obaveza oko nabavke namirnica, kontrole kvaliteta, proračuna kako u što kraćem vremenskom roku spremiti posluženje za nekoliko banket sala za dve i više hiljada gostiju i dalje kuva, po pet-šest sati dnevno.

Podršku za uvođenje na jelovnik ponude iz Srbije u dalekoj Ugandi imao je od kolege kuvara iz Turske i Aleksandra Pavlovića, saborca iz beogradskog „Hajata” koji je upravo na Danuškinu preporuku stigao u Kampalu.

Ime nije deminutiv

Danuškino ime podseća na deminutiv imena sa ovih prostora na primer – Danilo, Dane. Uz osmeh kaže da je to pomalo neobično ime i u njegovoj domovni, a da je nastalo kao kombinacija imena njegovih roditelja.

Komentari0
e6b25
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu