sreda, 13.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:29

Kuvar sa Šri Lanke u Ugandi promoviše Srbiju

Izvršni šef kuhinje hotela „Šeraton” u Kampali Danuška Kumara uvrstio đakonije iz naše zemlje u ponudu, i to ne samo da bi lečio nostalgiju za Srbijom
Autor: Andrijana Cvetićaninnedelja, 13.03.2016. u 19:05
Данушка Кумара сматра да су јела са наших простора укусна и здрава (Фото: Д. Кумара)

Na meniju restorana hotela „Šeraton” u glavnom gradu Ugande, Kampali, u redovnoj su ponudi prebranac, karađorđeva šnicla, punjene paprike... Gosti mogu da naruče i svinjski gulaš, teleću čorbu, ćevape. U ovim jelima često uživa i sam „krivac” što je srpski gurmanluk dostupan na renomiranoj adresi u dalekoj afričkoj zemlji. Danuška Kumara (37), izvršni šef kuhinje u spomenutom hotelu ne jede gastro-đakonije iz naše zemlje samo da bi zalečio nostalgiju za Srbijom, u kojoj je živeo pet i po godina, već zato što smatra da je riznica zalogaja sa naših prostora ukusna i zdrava.

Pre angažmana u Beogradu radio je u
rodnoj Šri Lanki i u Dubaiju

Ipak, šampionsku poziciju sa oznakom „Made in Serbia” po njemu zaslužuje dunjevača, ali kako iskreno kaže u razgovoru za naš list, retko ima priliku da je popije u toploj Africi.

– Prvi put sam probao rakiju od dunje početkom decembra 2009. kada sam stigao ne samo u Srbiju nego i u Evropu. Tada sam se prvi put susreo i sa snegom – uz osmeh se priseća susreta sa našom zemljom profesionalac koji je pre angažmana u beogradskom „Hajatu” radio u restoranima rodne Šri Lanke i u Dubaiju.

Pomalo netipično za nekog ko dolazi iz tropskih krajeva, Danuška je zavoleo zimu.

– Kada je hladno lepše se spava, lakše se podnose napori na poslu. Ako se popije malo više, nema mamurluka, mnogo prijatnije se osećam kada nije toplo – dodaje naš sagovornik.

Danuška je pre dve i po godine napustio Beograd zbog novih profesionalnih izazova, ali mu to ne predstavlja prepreku da održava kontakt sa prijateljima stečenim ovde i da godišnji odmor i slobodne dane započne sletanjem na aerodrom u Sučinu, a ne posetom roditelja u rodnoj Šri Lanci.

Odaje i da je mnogo putovao po Srbiji, a i da sada, kad dođe kao turista, nastavlja tu tradiciju. Razgovor u našoj redakciji zakazali smo dan pre njegovog odlaska na Kopaonik, po ko zna koji put. Na kraju ovogodišnjeg prolećnog odmora isplanirao je i posetu Aranđelovcu i Topli.

– Moj posao mi je omogućio da živim na nekoliko kontinenta. Iz Azije sam otišao na Bliski istok, pa u Evropu, a sada sam u istočnoj Africi. Zato mogu da kažem da je Srbija vrlo lepa, priroda je izuzetna, a ljudi su vrlo ljubazni. I verujte mi da to nije nije fraza već govorim na osnovu iskustva.

Vrhunski kulinarski majstor obišao je, osim Kopaonika i Zlatibor, Novi Sad, istočnu Srbiju. Boravio je u mnogim selima i upoznao mnogo tamošnjih stanovnika.

– Ne mogu da se setim imena sela i nemojte da mi zamerite zbog toga – iskren je Danuška.

Sa trpeze iz domovine Danuški najviše nedostaju pirinač i kari

Interesantno je da je insajderske informacije gde bi trebalo da zaviri po Srbiji dobijao od prijatelja koje je stekao u beogradskom kriket klubu:

– Na Šri Lanki je kriket veoma popularan sport. Tamo sam trenirao i igrao u školskom klubu. Jedna od zanimljivosti i iznenađenja koje sam doživeo u Srbiji bila je činjenica da se i ovde igra kriket. Sve vreme dok sam živeo u Beogradu trenirao sam kriket, išao na utakmice. Nažalost, sada u Ugandi nemam vremena za ovaj hobi.

Trenutno, na poziciji izvršnog šefa kuhinje, rukovodi grupom od 65 kuvara u restoranu hotela. Osim obaveza oko nabavke namirnica, kontrole kvaliteta, proračuna kako u što kraćem vremenskom roku spremiti posluženje za nekoliko banket sala za dve i više hiljada gostiju i dalje kuva, po pet-šest sati dnevno.

Podršku za uvođenje na jelovnik ponude iz Srbije u dalekoj Ugandi imao je od kolege kuvara iz Turske i Aleksandra Pavlovića, saborca iz beogradskog „Hajata” koji je upravo na Danuškinu preporuku stigao u Kampalu.

Ime nije deminutiv

Danuškino ime podseća na deminutiv imena sa ovih prostora na primer – Danilo, Dane. Uz osmeh kaže da je to pomalo neobično ime i u njegovoj domovni, a da je nastalo kao kombinacija imena njegovih roditelja.

Komentari0
d3754
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna

Prijavite se na našu mailing listu