ponedeljak, 27.06.2016. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
Poslеdnja izmеna 14:59

Trgovcima opet preti inspekcija

Ako zaživi predlog NOPS-a, potrošački problemi mogli bi mnogo efikasnije da se rešavaju kažnjavanjem na licu mesta
Autor: J. Anteljutorak, 22.03.2016. u 09:05
(Фото Пиксабеј)

Nacionalna organizacija potrošača Srbije još čeka odgovor na zahtev koji je poslala Ministarstvu trgovine u kome traži da se omogući pokretanje prekršajnih naloga, što bi u praksi značilo da bi svakog trgovca, zbog nepoštovanja zakona, tržišni inspektor mogao da kazni na licu mesta. Po zakonu, trgovci i sada mogu biti kažnjeni novčano od 300.000 do dva miliona dinara, ali NOPS insistira na uvođenju kazni koje bi bile manje – predlažu od 50.000 do 100.000 dinara, ali bi sudovi bili rasterećeni, a sredstva od kazni mogla bi dobro da se iskoriste.
– Svaki prekršaj trgovca sada ide na sud. To je mnogo slučajeva koji po pravilu zastarevaju i nikada ne budu naplaćeni. U nacrtu sadašnjeg Zakona o zaštiti potrošača postojao je prekršajni nalog, međutim, kada je ukinuta kolektivna tužba, a i zbog žurbe da se zakon usvoji u predviđenom roku, ostali smo i bez ove klauzule, jer nije bilo vremena da se preciznije odredi i definiše koji bi prekršaji bili sankcionisani – kaže Goran Papović.
Ukoliko ova inicijativa zaživi trebalo bi da se napravi i lista prekršaja, a za sada je izvesno da bi se u ovom slučaju našle i one situacije u kojima trgovac ne odgovori na reklamaciju u roku od osam dana ili ne želi da potrošaču da broj reklamacije – ili nije istakao pravu cenu na proizvodu.
– U Zakonu o zaštiti potrošača u kaznenim odredbama postoji recimo stotinak prekršaja, mi ćemo izvući desetak koji su vidljivi i lako dokazivi. Recimo situacija u kojima je potrošač zatekao jednu cenu na rafu, a druga mu je naplaćena na kasi, kada je deklaracija na proizvodu nepravilno napisana. Sve što je dokazivo tražićemo da se na osnovu Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o trgovini sankcioniše na licu mesta i uvede prekršajni nalog. Nadam se da će se zbog toga trgovci malo drugačije ponašati – rekao je Papović.
Predlog NOPS-a je da se deo novca od kazni preusmeri u zaštitu potrošača i bezbednost hrane, a deo da ide u budžet.

---------------------------------------------------------------------------------

Vratiti kolektivnu tužbu 
U potrošačkim organizacijama često napominju koliko je izgubljeno time što je Zakon o zaštiti potrošača ostao bez mogućnosti kolektivne tužbe, sa kojom bi se danas mnogi potrošački problemi rešavali mnogo efikasnije. Naime, ako je neko prodavao loš proizvod, na primer, ili je ponudio loš ugovor, a iste usluge je koristilo mnogo potrošača, jedini način da se efikasno povede spor i da se ti potrošači obeštete jeste kolektivna tužba. Potrošači bi lakše ostvarivali svoja prava, a tržište bi eliminisalo loše proizvođače ili trgovce koji na nepošten način ostvaruju protivpravnu dobit, kažu u potrošačkim organizacijama. Kolektivna tužba je postojala u nacrtu zakona, međutim iz Zakona o obligacionim odnosima je ranije izbačena kao neustavna (zbog loše formulacije), tako da je sklonjena i iz Zakona o zaštiti potrošača.     


Komеntari3
07d11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran Vukov
Izdavanjem neispravnih računa za potrošnju vode, zajedničke električne energije i grejanja (bez da se duplikat računa dostavlja Skupštini stanara koja je ustvari nadležna da ako je račun ispravan, zasnovan na stvarnim utrošcima podeli na korisnike a korisnici uplate svoju obavezu). Račun mora biti zasnovan na osnovu dokumenta OTPREMNICE gde se unose podaci o datumu očitavanja , stanju na merili, broj merila i potpisu lica od strane JKP i korisnika usluge. Jedan primerak otpremnice se čuva u dokumentaciji zgrade za potrebe REKLAMACIJE, koja se ulaže od strane SKUPŠTINE vlasnika celokupnog objekta. Kako sada INFOSTAN zadužuje za grejanje sa dvostruko većom IZVEDENOM CENOM 1432,71 din/m2, sa kojom bi trebalo plaćati ne 12 meseci već 6 mes. ovako svi plate kwh za 2 grejne sezone. Onaj nesrećnik koji nemože da plati ovaj REKET, Infostan tuži mada nije izvršioOBRAČUN na nivou plaćenih i isporučenih kwh objektu jer je plaćanjem ostalih korisnika OBAVEZA PREMA TOPLANI PREPLAĆENA i nema duga.
Zoran Vukov
Kolektivne tužbe su ukinute od strana Vlasti jer je time zaštitila JKP od krivične odgovornosti za izdavanje neispravnih računa koji nisu zasnovani na izvršenim uslugama kao fakturisanje u računu za fiksni telefon PRETPLATU a koja prilikom izdavanja Računa za protekli mesec nije obračunata i umanjen iznos za OSTVAREN SAOBRAĆAJ. Takođe naplata daljinskog grejanja se i danas u Beogradu naplaćuje sa akontaciono sa 12 uplata a da se ne prikazuje OBRAČUN na osnovu kupljenih i isporučenih kwh jer se ovako kupuje sa cenom 1432,28 din/m2 god, i cenom 1432,71 din/m2 god za 6 mes preko leta 100,3 kwh/m2 stana i tokom grejnog perioda još 94,63 kwh/m2 stana UKUPNO godišnje 194,93 kwh/m2 stana , a krijući isporučenu količinu kwh/m2 stana (prosek je dobijen od svega 89,68 kwh/m2 god po zagrevanom prostoru u objektu, ili 96,05 kwh/m2 stanbenog prostora) što je dvostruko manje od plaćenih kwh. U ovoj sezoni je isporučeno po m2 stana do 16 Marta 84,6415 kwh/m2 stana. Ovo je razlog za KOLEKTIVNU TUŽBU.
dipl.agronom
I onda ,mi gradjani kolektivno tužimo Grad Beograd,Apex i Bus plus sistem,za loše sklopljen ugovor,na našu štetu,kaobajagi neoboriv,jer je nevidljiv javnosti.Samo da se organizujemo,upalimo svetlo,inače će biti kao u vicu...treći put...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Počеtna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub
Развој: Tehnicom Solutions

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja