nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:56

Umesto „preko veze” do lekara uz pomoć „Mog doktora”

U niškom Domu zdravlja počela primena integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, prvog u Srbiji
Autor: Toma Todorovićsreda, 06.04.2016. u 20:05
Дом здравља у Нишу први у земљи применио систем електронског заказивања здравствених услуга (Фото: Т. Тодоровић)

Niš – Nov, brz, efikasan i pre svega jednostavan način zakazivanja pregleda kod lekara značajno će unaprediti zdravstveno zbrinjavanje stanovnika u Srbiji, ali i doprineti kvalitetnijem radu medicinskih radnika i ustanova zdravstva u našoj zemlji. Istovremeno, očekuje se mnogo više transparentnosti u radu zdravstvenih radnika, mnogo veća produktivnost i, svakako, bolji rezultati u lečenju. Ovo su osnovni zaključci početka primene potpuno novog integrisanog zdravstveno-informacionog sistema (IZIS) i originalnog načina zakazivanja pregleda pacijenata kod lekara, koji tek sedam dana, a prvi put u Srbiji, funkcioniše u Domu zdravlja u Nišu. Dr Milorad Jerkan, direktor ove ustanove, za „Politiku” je objasnio:

– Projektom Ministarstva zdravlja Srbije pod nazivom „Moj doktor” znatno je uprošćen i unapređen način zbrinjavanja pacijenata, od zakazivanja pregleda kod izabranog lekara, do određivanja svega neophodnog za lečenje i terapiju, ukoliko je neophodna. I, svakako, omogućena je izuzetna povezanost ustanova primarne zdravstvene zaštite sa bolnicama i kliničkim centrima. Ovim novim sistemom pacijenti na najlakši mogući način dolaze do termina za pregled, ali i efikasno i brzo prolaze svu dalju i proceduru. Posle zakazivanja pregleda, pacijent dobija određeni termin preko interneta za dolazak kod izabranog lekara. Kada izabrani lekar završi pregled u svojoj ustanovi i proceni da je neophodno dalje zdravstveno zbrinjavanje pacijenta, on piše uput za specijalistički pregled kod lekara određene struke i obaveštava internetom kolegu da pacijenta upućuje kod njega. U sledećoj fazi lekar specijalista prima pacijenta i sprovodi dalju dijagnostičku proceduru – određuje terapiju ili lečenje, piše izveštaj o stanju pacijenta i praktično tu završava ceo postupak. Za pacijente je najvažnije što štede vreme i ne maltretiraju se i ne vraćaju izabranom lekaru, već se njegovo zbrinjavanje završava u ustanovama sekundarnog i tercijarnog nivoa –  rekao nam je dr Jerkan.

Nišlijka Ljiljana M. nam je rekla da ipak nije očekivala ovako efikasno funkcionisanje zdravstvenog sistema.

– Prošle srede zakazala sam pregled kod izabranog lekara u Domu zdravlja za utorak 5. april u osam časova. Doktorka Danijela Cvetković me je pregledala i odmah uputila na Kliniku za gastroenterologiju. Preko interneta i informacionog sistema, pošto sam se opredelila za pregled kod prof. dr Saše Nagornog, dobila sam termin u 10.30 na ovoj klinici. Juče me je primio dr Nagorni i posle pregleda kod njega uz pratnju medicinskog tehničara upućena sam na Institut za radiologiju, gde mi je urađen rendgen snimak trbuha. Sa snimkom sam se vratila na gastroenterologiju, gde mi je napisana terapija. Istovremeno, zakazana mi je gastroskopija posle završene terapije. Najbitnije mi je što se nisam više puta vraćala, kao što je bilo do sada, po nove upute ili određivanje terapije u Dom zdravlja.

U prvih sedam dana probne primene ovog novog sistema u niškom Domu zdravlja, izuzetno organizovanoj i najvećoj ustanovi primarne zaštite u Srbiji, zakazano je čak 150.000 termina za lekarske preglede, laboratorijske analize, rendgen, ultrazvučna i druga snimanja i sve ostale medicinske procedure.

Ministar zdravlja Srbije dr Zlatibor Lončar ukazao je da nije samo reč o efikasnom i uspešnom načinu zbrinjavanja pacijenata primenom novog integrisanog zdravstveno-informacionog sistema, što je prioritet ministarstva i projekta „Moj doktor”.

– Očekujemo da primena ovog sistema zaživi na celoj teritoriji Srbije najdalje do kraja ove godine, a koristi će biti ne samo za građane već i za državu, koja će imati veoma jasan pregled koliko rade naši domovi zdravlja, koliko su angažovani lekari, koliko se medicinskog i drugog materijala troši i gde se sve ulaže i gde odlazi novac. Na taj način biće omogućeno brže i preciznije planiranje, gde mogu da se ostvare uštede u zdravstvu i gde, kako i za koje potrebe usmeriti sredstva koja se uštede. A sve to će sprečiti eventualne nestašice u zdravstvu, prebukiranost dijagnostičkih centara i opreme, preusmeravanje postojećeg medicinskog kadra i, što je od posebne važnosti, ukinuće raširenu praksu pregleda, dijagnostike i lečenja „preko veze” – rekao je ministar dr Lončar.


Komentari3
b1f9f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Петровић
Од новембра 2015.г. сам покушавао да закажем магнетну резонанцу у КЦ Ниш. Одговор је - још не заказујемо, чекамо други апарат. Коначно сам на ТВ видео да су добили други апарат. Покушао сам телефоном, али, или је заузет, или се нико не јавља. Отишао сам из Крушевца у Ниш 31.марта са упутом да лично закажем снимање. На МР су ми рекли да се сада заказивање врши преко свог изабраног лекара. Вратим се у Крушевац код свог лекара - поново упут за КЦ Ниш и одлазак на комисију Фонда здравственог осигурања. Ваљда ће сад неко заказати тај преглед. Е тако је у мом случају унапређен рад здравства.
Vladan Jovanović
Најзад, права ствар. Ноторна бесмислица је враћање пацијента од специјалисте изабраном лекару ради добијања рецепта или упута за другог лекара специјалисту.
John Deere
Ovo vlastima donosi profit i bolji nadzor. Za pacijenta i lekara - urusava kvalitet pregleda.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja