ponedeljak, 25.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 06.04.2016. u 20:05 Toma Todorović

Umesto „preko veze” do lekara uz pomoć „Mog doktora”

U niškom Domu zdravlja počela primena integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, prvog u Srbiji
Дом здравља у Нишу први у земљи применио систем електронског заказивања здравствених услуга (Фото: Т. Тодоровић)

Niš – Nov, brz, efikasan i pre svega jednostavan način zakazivanja pregleda kod lekara značajno će unaprediti zdravstveno zbrinjavanje stanovnika u Srbiji, ali i doprineti kvalitetnijem radu medicinskih radnika i ustanova zdravstva u našoj zemlji. Istovremeno, očekuje se mnogo više transparentnosti u radu zdravstvenih radnika, mnogo veća produktivnost i, svakako, bolji rezultati u lečenju. Ovo su osnovni zaključci početka primene potpuno novog integrisanog zdravstveno-informacionog sistema (IZIS) i originalnog načina zakazivanja pregleda pacijenata kod lekara, koji tek sedam dana, a prvi put u Srbiji, funkcioniše u Domu zdravlja u Nišu. Dr Milorad Jerkan, direktor ove ustanove, za „Politiku” je objasnio:

– Projektom Ministarstva zdravlja Srbije pod nazivom „Moj doktor” znatno je uprošćen i unapređen način zbrinjavanja pacijenata, od zakazivanja pregleda kod izabranog lekara, do određivanja svega neophodnog za lečenje i terapiju, ukoliko je neophodna. I, svakako, omogućena je izuzetna povezanost ustanova primarne zdravstvene zaštite sa bolnicama i kliničkim centrima. Ovim novim sistemom pacijenti na najlakši mogući način dolaze do termina za pregled, ali i efikasno i brzo prolaze svu dalju i proceduru. Posle zakazivanja pregleda, pacijent dobija određeni termin preko interneta za dolazak kod izabranog lekara. Kada izabrani lekar završi pregled u svojoj ustanovi i proceni da je neophodno dalje zdravstveno zbrinjavanje pacijenta, on piše uput za specijalistički pregled kod lekara određene struke i obaveštava internetom kolegu da pacijenta upućuje kod njega. U sledećoj fazi lekar specijalista prima pacijenta i sprovodi dalju dijagnostičku proceduru – određuje terapiju ili lečenje, piše izveštaj o stanju pacijenta i praktično tu završava ceo postupak. Za pacijente je najvažnije što štede vreme i ne maltretiraju se i ne vraćaju izabranom lekaru, već se njegovo zbrinjavanje završava u ustanovama sekundarnog i tercijarnog nivoa –  rekao nam je dr Jerkan.

Nišlijka Ljiljana M. nam je rekla da ipak nije očekivala ovako efikasno funkcionisanje zdravstvenog sistema.

– Prošle srede zakazala sam pregled kod izabranog lekara u Domu zdravlja za utorak 5. april u osam časova. Doktorka Danijela Cvetković me je pregledala i odmah uputila na Kliniku za gastroenterologiju. Preko interneta i informacionog sistema, pošto sam se opredelila za pregled kod prof. dr Saše Nagornog, dobila sam termin u 10.30 na ovoj klinici. Juče me je primio dr Nagorni i posle pregleda kod njega uz pratnju medicinskog tehničara upućena sam na Institut za radiologiju, gde mi je urađen rendgen snimak trbuha. Sa snimkom sam se vratila na gastroenterologiju, gde mi je napisana terapija. Istovremeno, zakazana mi je gastroskopija posle završene terapije. Najbitnije mi je što se nisam više puta vraćala, kao što je bilo do sada, po nove upute ili određivanje terapije u Dom zdravlja.

U prvih sedam dana probne primene ovog novog sistema u niškom Domu zdravlja, izuzetno organizovanoj i najvećoj ustanovi primarne zaštite u Srbiji, zakazano je čak 150.000 termina za lekarske preglede, laboratorijske analize, rendgen, ultrazvučna i druga snimanja i sve ostale medicinske procedure.

Ministar zdravlja Srbije dr Zlatibor Lončar ukazao je da nije samo reč o efikasnom i uspešnom načinu zbrinjavanja pacijenata primenom novog integrisanog zdravstveno-informacionog sistema, što je prioritet ministarstva i projekta „Moj doktor”.

– Očekujemo da primena ovog sistema zaživi na celoj teritoriji Srbije najdalje do kraja ove godine, a koristi će biti ne samo za građane već i za državu, koja će imati veoma jasan pregled koliko rade naši domovi zdravlja, koliko su angažovani lekari, koliko se medicinskog i drugog materijala troši i gde se sve ulaže i gde odlazi novac. Na taj način biće omogućeno brže i preciznije planiranje, gde mogu da se ostvare uštede u zdravstvu i gde, kako i za koje potrebe usmeriti sredstva koja se uštede. A sve to će sprečiti eventualne nestašice u zdravstvu, prebukiranost dijagnostičkih centara i opreme, preusmeravanje postojećeg medicinskog kadra i, što je od posebne važnosti, ukinuće raširenu praksu pregleda, dijagnostike i lečenja „preko veze” – rekao je ministar dr Lončar.

Komеntari3
b56b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петровић
Од новембра 2015.г. сам покушавао да закажем магнетну резонанцу у КЦ Ниш. Одговор је - још не заказујемо, чекамо други апарат. Коначно сам на ТВ видео да су добили други апарат. Покушао сам телефоном, али, или је заузет, или се нико не јавља. Отишао сам из Крушевца у Ниш 31.марта са упутом да лично закажем снимање. На МР су ми рекли да се сада заказивање врши преко свог изабраног лекара. Вратим се у Крушевац код свог лекара - поново упут за КЦ Ниш и одлазак на комисију Фонда здравственог осигурања. Ваљда ће сад неко заказати тај преглед. Е тако је у мом случају унапређен рад здравства.
Vladan Jovanović
Најзад, права ствар. Ноторна бесмислица је враћање пацијента од специјалисте изабраном лекару ради добијања рецепта или упута за другог лекара специјалисту.
John Deere
Ovo vlastima donosi profit i bolji nadzor. Za pacijenta i lekara - urusava kvalitet pregleda.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja