utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01

Za godinu dana tramvajem preko Mosta na Adi

Počela izgradnja severnih pristupnih saobraćajnica. – Ugovorena vrednost radova 13,5 miliona evra i oni će se finansirati iz postojećeg kredita Evropske investicione banke
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 21.04.2016. u 21:57
(Фото Анђелко Васиљевић)

 

Izgradnja severnih pristupnih saobraćajnica Mosta na Adi, na potesu od Tošinog bunara do Ulice Đorđa Stanojevića na Novom Beogradu, počela je danas. Izvođač radova španski „Rubau”, koji je pre dvadesetak dana počeo pripremu terena, u narednih 12 meseci trebalo bi da izgradi i uredi deonicu od dva kilometra sa tri četvorokrake raskrsnice, dve rampe i četiri priključka po sistemu uliv – izliv. Raskrsnice se nalaze na ukrštanju sa Bulevarom Crvene armije, Omladinskih brigada i Tošinim bunarom, a ostale veze sa okolnom saobraćajnom mrežom su u Ulici Đorđa Stanojevića.

Prvi radovi, kako je ranije najavljeno, izvodiće se kod Ulice Đorđa Stanojevića na mestu gde se završava ranije izgrađena konstrukcija pristupnih puteva. Ugovorena vrednost radova za ove pristupne saobraćajnice je 13,5 miliona evra i oni će biti finansirani iz postojećeg kredita Evropske investicione banke koji je namenjen za projekat pristupnih puteva i koji je korišćen i za izgradnju Mosta na Adi.
– Pedeset romskih porodica živelo je na ovoj trasi, ali to je rešeno. Za te porodice obezbeđene su stambene jedinice u Jabučkom ritu i Orlovskom naselju – rekao je gradonačelnik Siniša Mali prilikom obilaska radova. On je dodao da kada se most bude spojio sa Tošinim bunarom rešiće se veliki saobraćajni problem.

– Za oko godinu dana očekuje se da proradi i tramvajski saobraćaj preko Mosta na Adi. Tada će moći da počne rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save. Taj kapitalni projekat planiran je za sredinu ili kraj sledeće godine, a podrazumevaće i proširenje za po dve trake na obe strane – naveo je Mali.

Na Tošinom bunaru, koji će nova saobraćajnica povezati sa Mostom na Adi, za nekoliko nedelja trebalo bi da budu završeni radovi koji su počeli krajem decembra prošle godine. Preuređen Tošin bunar imaće po tri trake u oba smera od po 300 metara, nove drvorede i modernu javnu rasvetu, razdelno ostrvo i nove vodovodne i kanalizacione instalacije. U ove radove uloženo je 129 miliona dinara.

Projekat za Tošin bunar urađen je još 1991. godine, ali donedavno nisu bili rešeni imovinskopravni problemi na tom prostoru. Ova saobraćajnica je veoma važna zato što spaja Bežanijsku kosu sa Zemunom, autoputem i ostatkom grada.

Sporna vrsta šina

Od početka izgradnje Mosta na Adi znalo se da će na njemu biti postavljene i šine kako bi ovaj most bio osposobljen i za tramvajski saobraćaj. Ali, ono što je dugo bilo sporno jeste koja vrsta šina bi trebalo da se postavi, koje će širine one biti, odnosno da li će biti namenjene samo za tramvaje ili i za budući metro. Početak ovih radova najavljivan je u više navrata od otvaranja mosta 2012. godine, ali je pomeran što zbog šina što zbog pomeranja roka za izbor projektanta, ali i zbog zamerki stručne javnosti.

Izjava gradonačelnika da će prvi tramvaji preći preko Mosta na Adi za godinu dana ukazuju da su ovi problemi rešeni. Jer, kako su prethodnih meseci i prošle godine nadležni isticali, izvođač koji bude izabran imaće 200 dana za završetak tog posla. Prema ranijim najavama gradskih čelnika, preko ovog mosta ubuduće će ići tramvaji 11 i 13.


Komentari10
de35d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Сашко
Шта ту има да се ради 12 месеци! Шест месеци у врх главе: Стубови се праве само на краткој деоници, остало иде по земљи. Треба рампе за трамвај повезати насипом од земље и то је то. Чујеш, година дана!!!
Баша Мркаљ
Зар није ту није требао да прође метро?
Bane Rušanj
I metro i tramvaj, bre! Jel metro ide ispod zemlje ili preko mosta? Moraš negde da čitaš o podzemnoj železnici!
Preporučujem 1
stara parola
Tramvajem u 21. vek.
Kалуђер Aпостоловић
Најбоље да поруше мост, поваде подземне контејнере, сруше нова обданишта и школе, итд. Будућност града је у новим асфалтним паркинзима и сензорима на њима.
Moci
Znaci poenta sina preko "Adskog" mosta je da bi se rekonstruisao Stari savski most i da bi tramvaji isli njime.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja