petak, 23.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 09.05.2016. u 14:15 S. L.

Galaksija u čast Prinsa

Фотографија „Рака маглине” (Фото НАСА)

„U čast Prinsu”, napisali su zaposleni u američkoj Nacionalnoj vazduhoplovnoj i svemirskoj administraciji (NASA) na nalogu na „Tviteru”, objavivši spektakularnu fotografiju „Rak magline”, koja podseća na „Purpurnu kišu” (Purple Rain), kako je bio naziv poznatog albuma i hita slavnog muzičara. Fotografija je zabeležena zahvaljujući kamerama svemirskog teleskopa „Habl”.

„Rak maglina”, koja je od Zemlje udaljena 6.500 svetlosnih godina, ostatak je supernove u sazvežđu „Bik”. Ime joj je nadenuo anglo-irski astronom Vilijam Parsons, koji je prilikom posmatranja 1844. godine napravio njenu skicu za naučni časopis londonskog Kraljevskog društva. Maglina je imala oblik raka.

Supernova je eksplozija zvezde koja izbacuje ogromnu energiju za izuzetno kratak vremenski period. Sjaj supernove pre eksplozije se poveća više miliona puta u odnosu na sjaj tokom njenog života. Posle eksplozije sjaj postepeno opada tokom nedelja ili meseci. Supernova u jednom kratkom roku zasenjuje svojim sjajem celu svoju galaksiju.

Uzimajući ovu činjenicu u obzir, Nasino odavanje pošte Prinsu je adekvatno: smatran je za jednog od najtalentovanijih i najuticajnijih muzičara svoje generacije, a preminuo je prošlog četvrtka, 21. aprila, u 57. godini.

Komеntari0