utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:46

Sudar sa konjskom zapregom blokirao pola grada

Tri osobe povređene u saobraćajnoj nezgodi na Mostu na Adi. –Zaprežno vozilo sa konjem na mostu nije neuobičajena „saobraćajna pojava”
Autor: Branka Vasiljevićsreda, 18.05.2016. u 21:01
Незгода се догодила када је "опел астра" налетео на запрегу, одбио се од ње и ударио у возило у суседној траци (Фото Принтскрин РТС)

Sudar automobila i zaprege na čijem je čelu bio konj „belac” na Mostu na Adi, jutros u 8.30 časova, blokirao je pola grada. Nezgoda se dogodila kada je putnički auto „opel astra” naleteo na zapregu, odbio se od nje i udario u vozilo u susednoj traci. Tom prilikom povređene su tri osobe, devojka i dvojica muškarca. Konj je prošao bez povreda.

Sugrađani koji žive na Čukarici, Novom Beogradu, Savskom vencu, u delu Voždovca, čekali su i po sat vremena da se izvuku iz saobraćajnog kolapsa.

– Bila sam u autobusu 511 kada smo oko 8.30 stigli na Adu Ciganliju. Od Ade do Sajma putovali smo skoro 45 minuta. Sve je bilo potpuno blokirano, a kolone na Obrenovačkom putu i prilazima pružale su se kilometrima – objašnjava Milica Đ. iz Sremčice.

Njene komšije u Sremčici čekale su od 40 minuta do sat vremena na vozilo gradskog prevoza.

– Čekala sam od 9.45 do 11 sati. Za to vreme prošla su samo dva autobusa ka gradu. Ličili su mi na one iz devedesetih godina. Zadnji trap im se spustio do zemlje, bili su prljavi, a unutra, između putnika ni šibica nije mogla da padne – objašnjava Sremčanka Dragana V.

I sugrađanka Ana J., koja se oko devet časova zatekla na Autokomandi i u delu auto-puta kod Dušanovačkog mosta, kaže da je bila nesnosna gužva.

– U oba smera vozila su bukvalno milela, a kod mosta su po desetak minuta stajala u mestu. Posebno su bile zakrčene okolne voždovačke ulice i pristupne saobraćajnice – kaže Ana J.

Otkud zaprežno vozilo sa konjem na mostu, pitali su se sugrađani. Prema rečima ljudi koji žive na Čukaričkoj padini ova „saobraćajna pojava” na Obrenovačkom putu i Mostu na Adi nije neuobičajena.

– Kraj Obrenovačkog druma, na Makiškom polju, nalazi se nehigijensko naselje. Veliki broj stanovnika bavi se sakupljanjem sekundarnih sirovina pa koriste ili  zaprege sa konjima ili ona mala vozila – motokultivatore. Konje inače napasaju kraj Obrenovačkog puta, pa se dešavalo da ati istrče na put – kaže jedan od žitelja Čukaričke padine.

Osim konja, stanovnici Makiškog polja gaje i svinje, ovce i koze, pa se i ove životinje često nađu na putu.

Gužva koja se stvorila i blokirala pola grada izgleda da je pokazala da se Most na Adi nalazi na pravom mestu.

– Godinama se spekuliše kako ovaj most nema nikakvu funkciju, kako ga vozači ne koriste. A, evo, mali sudar, pa se vidi koliko nam znači. Provezite se ovuda popodne ili ujutro pa ćete videti koliko automobila na mostu i priključnim saobraćajnicama ima – kaže jedan od iskusnih vozača.

Zaprežna kola nisu za gradske ulice

Zaprežnim vozilima zabranjeno je kretanje gradskim saobraćajnicama, osim ako su uz poljoprivredna dobra. Uprkos tome, zaprežnih vozila ima u gotovo svim delovima grada.

Kako objašnjavaju saobraćajni stručnjaci, izričita zabrana odnosi se na zabranu kretanja zaprežnih vozila na magistralnim i autoputevima i tamo gde se nalazi znak da je zabranjeno.

Postavljanje takvih znakova u gradu na svim mestima skoro je nemoguće, pa saobraćajna policija ima velikih problema kada zaprežna vozila mora da isključi iz saobraćaja.


Komentari13
5f995
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Твртко
Дозволите-молим Вас. Зар не би било лепо да наше локалне заједнице, свака за себе, осмисли модел запрежног возила које би користили наши суграђани који се баве сакупљањем секундарних сировина, а који би се производили у нашим фабрикама? (то би подигло ГДП, зар не?) Градске власти би могле, у форми јавно-приватног партнерства, да додељују стандардизована, лепо дизајнирана, технички исправна, у нашој земљи произведена - запрежна возила, које би бесплатно могао добити сакупљач секундарне сировине, али под условом да их држи уредним, да има "положено", да су коњи здрави, истимарени и ветеринарски прегледани и, наравно, ако поштује саобраћајне прописе у одређеном року. Мислим да би то било и са туристичког аспекта занимљиво јер је иновативно, а посебно ако би специјализована запрежна возила била и естетски лепа. Наравно, могуће је да наши суграђани сакупљачи сировна не би желели овакво "партнерство" јер им делује да би изгубили "слободу", али ако им се понуде добри услови....хм, можда..
Твртко
Мислим да није у реду да се коњи протерају са улица без обзира што се ово догодило. Градске власти Београда би могле да уведу посебну обуку за људе који користе запрегу и да их произведу у "фијакеристе". Ако човек мора да има дозволу да управља бициклом са мотором, - морао би да има и да управља запрежним возилом. Коњи су племените животиње и све их је мање. Сваки од њих кошта УГЛАВНОМ више од већине тих четвороточкаша у нашим градовима. Они су део наше историје и културе. Наши суграђани који негују културу вожње запрежних возила би морали имати неку обуку, неки стандард, неку "техичку исправност" својих фијакера (или већ чега) и тек онда ступити у саобраћај. То је важно због безбедности. Међутим, обично су ти наши суграђани слабијег материјалног стања па би шира друштвена заједница, због друштвеног интереса, очувања коња и културе запрежних возила требала помоћи кроз неку врсту социјалних програма. На овом пољу може да се генерише доста радних места. Нема метрополе без коња на улици!
Pravnik
Jednostavno rešenje: Neka se u Zakon o saobraćaju unese novi član : da zaprežna kola ne mogu ići kroz centar Beograd, Novog Sada, Niša i Kragujevca .
EVROPSKA METROPOLA
Zbog bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, potrebno je zabrani konjskim i volovskim zapregama da prolaze kroz centar velikih gradova . Može samo u izuzetnim slučajevima i uz pratnje policije !! Tačka !!
BOR
ВОЗИТЕ КАО ДА СТЕ НОРМАЛНИ И НЕЋЕ БИТИ НИКАКВИХ ПРОБЛЕМА.НИСУ ВАМ РЕКЛИ ДА АУТОМОБИЛИ НЕ МОГУ ДА ЛЕТЕ? ЖАО МИ КОЊА.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja