sreda, 20.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 19.05.2016. u 12:35 Jasna Vujačić, nutricionista
ISHRANA

Dijetu ne treba „skidati” sa interneta

Gubitak telesne težine kod odraslih osoba više od pet do osam kilograma mesečno je štetan, a deca ne smeju da mršaju više od tri do pet kilograma
Добра ужина је воће или неки млечни производ (Фото Д. Јевремовић)

Individualna dijeta je najbolji izbor za trajno i zdravo mršavljenje. Takvu dijetu može da prepiše samo stručnjak iz oblasti ishrane – nutricionista, a zdrava ishrana je ključ, dok je dijeta sredstvo za postizanje ovog cilja. Ishranom organizam dobija sve ono što mu je potrebno za pravilan psihički i fizički razvoj, ali nedostatkom unosa hranljivih materija dolazi do raznih vrsta poremećaja i oboljenja. Problemi se, takođe, mogu javiti ako se osoba hrani na neadekvatan način ili hranu u organizam unosi u velikim količinama.

U organizam bi trebalo da se unosi samo onoliko hrane koliko se dnevno potroši. Na energetsku potrošnju čoveka utiče više faktora: pol, godine starosti, vreme i uslovi pod kojima se obavlja rad, vrsta rada i trenutno zdravstveno stanje. Zato ne treba da čudi da generalne dijete sa interneta ili iz novina ne daju rezultate. Lična dijeta je uvek bolji izbor nego uopštena dijeta.

Lična dijeta (individualna dijeta) ne piše se napamet, nutricionista mora detaljno da proceni ukupno zdravstveno stanje pacijenta, uzme u obzir koje namirnice voli ili ne voli, šta sme od toga da jede i kako da priprema obroke.

Svaka dobra dijeta mora da ima pet obroka: doručak bi trebalo da bude do 8 sati, prva užina do 11, ručak oko 15 sati, druga užina oko 17, a večera ne kasnije od 21

Takva, lična dijeta najbolje deluje i što je najbolje utiče na pacijenta da promeni rđave navike u ishrani. Dijeta iz novina, sa druge strane – služi samo da proda novine.

Da bi se zadovoljila energetska potrošnja nije samo bitno koje će se količine hrane uneti, već kako će ona biti i u koliko obroka raspoređena.

Svaka dobra dijeta mora da ima pet obroka: doručak bi trebalo da bude do 8 sati, prva užina do 11, ručak oko 15 sati, druga užina oko 17, a večera ne kasnije od 21.

Za užinu osoba neće pogrešiti ukoliko se odluči za voće ili neki mlečni proizvod. Dijeta sa ovakvim obrocima, koji su u razmaku od tri do četiri sata, organizmu obezbeđuje sve što je potrebno za normalno funkcionisanje, uz zdravo mršavljenje.

Dijeta za obolele ima dodatnu težinu, jer nutricionista mora da uzme i bolest kao varijablu koja ima svoje zakonitosti i uticaje. Da bi se pravilno propisala individualna dijeta stručnjak dijetetičar-nutricionista mora da ima tačan uvid u sve parametre osobe: njenu težinu, visinu, indeks telesne mase, porodičnu i ličnu anamnezu, laboratorijske nalaze, da li se osoba bavi rekreacijom, gde i kako se hrani…

Svaki gubitak telesne težine kod odraslih osoba koji iznosi više od pet do osam kilograma mesečno – štetan je. Deca u fazi rasta i razvoja ne smeju ni slučajno da smršaju više od tri do pet kilograma mesečno, inače može doći do usporenog rasta i problema na koštano-mišićnom sistemu, a kod odraslih do problema u funkcionisanju unutrašnjih organa.

Nažalost, puno je mladih osoba koji ne shvataju pogubnost popularnih opštih dijeta iz časopisa već ih rado primenjuju bez razmišljanja o zdravlju.

Komеntari0
09e8f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja