petak, 24.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:49

„Fijat” i dobavljači otpuštaju 1.500 radnika

Najgora vest za Kragujevac u poslednjih godinu i po dana, izjavio gradonačelnik Radomir Nikolić. – Kori Udovički smatra da je to problem Ministarstva privrede
Autor: Brane Kartalovićsreda, 15.06.2016. u 08:00
Скинули ногу с гаса: крагујевачки Фијат (Фото Танјуг/М. Миливојевић)

Kragujevac – Kompanija „Fijat-Krajsler automobili Srbija” i preduzeća na teritoriji grada koja kragujevačku fabriku automobila snabdevaju delovima prinuđeni su da otpuste 1.500 radnika zbog smanjene potražnje za modelom „500-L”, saopštilo je predstavnicima sindikata poslovodstvo ovog privrednog društva u kome naša država ima 33, a italijansko-američki proizvođač 67 odsto kapitala.

Broj radnika koji će posle avgustovskog „feragosta” – kolektivnog godišnjeg odmora u Italiji – ostati bez posla, definisan je posle odluke kompanije da proizvodnju u kragujevačkoj fabrici organizuje u dve, umesto u dosadašnje tri smene.

Iako je ovu informaciju okarakterisao kao „najgoru za Kragujevac u poslednjih godinu i po dana”, gradonačelnik Radomir Nikolić je naveo da vest „nije neočekivana”.

„O tome se govorilo poslednje dve godine, a zaposleni u 'Fijatu' najbolje znaju koliko su pauza napravila u poslovanju, kada je isključivana po jedna smena, kada su i po tri-četiri dana bili na nekakvoj vrsti prinudnog odmora zbog toga što nije bilo dovoljno posla, zapravo dovoljno prodaje” – izjavio je Nikolić, navodeći da će zbog ovakve odluke kompanije trpeti i porodice kragujevačkih radnika, ali i gradski budžet u koji će se svakog meseca, po osnovu poreza na zarade, slivati oko 40 miliona dinara manje.

Otpuštanje radnika kompanija je najavila još u utorak popodne, kada je medijskim kućama upućen dopis u kome je navedeno da će kragujevačka fabrika automobila ostati bez jedne proizvodne smene, i pored toga što evropsko tržište, kako je navedeno, beleži „blagi rast”.

„U skladu sa zahtevima tržišta, kompanija je spremna da prilagodi svoje proizvodne kapacitete sprovođenjem strukturalnih promena u fabrici, prebacujući proizvodnju iz tri u dve smene”, navedeno je u saopštenju, uz napomenu da će se ova odluka realizovati u najkraćem mogućem roku, s ciljem da se „minimizira socijalni uticaj na zaposlene”.

Prema rečima predsednika sindikata kragujevačke fabrike automobila Zorana Markovića, sastanak sa poslovodstvom kompanije nije dao „nikakav rezultat”.

„Nama je samo predočeno šta će se desiti. Nismo imali mogućnost da na bilo šta utičemo ili nešto promenimo” – izjavio je Marković, navodeći da će se tek razgovarati o modelu otkaza za radnike koji će ove jeseni biti proglašeni tehnološkim viškom.

Na šokantnu vest iz centra srpske automobilske industrije su reagovali i neki ministri u tehničkoj vladi. Ministarka za državnu upravu Kori Udovički, koja je posetila Kragujevac, izjavila je da je „Fijatova” odluka „problem Ministarstva privrede”, a istog stava bila je i njena koleginica Zorana Mihajlović.

„Srbija je ispunila sve obaveze prema 'Fijatu', pa to nikako ne može biti razlog za odluku o otpuštanju radnika. Mi smo plodno tlo za investicije, a ovde je, najverovatnije, reč o problemima u samoj kompaniji” – rekla je ministarka građevine.

Iako je kompanija „Fijat-Krajsler Srbija” saopštila da „model '500-L' ima dobre rezultate”, proizvodni i statistički podaci daju potpunio drugačiju sliku. Kragujevačka fabrika automobila je 2013. godine imala izvoz od 1,53 milijarde evra, godinu dana kasnije na strana tržišta je plasirana roba u vrednosti od 1,36 milijardi, a 2015. ostvaren je izvoz od 1,18 milijardi. Dakle, svake godine za oko 200 miliona evra manje.

Predstavnici sindikata su po ko zna koji put pozvali državu da se više angažuje na rešavanju problema u kompaniji i naglasili da kragujevačka fabrika neće imati budućnost ukoliko se uskoro ne organizuje proizvodnja novog modela automobila. Oni su podsetili i da ugovor države sa „Fijatom” ističe 31. decembra 2018. godine.


Komentari45
71735
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

petrovic
Kolonija ostaje kolonija, za uvek!
Zivan
To je od starta bio problematican ugovor Srbije i Fijata o zajednickom ulaganju, potreban ponajvise Tadicu i Dinkicu za izbornu kampanju 2008. godine. Italijanski proizvodjacc je dobio izuzetne olaksice, deset godina ne placa nikakve lokalne dazbine, placa samo neto zarade zaposlenima, dok doprinose radnicima placaju budjetski obveznice Srbije... Sto je jos gore, nogi proizvodjaci delova su dosli pod slicnim uslovima. To je ugovor po Srbiju mnogo nepovoljniji od ugovora oko zajednickog ulaganja u ER Srbija...
nesha
Planirano tržište je bilo između ostalih USA..tamo ga polako ali sigurno mnogi stručni časopisi proglašavaju za najnepouzdaniji automobil na tržištu..izgleda da je auto ili loše konstruisan ili loše izrađen..pad tražnje je posledica navedenog kao i roka trajanja-zastarevanja jednog modela u ogromnoj svetskoj konkurenciji..
OPACIC
Poljoprivreda povratak mladih na selo proizvodnja hrane Alternativa!
матушка
Поделите са нама шта ви производите и како пролазите са зарадом.
Preporučujem 5
Zveki
Realno - nerealni projekat sa Fijatom dozivljava svoju logicnu sudbinu. Na silu se nista ne moze.Pre nekoliko godina u raznim cesijama, kompezacijama i prebijanju potrazivanja izmedju pravnih lica medju kojima je i Fijat veliki broj neprodanih automobila ove industrije iz Kragujevca je zavrsio u nagradnoj igri mega marketa Ideja hrvatskog tajkuna Todorica koji su podeljeni u nagradnoj igri.Verovatno izabranim licima. Da se ne baci. Prema Todoricu i tajkunima koji posluju u Srbiji drzava se ponasa kao Lutrija. U izvlacenju oni su sve sto imaju dobili - dzabe.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja