subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:08

Korisnici interneta informišu se na mrežama

Osim daljeg rasta upotrebe pametnih telefona za pristup vestima, istraživanje Rojtersovog instituta uočilo je i pad plaćanja za onlajn medije i sve češću primenu programa za blokiranje reklama
Autor: A. M.nedelja, 19.06.2016. u 20:00
(Фото: Ројтерс/К. Пемпел)

Novine, radio i televizija više nisu glavni izvor informisanja korisnika interneta. Tu ulogu preuzele su društvene mreže, pokazuje istraživanje Rojtersovog instituta za novinarstvo. Više od polovine korisnika interneta, tačnije 51 odsto, navelo je da se informiše putem društvenih mreža. Ti sajtovi sada su prvi put preuzeli primat od televizije kada je reč o informisanju mladih od 18 do 24 godine.

Među ispitanicima te starosne dobi, najviše njih (28 odsto) odgovorilo je da su im društvene mreže glavni izvor obaveštavanja, dok je televizija najvažniji izvor informisanja za 24 odsto anketiranih. Iako je televizija najbolje prošla kada je reč o tradicionalnim medijima, primetan je i pad značaja TV vesti, budući da ispitanici mlađi od 45 godina smatraju da su onlajn vesti važnije od onih emitovanih na TV ekranu.

Pametni telefoni i mobilne aplikacije putem kojih su „Fejsbuk”, „Tviter”, „Jutjub” i druge popularne internet platforme postale dostupne u svakom trenutku, doveli su do toga da tradicionalni mediji postanu sporedni izvor informacija, ocenjuje ova studija. Ovakav trend označen je kao drugi udarni talas koji je pogodio medijske kuće širom sveta i koji potencijalno može da ima dalekosežne posledice kako za emitere i izdavače, tako i za budućnost same produkcije informacija.

Najpopularnija društvena mreža za informisanje je „Fejsbuk” putem kojeg se obaveštava 44 odsto korisnika interneta, zatim „Jutjub” sa 19 odsto i „Tviter” sa 10 odsto

Stari mediji našli su se razapeti između mogućnosti da preko „Fejsbuka”, mreže sa oko 1,6 milijardi korisnika, stignu do znatno brojnije publike, ali s druge strane, i da budu zavisni od algoritma za selekciju vesti koji koristi mreža osnivača Marka Zakerberga.

Prema ovom istraživanju, 36 odsto korisnika interneta volelo bi da dobija informacije na osnovu onoga što su prethodno čitali na globalnoj mreži, dok 30 odsto smatra da izbor vesti ne bi trebalo da se zasniva na takvim algoritmima, jer bi onda možda propustili da saznaju nešto važno ili bi bili lišeni mogućnosti da pročitaju suprotstavljena gledišta. Upravo je „Fejsbuk” nedavno optužen da su se u kompjuterski programiran izbor najpopularnijih vesti (servis koji u Srbiji nije dostupan) umešali i njegovi zaposleni i to tako što su zataškavali informacije koje su išle u prilog konzervativcima. Kompanija je to negirala, ali je i usled kritika promenila i precizirala pojedina pravila.

Studija Rojtersovog instituta registrovala je i dalji rast upotrebe pametnih telefona kao uređaja putem kojih se čitaju vesti. Do pre dve godine te uređaje je za čitanje vesti koristilo 37 odsto ispitanika, dok ih sada koristi 53 odsto. Najveći udeo onih koji vesti čitaju na mobilnom zabeležen je u Švedskoj (69 odsto), Južnoj Koreji (66 odsto) i Švajcarskoj (61 odsto).

Istraživanje, koje je ušlo u petu godinu i dosad obuhvatilo oko 50.000 ljudi iz 26 zemalja Evrope, Azije, Severne i Južne Amerike, uočilo je i pad plaćanja za onlajn informacije, kao i sve veću upotrebu programa za blokiranje reklama.


Komentari0
c61c7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Spektar /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja