nedelja, 22.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:20

Let za Njujork primamljiv za ceo region

Karta koju je „Politika” bukirala juče za let 26. jula koštala bi u „Er Srbiji” 91.608 dinara, što je za 20.000 jeftinije od karte koju nudi „Lufthanza” iz Frankfurta ili čak 64.000 dinara manje od cene karte za let „Alitalijom” iz Rima
Autor: Jelica Anteljčetvrtak, 23.06.2016. u 22:00
(Фото Танјуг)

Ako se zna da dijaspora balkanskih zemalja u Americi, prema poslednjim procenama, broji gotovo milion ljudi, jasno je na koju kartu je „Er Srbija” igrala otvaranjem direktnog leta za Njujork.

Naš nacionalni avio-prevoznik računa da će Beograd postati glavno čvorište avio-saobraćaja u ovom delu Evrope, a da će mnogi putnici iz regiona ubuduće iz Beograda leteti ka Severnoj Americi, pokazuje podatak o 15.000 već prodatih karata.

– S obzirom da „Er Srbija” ima direktne letove ka svim važnijim prestonicama okolnih zemalja (Ljubljani, Skoplju, Sarajevu, Atini, Ohridu, Solunu, Sofiji, Tirani, Podgorici, Banjaluci), a da nijedna od njih nema direktne avio-veze sa Amerikom, jasno je da će ovo biti isplativ posao – kaže za „Politiku” Miloš Sofronić, iz agencije „Movako grup”.

Kako objašnjava, odsustvo jezičke i kulturne barijere za većinu susednih zemalja kao i relativno male udaljenosti u odnosu na prestonicu Srbije imaće ozbiljan efekat na ekonomsku isplativost avionske veze sa Amerikom.

Veliki je značaj i pratećih mogućnosti kargo linije koja je uspostavljena, kao i poštanske komunikacije koja će, navodi naš sagovornik, biti unapređena kada je reč o cenama, ali i brzini i kvalitetu usluge.

Najviše karata za sada je prodato u SAD – 60 odsto, 35 procenata kupaca je iz Srbije, a ostatak su putnici iz Grčke, Crne Gore, Bosne, Bugarske i Hrvatske.

Logično, jer putnicima iz Hrvatske, koji planiraju da putuju za Ameriku, mnogo je jednostavnije da, recimo, iz Osijeka ili Slavonskog Broda automobilom za sat i po stignu do Beograda i ukrcaju se u avion za Ameriku, nego da idu u Zagreb odakle će hvatati let do severno evropskih gradova koji imaju direktne letove.

Da ne govorimo o tome da je prva varijanta mnogo jeftinija, kao i da je beogradski aerodrom manji i lakši za snalaženje.

Isti slučaj je i sa Bosnom i Hercegovinom. Prema zvaničnoj statistici u ovom trenutku u Americi živi oko 145.000 građana poreklom iz BiH koji će, sigurno, iskoristiti ovu priliku i mogućnost da lete direktno na liniji Beograd–Njujork.

– Aerodrom „Nikola Tesla“ je od najbliže granice sa Bosnom i Hercegovinom, kod Bijeljine, udaljen 45 minuta vožnje automobilom. Iz Tuzle do Beograda stiže za za tri, a iz Sarajeva za tri i po sata, što će putnicima koji su do sada koristili neke druge evropske centre da se prevezu do Amerike sigurno značiti. Iz Beograda je mnogo jednostavnije, brže i jeftinije, kaže naš sagovornik koji krajem jula stiže iz Toronta, letom preko Varšave. Za „Er Srbiju” je svakako zanimljiva i makedonska i albanka dijaspora (u Americi živi gotovo 60.000 Makedonaca i više od 100.000 Albanaca) koji će sasvim sigurno, uz dobre avio-veze sa glavnim gradom Srbije i te kako koristiti ovu mogućnost.

Uspostavljanje direktnog leta između Beograda i Njujorka izazvalo je veliku pažnju domaće i javnosti u regionu. Ne čudi, jer prestonica Srbije postaje centar avio-saobraćaja u ovom delu Evrope, a sudeći po cenama karata drugih avio-kompanija koje imaju direktne letove ka Americi, „Er Srbija” je i cenovno konkurentna.

Karta koju je „Politika” bukirala juče za let 26. jula koštala bi kod našeg nacionalnog avio-prevoznika 91.608 dinara, što je za 20.000 dinara jeftinije od karte koju nudi „Luftanza” (iz Frankfurta) ili čak 64.000 dinara manje od cene karte za let „Alitalijom” iz Rima, na primer. Najjeftinija karta za let „Er Srbijom” do sada je, tokom promotivne prodaje, iznosila nešto manje od 50.000 dinara.

Generalni direktor „Etihada” i potpredsednik Nadzornog odbora „Er Srbije” Džejms Hogan izjavio je prilikom predstavljanja aviona „erbas A330”, koji leti na ovoj liniji, da je prednost „Er Srbije” moderna flota, a da je Beograd čvorište sa 500 letova nedeljno ka 44 destinacije.

– Institut Oksford ekonomiks objavio je studiju u kojoj se procenjuje da će do 2020. godine samo „Er Srbija” doprineti sektoru turizma sa 28.000 radnih mesta i pola milijarde dolara godišnje, izjavio je predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.

Prema njegovim rečima, direktnom linijom sa Njujorkom Beograd postaje potencijalni privredni centar celog regiona, a to znači veće investicije, lakši privredni kontakti. Inače, dodao je Čadež, Frankfurt je poslovni centar sveta, ali je pre toga postao saobraćajno čvorište tog dela Evrope.

Prijem u Linkoln centru

Povodom otvaranja direktne linije iz Beograda, sinoć je u Linkoln centru u Njujorku upriličen prijem kome je prisustvovala Zorana Mihajlović, potpredsednica vlade, koja je predvodila delegaciju na letu ka SAD.

U Linkoln centru priređena je izložba fotografija Beograda, a predstavljeni su i radovi srpskih modnih dizajnera, kao i srpski tradicionalni specijaliteti. Prisutne goste putem video poruke pozdravio je i prvi teniser sveta Novak Đoković. Kako je planirano, tokom boravka u Njujorku, potpredsednica vlade će obići i Crkvu Svetog Save na Menhetnu koja je izgorela u požaru tokom Uskrsa. 


Komentari16
49f2a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

рајко
политика ви сте супер новине али бих волео да престанете да користите речи које нису у српском језику. "букирала" би вероватно требало заменити са "резервисала".
Darko
Rec "rezervisati" takodje nije Srpskog porekla, kad vec prebrojavate "krvna zrnca"...
Preporučujem 1
Optimus Prime
A "rezervisala" je kao srpska rijec?
Preporučujem 3
артиљерац
@ sonja Питао бих вас само једну ствар.Да вам је неко из ближе породице болестан,па лежи на ВМА,на +32,без климе,да ли бисте тако писали?Ја сам већ матор човек,али нормално,инжењерски,размишљам.Мени је,као човеку, домаћину српском,ИНЖЕЊЕРУ,далеко важније да ми је породица намирена него да идем у кафану.Коју ОБОЖАВАМ.А вама је "инвестиција",која то није,важнија од људских живота.Ближе су гаће од кошуље,драга моја Соња. Много ближе.А од капута(летење за Њујорк),не може се самерити.Притом сам ЈА ваздухопловни инжењер,коме би требало да буде драго што се лети за Њујорк.Богзна како и обашка.А драже би ми било да ВМА и СВЕ болнице у Србији имају климе.Само ВИ то,бојим се,не схватате.
dragan
Zato što ti nisi u stanju da shvatiš (a ne Sonja) i dalje si "samo" inženjer a ne menadžer/direktor ili vlasnik firme.
Preporučujem 1
артиљерац
@ Zoran Kovacevic Господине,ја нећу да кажем оно што сте Ви написали Nini Jerkovic,али ћу вам рећи да нисте у праву.Ја сам ваздухопловни инжењер,30 година стажа,радио у ЈАТ-у до 1997.И сад су моје добре колеге инжењери у Ер Србији.Ер Србија је од оснивања направила 200 милиона$ губитка.Покривених из буџета Републике Србије.На то се додаје износ неплаћених услуга(handling) Аеродрому Београд,и попуст на гориво које НИС даје Ер Србији.Тако да се цифра ближи 300 милиона$.Додуше,Руси (НИС) су рекли да дају попуст до суме дивиденди које би Србија као власник 23% акција НИС-а требало да добије.Од оснивања Ер Србије,јануар 2014, (дотле је био ЈАТ) губици су преко 200 милиона евра.Не морате мени да верујете,ни мојим колегама инжењерима у Ер Србији.Купите Flight International,врло озбиљан енглески часопис о ваздухопловству,па видите.
Rio
Nikad zadovoljni svi ne mogu biti... Pa, tako ni sa ovim... Tako da svi Vi koji navodite sta je sve moglo da se uradi sa ulozenim novcem krenite sami da ulazete, pa nama ostalima pokazite sta ste to Vi uradili i dokle ste stigli sa vasim obnovama ovih i onih stvari... Kad nas ostale uverite da ce to pomoci velikom broju nasih ljudi rado cemo se odazvati da podrzimo te Vase mini projekte... Ali ne zaboravite prvi korak je na Vama... sve od Vas zavisi...
Vlada
Pomešana osećanja. Drago mi je što imamo tu mogućnost, let do NY. S druge strane velike su pare tu uložene. Naše pare. I to je problem. Preneću vam jedan komentar sa Twitter-a koji opisuje problem: "super je i let do NY i bg na vodi, ali već osmi dan ne rade klime na hematologiji VMA, prozori se ne mogu otvoriti, a od jutros nema ni vode". U tome je problem. Ulažu se ogromne pare u neke stvari koje jesu potrebne, ali ljudi postoje bitniji i hitniji problemi. Ali vlast poseže za populističkim potezima, jer se to vidi u medijima, a narod je siromašan i u problemu. Običan čovek teško može da izdvoji te pare za kartu, a nije samo karta u pitanju, potrebna je i viza koja košta (recimo $150), a i za vizu treba ubediti službenike u ambasadi da ste imućni, da ne idete u USA trbuhom za kruhom nego turistički (npr min troškovi za 10 dana boravka su $2000). Odakle? Ovo je nešto za elitu, od čega običan čovek nema ništa osim da ga bude "sramota koliko nam dobro ide"...
Sonja
Ne razumem, znaci treba dati pare za razne sitne probleme (popraviti klime na VMA, popraviti krovove u skolama, popravit neke fontane itd.). Let za NY jeste velika investicija, ali iveoma neophodna. Jer smo mi jedini u region koji imaju direktan let za NY, i dosta ljudi iz regiona ce dolaziti bas u Srbiju i koristiti nase usluge za vazne letove u Ameriku. Ljudi koji idu na direktne letove su uglavom imucniji ili imaju dobru kompaniju koja im to placa. Zato je ovo dobra dugorocna investicija. Na kazem da nije vazno popraviti klimu u VMA, ali moramo da pravimo i neke investicije koje nam daju prihod.
Preporučujem 7

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja