ponedeljak, 10.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:37

Stigli novi helikopteri, najavljena kupovina „Migova 29”

Iz Rusije stigla dva Mi-17 što je prva nabavka transportnih helikoptera posle 36 godina
Autor: Milan Galovićutorak, 28.06.2016. u 19:21
Два хеликоптера Ми-17 плаћена 25.349.000 евра (Фото М. Галовић)
(Фото М. Галовић)
(Фото М. Галовић)
(Фото М. Галовић)

Vojska Srbije je, na Aerodromu „Nikola Tesla”, preuzela dva nova helikoptera Mi-17 V5 ruske proizvodnje. Helikopteri su u Beograd prevezeni velikim transportnim avionom AN-124, sa rasklopljenim elisama i pratećom opremom u drvenim sanducima. Reč je o prvoj nabavci transportnih helikoptera, inače najpotrebnijih između ostalog i zbog pomaganja civilnom stanovništvu u vanrednim situacijama, posle 36 godina. Tad su za potrebe JNA nabavljeni transportni helikopteri Mi-8, po mnogima najbolji helikopteri u svetu u toj kategoriji. I američka vojska ih je koristila u Avganistanu. Mi-17 je u suštini, usavršena, izvozna verzija tog vazduhoplova.

Imajući u vidu vreme koje je proteklo od prethodne nabavke, kao i hronične ekonomske probleme koji se odražavaju na modernizaciju vojske, može se reći da je nabavka samo dva nova helikoptera istorijski trenutak za vojsku. Tom događaju je prisustvovao Aleksandar Vučić, predsednik vlade u tehničkom mandatu i mandatar za sastavljanje nove vlade, koji je rekao da je kupovina novih letelica omogućena zahvaljujući uštedama koje je ostvarilo Ministarstvo odbrane, ali i podršci preduzeća „Jugoimport SDPR” i Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA). Dva helikoptera su plaćena 25.349.000 evra, a u fabrici u Kazanju za rad na njima osposobljeni su piloti i mehaničari Vojske Srbije.

Kako je novinarima objasnio stariji vodnik prve klase Zoran Cogoljević, letač tehničar, helikopteri Mi-17 mogu da prenesu četiri tone tereta, a kad je reč o prevozu ljudi – 24 vojnika sa punom ratnom opremom ili 28 putnika. Za razliku od Mi-8, ovaj helikopter osim savremenije opreme ima rampu za utovar tereta („zadnja vrata”), kao i vrata na obe bočne strane. Takođe, opremljen je i dizalicom koja se može koristiti za evakuaciju ljudi sa zemlje ili vode iz lebdećeg položaja. Piloti imaju takozvane noćne naočare, spregnute sa noćnim reflektorima, što omogućava letenje noću i u lošim vremenskim uslovima. Opremljen je radarom i dži-pi-esom, kao i vibrogasiteljima koji amortizuju vibracije letelice. Mi-17 ima tročlanu posadu, maksimalna brzina je 250 km na sat a dolet 700 km. Nakon pregleda i tehničkih proba u „Jat tehnici”, probni letovi će biti obavljeni početkom jula a zatim će biti raspoređeni u vojnu jedinicu.

Premijer Vučić je ukazao na lošu situaciju u lovačkoj avijaciji, ističući da će morati da se obezbedi novac za remont postojećih aviona ali i nabavku novih. Iako je kupovina aviona minulih godina više puta najavljivana, on je rekao da je sada „po prvi put realno da o tome razmišljamo”. Objasnio je da ne brine šta će na to reći MMF, jer je potrebno samo da Srbija bude u budžetskim i fiskalnim okvirima. Po njegovim rečima, u budžetu za 2017. godinu obezbediće se novac za kupovinu novih avina „Mig 29 M2”. Vučić je rekao da se ministar odbrane Zoran Đorđević u vezi sa tim pismom obratio ruskom kolegi Sergeju Šojguu i da se čeka odgovor ruske strane. Premijer nije želeo detaljnije da govori o ovoj nabavci, nagovestivši da bi se mogla kupiti četiri ili bar dva aviona tog tipa.

Inače, taj avion košta oko 45 miliona evra a sa naoružanjem dostiže cenu od 65 miliona evra. Samo jedno naoružanje vazduh–vazduh tipa R-77 košta milion evra. Vučić je obećao povećanje plata pripadnicima vojske do kraja godine, kao i uvođenje i u upotrebu u vojsku domaćih samohodnih topova NORA B52 tokom 2017, kad bi i jedinice VS trebalo da budu opremljene i domaćim oklopnim transporterima točkašima.


Komentari44
fda25
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Filip
Meni samo nije jasno kako nije moguce da se kupi neka veca kolicina lovackih aviona.Znam da ce te sad reci da je losa finansijska situacija ali da li je moguce da zemlje koje su siromasnije od nas Bugari,Rumuni,Pakistan i ostali narucuju po 100 avion,doduse polovnih,a mi evo ne mozemo da narucimo 2-4 nova vec 5god.To mi nije jasno i ako neko ovde ima stucan nek mi objasni to....
Perica
Boze koliko samo gluposti po ovoj Srbiji hoda. Uzima transportne helikoptere umesto ofanzivnih, sada oce migove 29 koje je NATO obarao kao kruske. Ja zaista mislim da bi neko za ovo morao u zatvor.
Ma da
To je sve urageno u koordinaciji sa NATO savezom.sto oni kazu,to ce i biti.njihova je procena da nama to treba,a to dali nama stvarno sve to treba,koga briga
Preporučujem 8
Obivankanobi
Zar Mig-29 Vucic vec nije nabavio? Mislim obecao ih je jos dok je bio ministar odbrane.
Jordan Milosavljevic
novi helikopteri, migovi 29.... cudo jedno.... a protiv koga ce to da se Srbija bori????
Драган П.
Obivankanobi: С једне стране говорите о томе како се ваздушни простор може чувати и јефтинијим авионима, а с друге се бринете о томе како ће те машине ускоро бити застареле. Једно с другим не иде. Уз то и ова ваша опаска о животном веку мотора - док ресурси мотора истекну, авион ће одавно бити застарео, био он западни или руски (имамо случај наших 29-ки, одавно су застареле, али још увек лете). Ја сам дао краћу анализу, наглашавам лаичку, о томе које све факторе при куповини авиона треба узети у обзир, дакле не фигурира само цена, већ и целокупна политичка ситуација и разне друге ствари, наглашавам и преобуку... Кад се све сабере и одузме, мишљења сам да је нова 29-ка најбоље решење за нас, а навео сам и зашто. Који би по вама авион био најбољи и због чега? Да ли, уопште, по вама, треба да купујемо авионе, или да плаћамо странцима да нам чувају небо? Наравно, ти странци би било НАТО, јер само њих имамо у комшилуку.
Preporučujem 3
Драган П.
Obivankanobi: С једне стране говорите о томе како се ваздушни простор може чувати и јефтинијим авионима, а с друге се бринете о томе како ће те машине ускоро бити застареле. Једно с другим не иде. Уз то и ова ваша опаска о животном веку мотора - док ресурси мотора истекну, авион ће одавно бити застарео, био он западни или руски (имамо случај наших 29-ки, одавно су застареле, али још увек лете). Ја сам дао краћу анализу, наглашавам лаичку, о томе које све факторе при куповини авиона треба узети у обзир, дакле не фигурира само цена, већ и целокупна политичка ситуација и разне друге ствари, наглашавам и преобуку... Кад се све сабере и одузме, мишљења сам да је нова 29-ка најбоље решење за нас, а навео сам и зашто. Који би по вама авион био најбољи и због чега? Да ли, уопште, по вама, треба да купујемо авионе, или да плаћамо странцима да нам чувају небо? Наравно, ти странци би било НАТО, јер само њих имамо у комшилуку.
Preporučujem 0
Prikaži još odgovora
Milutin Pavlovic
Sad kad smo resili sve ekonomske probleme da se lepo naoruzamo borbenim avionima koji su zastareli pa da pokazemo komsijama ko smo, ne bi li i oni kupili neke sklopocije ali od Amerikanaca. Pa da nas zajedno bog vidi....
Obivankanobi
Nakon sto je Rusija odlucila da u buduce ulaze samo u Suhoje: Migove fabrike su u stanju rasula. Strucnjaci su vec presli u Suhoj i druge perspektivne firme a ono sto je ostalo da tamo radi pokazuje jako mali angazman na poslu. Kvalitet proizvoda je pao na izuzetno nizak nivo. Cak je i tradicionalni kupac ruske vojne opreme, Alzir, pre par godina vratio par desetina Mig-29 zbog loseg kvaliteta, uzastopnih kvarova novih aviona itd. Na kraju se ustanovilo da su ti avioni montirani "s brda, s dola", da su koristeni polovni delovi koji su u mnogome vec bili istroseni itd.
Preporučujem 8
слободан
Миг 29 уопште није застарео већ је још увек изузетан ловачки авион. Разлог што рецимо Русија пре свега производи Сукхои-е је то што су они већи (домет, носивост итд) али Миг 29 у потпуности задовољава потребе ловачког дела авијације државе чија је територија обима Србије.
Preporučujem 13
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja