nedelja, 26.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:21

U Fijatu ostaje 2.500 radnika otpremnine 28. jula

utorak, 12.07.2016. u 14:05
Производна трака каросерије Фијата 500 Л (Фото Танјуг/ М.М.)

U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija ostalo je oko 2.500 zaposlenih, od ukupno 3.300, posle dobrovoljnog odlaska radnika, a oni koji su se izjasnili za odlazak u okviru socijalnog programa dobiće otpremnine 28. jula, prenosi RTS.

Kod kooperanata od oko 1.500 radnika, za dobrovoljni odlazak izjasnilo se oko 600 ljudi, potvrdio je predsednik Samostalnog sindikata u Kragujevcu Zoran Marković.

„Nigde nije lako kad se otpušta takav broj radnika, ali mislim da smo zadržali autoindustriju u Kragujevcu sa nekom perspektivom za naredni period”, kaže Marković.

Kompanija trenutno radi u dve smene i dnevno se proizvede oko 400 vozila.

Od početka proizvodnje fijata 500L radile su tri smene, a sa trake je dnevno silazilo 640 automobila.

Osim zakonske otpremnine i naknada za nezaposlenost i neiskorišćeni odmor, svaki radnik dobija još 3.000 evra, tako da i oni koji su proveli samo tri godine u „Fijatu”, a njih je najviše, dobijaju 4.800 evra otpremnine.

Direktorka „Fijata” u Srbiji Silvija Verneti je ranije, u razgovoru sa premijerom Aleksandrom Vučićem, istakla da je program dobrovoljnog odlaska radnika iz te kompanije uspeo u potpunosti.

Radnici Fijata su za socijalni program počeli da se izjašnjavaju 27. juna i prijavljivanje je trajalo do 8. jula.

Ugovor sa „Fijatom” je potpisan pre osam godina. Udeo države u zajedničkoj kompaniji je 33 odsto.

Vlada je dala garancije za kredit, subvencije po zaposlenom i poreske olakšice, a „Fijat” je tada najavio da će uložiti najmanje 700 miliona evra i zaposliti gotovo 5.000 radnika.

Iz Vlade najavljuju da će i dalje pružati punu podršku dugoročnom partnerstvu sa „Fijatom”, jer je to najbolje za zaposlene, lokalnu zajednicu i zajedničku kompaniju, prenosi Tanjug.


Komentari10
e70ef
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

E U
Iako naši ekonomski znalci ,pre bi rekao politički pioni, pričaju kako je kragujevački "Fijat" najveći izvoznik u zemlji,meni dodje teško u stomaku.Kad se sabere subvencija za jednog radnika zaposlenog u "Fijatu"od 10 hiljada evra,plus 4.800 evra za otprmninu,plus koliko košta "Fijat" 500L, ja sumnjam da je "Fijat" najveći izvoznik.Ja smatram da je najveći gubitaš,kao do sada smederevska gvoždjara,dok je nisu uzeli oni žuti. Kada uporedimo cenu pšenice od 15 dinara i kukuruza za 12 dinara,meni dodje da plačem.Ko je onda najveći izvoznik i ko najviše donosi državi Srbiji? Da li "Fijat" ili domaća pšenica i kukuruz ?
Milan
Nije tacno da su svi hteli da prihvate program dobrovoljnog odlaska. Mnogima su najavili otkaze pa su se ljudi sami pokupili i otisli. Po nekom njihovom sistemu pojedini su bili u nekakvoj "crvenoj zoni", pa im je pretilo da dobiju samo tri prosecne plate u slucaju otkaza kasnije. Socijalne odgovornosti nema nigde, ovde se pominju cifre od stotina miliona, a radnik na traci radi za 300 evra i nema naznaka da ce se bilo sta promeniti. Ja sam svakog dana u fabrici, znam da ljudi zasluzuju bar prosecnu srpsku platu, i na tome treba raditi, ne samo u ovom slucaju, vec u svim stranim investicijama u kojima drzava Srbija (citaj narod) ima udeo.
Planski
Ulaganjem našeg novca u strane kompanije sečemo granu na kojoj sedimo .
Nikola Nesic
Pazi sta zelis, moze i da ti se ostvari. Isuvise smo naivni i novi u igri Prestola, koju svet igra stotinama godina. Cena koja je placena za radno mesto je tacno izbalansirana da je radnik cutke prihvati i poveruje da je jos dobro prosao. A sa druge strane, cena koju Srbija placa da bi imala FIAT u Kragujevcu je politicka, i tako u krug svi sretni, a interes negde daleko.
berislav
Orijentisati se na Evroazijsku uniju, ali mi to nećemo. Fabriku mogu kupiti Rusi ili Kinezi, i proizvoditi ih za to veliko tržište. Biti pod Italijanima, jeste kao da ti Cigo vodi posao, ali ne unapred, već unatrag.......Zaključak - naći novog partnera, jer Italija se samo bavi bezobzirnim iskorištavanjem srpskog radnika koji je samo obična roba......
Дејан Београђанин
Италија је светска сила у прозводњи аутомобила. Фиат је успешна фирма која се свакодневно доказује на светском тржишту. На основу чега износите овакве тврдње? Аргументи, који и ако их поседујете, би ваше мишљење учинило озбиљнијим.
Preporučujem 5

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja