četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:02

„Mercedes” preleteo kanal, trojica poginula

Četvorica muškaraca u džipu „mercedes ML”, dolazeći iz pravca Jakova, pri velikoj brzini sletela s puta, uz trojicu stradalih, jedan teško povređen. – Mladići se vraćali sa proslave u Jakovu
Autor: Branka Vasiljevićponedeljak, 08.08.2016. u 13:14
Поглед са моста на место несреће (Фото Раде Крстинић)

Trojica muškaraca – Milan R. (34), Dejan T. (34) i Branislav R. (29) poginula su, a Aleksandar M. (21) teško je povređen u saobraćajnoj nesreći koja se u ponedeljak oko 5.50 časova dogodila u Ulici braće Nikolić u Surčinu, u blizini okretnice autobusa 601. Oni su  džipom „mercedes ML” skrenuli sa glavnog puta i, kao na filmu, preleteli jarak širine oko 20 metara, a zatim udarili u zemljani nasip s druge strane kanala.

Trojica mladića preminula su odmah, a prema rečima očevidaca koji su se zaustavili posle nesreće, četvrtog putnika je ekipa Hitne pomoći posle reanimacije prevezla u Urgentni centar, na odeljenje intenzivne nege i nalazi se u teškom stanju.

Nesreća se, kako saznajemo, dogodila kada su se mladići vraćali sa obeležavanja preslave u Jakovu, gde je na stadionu bio organizovan i koncert. Mladići  Milan R., Dejan T. i Aleksandar M., svi iz Jakova, krenuli su, navodno, da Branislava R. odvezu kući u Surčin. Posle sletanja s glavnog puta, kako se juče čulo, vozilo se kretalo velikom brzinom i to po travi koja je tog jutra bila izuzetno mokra od rose.


Vozač očigledno nije uspeo da savlada ovu krivinu (Foto Rade Krstinić) 

– Njihov džip nije očešao ni betonski stub za električnu energiju i rasvetu, niti kutiju sa elektroinstalacijama. Automobil je malo zakačio betonsku stazicu koja im se našla na putu i izgleda dodatno ubrzala kretanje i proleteo kroz šiblje, preko dubokog kanala na drugu stranu – priča Surčinac Arsa Milić.

Nesreću je među prvima čuo i nastradale video Milko Ćirković, penzioner, čija je kuća u blizini.

– Sedeo sam ispred kuće kada se začuo prvo kratak, a zatim jak tup udar. Pomislio sam da se dogodila nezgoda jer se na tom mestu, u blizini mosta, udesi često događaju, ali nisam očekivao da ću zateći ovakav prizor. „Mercedes” se bukvalno zario u zemlju s druge strane kanala, a krkljanje putnika, iz zgužvanog automobila čulo se još s mosta – svedoči Ćirković i kaže da su nastradalima već bili pritrčali neki vozači automobila.

– Dvojica mladića bila su nepomična i ležala su kraj vozila, trećeg momka su ljudi izvlačili, dok se četvrti borio za život. Ubrzo su došli vatrogasci i oni su izneli četvrtog mladića. Stigle su zatim i policija i Hitna pomoć, ali nažalost za ovu decu kraj auta nije bilo pomoći. Bilo mi je zaista toliko teško da nisam mogao ni da gledam taj prizor – kaže Ćirković.

Prema njegovim rečima, ova deonica puta je izuzetno opasna jer se most nalazi u krivini.

– Postoje znaci upozorenja, ali malo, malo pa se dogodi neka nesreća. Pre mesec dana, na istom mestu automobil je udario u betonski stub, ali tada niko nije povređen. Nažalost, na ovom mestu poginulo je najmanje desetak ljudi do sada – kaže Ćirković.

On se seća da je do početka sedamdesetih godina upravo na mestu gde su mladići sleteli bio most.

– I on je bio nebezbedan, pa je neko projektovao novi, ali izgleda ni to rešenje nije donelo ničeg dobrog – napominje Ćirković.


Džip je u punoj brzini bukvalno preleteo ovaj kanal (Foto Rade Krstinić)

Prema rečima saobraćajnih stručnjaka, ako se na nekom mestu stalno dešavaju nesreće, osim propusta vozača, trebalo bi ispitati i odgovornost onih koji upravljaju putem.

– U nesrećama sve češće, nažalost, stradaju mladi vozači. Taj problem nije samo zastupljen kod nas, već i u inostranstvu. Četiri faktora zbog kojih najčešće dolazi do nesreća su brzina, nevezivanje sigurnosnog pojasa, konzumacija alkohola i mladi vozači – kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

I put može „doprineti” nastanku saobraćajne nesreće ili povećati težinu posledica.

– U prvom slučaju vozač može poštovati sve propise, a da se nesreća dogodi jer je put neispravan. U drugoj situaciji vozač može da ne poštuje pravila, recimo sleti s puta zbog brzine, ali da put nije dobro obezbeđen, jer ne postoji zaštitna ograda koja bi ga zaustavila. U tom slučaju put je doprineo udesu. Šta je uzrok nesreće u ovom slučaju utvrdiće nadležni organi, ali osim odgovornosti vozača trebalo bi da provere i sigurnost puta jer meštani kažu da se na mestu gde su mladići sleteli često dešavaju nesreće – ističe Okanović.

Crne tačke

Ne može se reći tačno koje su crne tačke jer se situacija u saobraćaju i na putu stalno menja, ali ipak postoje neke deonice poput Ibarske magistrale i Zrenjaninskog puta gde se to dešava češće nego na ostalim saobraćajnicama.

Tačke na kojima se dešava veliki broj saobraćajnih nesreća su:

– Zrenjaninski put

– Ibarska magistrala

– raskrsnica u blizini „Ušća”

– raskrsnica Savske i Nemanjine

– Dobanovačka petlja

Faktografija

Jun 2014. Na obilaznici oko Beograda kod Batajnice poginula su petorica mladića kada su vozilom „audi 3” zaobišli saobraćajne prepreke postavljene zbog radova na putu i udarili u betonski deo nadvožnjaka

Novembar 2014. U saobraćajnoj nesreći kod Ade Huje poginulo je troje mladih kada je vozilo „be-em-ve” pri velikoj brzini sletelo s puta i upalo u reku


Komentari2
1df20
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jana
Da li je vozac imao alkohola u krvi? (vracali su se sa proslave) Da li su bili vezani? (2 nadjena pored automobila) A da su vozili prebrzo- jesu, inace ne bi preleteli ceo kanal...
dipl. agronom
Apel,apeli pa opela...Bitno je da Komitet za bezbednost dela...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja