ponedeljak, 17.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:15

U javnom prevozu bebe su bezbednije u naručju roditelja

Putnik može u vozilo unositi dečja kolica, ali sklopljena. – Uz sebe moguće je imati ručni prtljag, lovačku ili sportsku pušku, skije i ribolovački pribor – u futroli, kaže trenutno važeći pravilnik GSP-a
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 11.08.2016. u 09:28
(Фото Р. Крстинић)

Zamerke na račun vozača najvećeg gradskog prevoznika u prestonici ponovo se nižu. Negativne komentare, ovog puta, pokrenula je vest objavljena na društvenim mrežama da vozač autobusa 77 na liniji Zvezdara – Bežanijska kosa nije dopustio ženi da dvomesečnu bebu uveze u kolicima u autobus, već je zatražio da sklopi kolica i onda uđe sa detetom u naručju. Žena je to odbila, a vozač je ostao pri svom stavu i nije je dozvolio da uđe u autobus, piše u toj vesti.

Da li je ova priča u potpunosti istinita nisu mogli da potvrde u GSP-u, koji drži ovu liniju javnog prevoza, jer im se niko nije žalio ni povodom navodnog incidenta, ni na bilo kog vozača sa te linije.

Ali, ta priča je dovoljna da se ponovo otvori pitanje da li vozač ima pravo da tako postupi.

Pravilnik o obavezama saobraćajnog osoblja GSP-a u članu 70 kaže da „putnik može u vozilo unositi ručni prtljag, sklopljena dečija kolica, lovačku ili sportsku pušku u futroli, skije i pecački pribor u futroli”. Ovo pravilo pokazuje da je, ako su tvrdnje putnice istinite, vozač GSP-a postupio kako treba.

Nasuprot verovanju,nije nasumično izabran
U postojećem pravilniku GSP-a stoji stavka da putnik ne može ući u vozilo u odelu kojim može da uprlja druge putnike i vozilo. Ali, dok su se sastavljači pravilnika pozabavili prljavštinom, s uma su smetnuli neprijatne mirise koji se često osete usled loše higijene i zbog kojih vožnja postane nepodnošljiva. Ko zna. Možda će novi pravilnik konačno obuhvatiti i stavku higijena putnika.

– Reč je pre svega o bezbednosti putnika. U javnom prevozu, pogotovu u gradu kakav je Beograd, mnogo je nepredviđenih situacija. Vozač često naglo zakoči kada se ispred njega iznenada pojavi automobil, a tada dete u kolicima nije bezbedno. Zato i preporučujemo roditeljima da decu u našim vozilima drže u rukama – objašnjavaju u GSP-u. Napominju da protiv vozača koji bi dozvolio da se uvezu kolica, a da pri tom ne ukaže na pravila koja važe u vozilu, može biti podneta i tužba.

– Ako vozač ne kaže da kolica moraju da se sklope, a onda se desi neželjena situacija i dete se povredi, roditelji bi mogli da ga tuže što ih nije upozorio – ističu u GSP-u.

Vozač svakako treba da bude i tolerantan. On mora da upozori putnike, ali ne treba da se raspravlja sa ljudima ako su oni uporni. To potvrđuju i neke stavke u pravilniku i priručniku GSP-a.

U novijim niskopodnim vozilima javnog prevoza, za razliku od starijih, postoji prostor za kolica.

– Istina je da u novijim autobusima u našem voznom parku postoji takav prostor, ali i u tim vozilima je bolje da roditelji decu ne ostavljaju u kolicima. Osim toga, kada su gužve mnogi ne žele da se pomere kako bi roditelji uvezli kolica – dodaju u GSP-u.

Predstavnici najvećeg gradskog prevoznika najavljuju i novi pravilnik koji je već u izradi. Ali, jasno je da ni pravila koja će biti „u korak s vremenom” neće mnogo pomoći ako i vozači i putnici ne budu tolerantniji i ako i jedni i drugi ne budu dobro procenjivali situaciju u kojoj se nalaze u određenom trenutku.

Jesenas slična scena u autobusu 85

Žalba na vozača koji majku sa detetom i kolicima nije hteo da pusti u autobus pojavila se i prošlog novembra. Tada je u glavnoj ulozi bio vozač autobusa 85 u Zemunu. Na njega se žalila rođaka ove majke. U pismu koje je danima kružilo internetom navedeno je da je vozač ustao, krenuo prema njima i počeo da viče da ne mogu da uđu sa kolicima preteći da će zvati policiju.

Tih dana se saopštenjem oglasio i GSP (kome ni tada nije podneta zvanična žalba). Predstavnici ovog preduzeća i tada su ukazali da imaju puno razumevanja za stav sugrađana da vozači u određenim situacijama treba da pomognu putnicima da se bezbedno smeste u vozilu, ali i da napuštanje radnog mesta vozača takođe potencijalno ugrožava bezbednost putnika.

Šta se ne sme uneti u vozila

Kabasti predmeti (džakovi, bale, gajbe, sanduci, delovi nameštaja, šporeti, televizori, radio-aparati, burad…)

Lako lomljivi predmeti, otrovne i nagrizajuće materije

Stvari koje mogu uprljati ili oštetiti vozilo i uznemiriti putnike

Zapaljiv i eksplozivni materijal


Komentari11
84ab7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nineta
"...nogi ne žele da se pomere kako bi roditelji uvezli kolica – dodaju u GSP-u." Da li ste Vi normalni? Mnogi ne zele da plate kartu, pa Vi insistirate da se ista plati. Isto tako, morate marvu naterati da postuju starije, invalide, trudnice, majke sa decom i decu, sto kroz nalepnice koje ne postoje u novim autobusima, za razliku od nalepnica koje su zalepili da se ocita karta. ovbo je najteza povreda i diskriminacija majki sa decom. Sram vas bilo. Mafija!
zoran
Znači psi kao doge i pit bulovi od 50 kilograma mogu da se uvedu u autobuse.
Maja
Zvanicna zalba (telefon za zalbe) na vozaca autobusa 85 je odmah podnesena GSP-u od strane majke. Onda su oni putem medija pozvali majku da im se javi, sto je klasican spin GSP-a, kako bi diskreditovali majku, koja eto nije ni prijavila slucaj.
Saša Komšić, Prijedor
Prije 20-ak dana sam, nakon nekoliko godina, 7 dana boravio u Beogradu. Zbog velikih problema sa pronalaženjem parkinga u gradu i, s obzirom na veličinu grada i dužinu linija, prilično nisku cijenu gradskog prevoza(pogotovo petodnevne karte), više sam koristio javni prevoz nego automobil i mogu reći da sam jako prijatno iznenađen, čini mi se da prevoz nikad nije bio bolji, prevozna sredstva urednija, i sl. Glavnu primjedbu, donekle vezanu i za Vaš tekst, imam na niskopodne autobuse, tj.visok i za starije ljude gotovo nemoguć pristup mjestima za sjedenje. Nekoliko puta sam želio ustupiti mjesto starijim ljudima, no isti su mi rekli kako im je lakše stajati nego se popeti na nivo gdje je stolica. Ovo treba što prije korigovati.
ЛаЛа
Још један доказ колико необразованих људи седи на руководећим позицијама и при томе још прави прописе. Свугде у свету мајке најнормалније улазе у аутобусе са колицима, за то постоје предвиђена места (најчешће се то односи на простор и за инвалиде). Друго, могли би да престају да преписују закон( пропис) донет 50их година. Сва данашња колица имају системе који закоче колица и она стоје на месту тако да приликом кочења колица се НЕ померају. За име Божије људи, идите у било коју земљу и видећете ово о чему говорим. Срамота, само су код нас мајке са децом ограничене у кретању и морају да имају ауто. Живела сам у иностранству четири године и тамо је то потпуно нормално, још у колико превоз није нископодни и има степенице, људи најнормалније помогну жени са дететом да унесе колица у трамвај. А да не спомињем да је дозвољен и превоз кућних љубимаца, наравно уз брњицу и узицу, али то је овде мисаона именица,јер ми још нисмо у стању да будемо људи према људима.
Марина
ЛаЛа -Као мајка увек бих држала дете у крилу јер при наглом кочењу детету у полуседећем или седећем положају може да страда врат због трзаја. А ко је онда крив?
Preporučujem 0

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja