nedelja, 24.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 25.08.2016. u 17:05 D. A.

Desetine kilometara za bicikliste u starom delu grada

(Фото Р. Крстинић)
(Фото А. Васиљевић)

Stari deo prestonice sledeće godine trebalo bi da dobije nekoliko desetina kilometara biciklističkih staza. Ta novina ucrtana je u plan za primarnu mrežu biciklističkih staza u centru Beograda, na čemu rade stručnjaci u Sekretarijatu za saobraćaj. Kako je najavio Milutin Folić, glavni gradski urbanista, taj plan trebalo bi da bude završen do kraja godine. On je ukazao i da bi u naredne dve godine staro jezgro grada moglo u potpunosti da bude pokriveno biciklističkim stazama.

Ako se to ostvari, time će samo delimično biti rešen problem nedostatka biciklističkih staza. Zbog ovog problema biciklistička udruženja poslednjih godina su u više navrata organizovala proteste.

Da li zbog njihove pobune ili iz drugih razloga, ali u poslednje dve godine prilikom rekonstrukcije ili sređivanja nekoliko značajnih saobraćajnica u gradu urađene su i biciklističke staze i trake u okviru saobraćajnica.

Minulog septembra, biciklističke trake širine jednog metra otvorene su na potesu od Autokomande do Banjice. Trake, kojim biciklisti mogu da se kreću do Ulice Save Maškovića, prolaze kroz Bulevar oslobođenja. Prostor za vožnju biciklista urađen je na postojećim kolovoznim površinama zbog čega su vozači automobila, motora i drugih vozila ostali bez dela kolovoznih traka. Biciklističke trake sa zaštitnim pojasom postavljene su uz desnu ivicu saobraćajnice u ovom bulevaru, a uz trake je postavljena i vertikalna saobraćajna signalizacija. Jedan od ciljeva nadležnih u gradu tada je bio da se poveća bezbednost biciklista, ali i da se poveća broj sugrađana koji će ubuduće koristiti bicikl, a ne automobil.

Pre nekoliko meseci novi izgled dobio je i Tošin bunar, u okviru čega su i tamo urađene dve nove biciklističke staze. Ali, ubrzo po otvaranju ove ulice za saobraćaj stigla je žalba biciklista da su ivičnjaci uz ove staze visoki tri centimetra, da nisu dobri za bicikliste, kao i da nisu u skladu sa nekoliko saobraćajnih dokumenata.

Biciklisti će možda više sreće imati kada budu završene obnove Ulica kneza Miloša i Dragana Mancea na Savskom vencu. Prostrane biciklističke staze Ulica kneza Miloša trebalo bi da dobije na leto 2018, posle okončanja rekonstrukcije koja bi trebalo da počne u prvoj polovini naredne godine.

Pre toga mogla bi da bude testirana staza za bicikliste i pešake u Ulici Dragana Mancea. Ona će biti preuređena u toku izgradnje pristupnih saobraćajnica do železničke stanice „Beograd centar” („Prokop”) koja bi trebalo da traje od septembra do maja 2017. godine. Ulica Dragana Mancea biće rekonstruisana u dužini od 160 metara, a u smeru od Bulevara kneza Aleksandra prema železničkoj stanici biće izgrađena pešačko-biciklistička staza duga 200 metara, a široka tri metra.

Jedna od najvažnijih traka, prema oceni biciklista, jeste ipak ona na Brankovom mostu koja je više od tri godine celom dužinom zatvorena i za njih i za pešake. Zbog njenog neobnavljanja više puta su održavani protesti, a tek nedavno gradski čelnici su obznanili da je konačno obezbeđen novac za sređivanje. Kako je navedeno, za to će biti izdvojeno 320 miliona dinara.

Komеntari6
828a4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miomir Djordjevic
Meni to opet lici na onu narodnu "Videla zaba kako podkivaju konja, pa...". Opet neki ljudi (cija je jedina kvalifikacija sto su diplomirali iz Kompleksa Nize Vrednosti) videli biciklisticke trake po Londonu, Parizu i Rimu pa ajde i u Beogradu. Beograd zbog svoje topografije nije grad za bicikl i samo ce se postavljanjem biciklistickih traka povecati broj saobracajnih nesreca i pre-vremeno poginulih mladih ljudi. Pravite biciklisticke trake po Novom Beogradu, Zemunu i Borci koliko hocete ali kako god da se trudite, biciklisticka traka po Beogradskoj ili Cetinjskoj ce biti tobogan i, racunajuci po 3 sata zatvaranje ulice za uvidjaj posle svake pogibije, te ulice ce prakticno biti prebacene u pesacku zonu. Zivi bili pa videli!
Nemanja
Nije ni Cirih, pa? Lepo bi bilo da je celom površinom ravan, ali ne znači da da ljudi u Beogradu ne treba da voze bicikle. Beogradska nije strašna, probaj Teodora Drajzera.
Deda Djole
Molim projektante biciklistickih staza da nikada ne postavljaju ivicnjake visine nekoliko centimetara jer su opasni za bicikliste, ali i za pesake. Sasvim je dovoljna bela farba na kolovozu. Bela traka ne samo da je jeftinija, nego daje mnogo vise slobode i vozilima i pesacima
Милан Остојић
Проблем који се ретко помиње је да многи бициклисти необазриво, агресивно, пребрзо возе тротоаром, преко пешачких прелаза пуних пешака (на пр. Дечанска код ДОБ), и још се усуђују да безобразно звоне не би ли им се пешаци што хитрије склонили с пута. Београдски пешаци имају довољно проблема (и опасности по живот) с дрским возачима аутомобила и само им још треба да се ни на плочнику не осећају безбедно. Штавише, ово није проблем само код нас (у Њујорку се о овом доста пише и свађа). То је типичан пример кад се нешто добро и здраво трансформише у нечија ”права”, ”захтеве” и еко-хистерију.
Zoran Bukvić
Upravo najava širenja mreže biciklističkih staza i traka je rešenje problema o kome govorite.
Petar
Staze u Tošinom Bunaru kao da su pravili slepci a ne majstori i projektanti. Kada god treba da idem tamo a to je dosta često, mislim se da li da idem tom stazom koja predstavlja pravo mučenje za bicikl i vozača, ili da odem na kolovoz. Verujem, da su svi biciklisti na istim mukama. U stvari, uvek pomislim da bi voleo da je pored mene neki od projektanata pa da ga posle vožnje pitam kako mu se sviđa njegovih ruku delo i da li mu je bilo udobno i prijatno. Odgovor već sada svi znamo.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja