Stari deo prestonice sledeće godine trebalo bi da dobije nekoliko desetina kilometara biciklističkih staza. Ta novina ucrtana je u plan za primarnu mrežu biciklističkih staza u centru Beograda, na čemu rade stručnjaci u Sekretarijatu za saobraćaj. Kako je najavio Milutin Folić, glavni gradski urbanista, taj plan trebalo bi da bude završen do kraja godine. On je ukazao i da bi u naredne dve godine staro jezgro grada moglo u potpunosti da bude pokriveno biciklističkim stazama.
Ako se to ostvari, time će samo delimično biti rešen problem nedostatka biciklističkih staza. Zbog ovog problema biciklistička udruženja poslednjih godina su u više navrata organizovala proteste.
Da li zbog njihove pobune ili iz drugih razloga, ali u poslednje dve godine prilikom rekonstrukcije ili sređivanja nekoliko značajnih saobraćajnica u gradu urađene su i biciklističke staze i trake u okviru saobraćajnica.
Minulog septembra, biciklističke trake širine jednog metra otvorene su na potesu od Autokomande do Banjice. Trake, kojim biciklisti mogu da se kreću do Ulice Save Maškovića, prolaze kroz Bulevar oslobođenja. Prostor za vožnju biciklista urađen je na postojećim kolovoznim površinama zbog čega su vozači automobila, motora i drugih vozila ostali bez dela kolovoznih traka. Biciklističke trake sa zaštitnim pojasom postavljene su uz desnu ivicu saobraćajnice u ovom bulevaru, a uz trake je postavljena i vertikalna saobraćajna signalizacija. Jedan od ciljeva nadležnih u gradu tada je bio da se poveća bezbednost biciklista, ali i da se poveća broj sugrađana koji će ubuduće koristiti bicikl, a ne automobil.
Pre nekoliko meseci novi izgled dobio je i Tošin bunar, u okviru čega su i tamo urađene dve nove biciklističke staze. Ali, ubrzo po otvaranju ove ulice za saobraćaj stigla je žalba biciklista da su ivičnjaci uz ove staze visoki tri centimetra, da nisu dobri za bicikliste, kao i da nisu u skladu sa nekoliko saobraćajnih dokumenata.
Biciklisti će možda više sreće imati kada budu završene obnove Ulica kneza Miloša i Dragana Mancea na Savskom vencu. Prostrane biciklističke staze Ulica kneza Miloša trebalo bi da dobije na leto 2018, posle okončanja rekonstrukcije koja bi trebalo da počne u prvoj polovini naredne godine.
Pre toga mogla bi da bude testirana staza za bicikliste i pešake u Ulici Dragana Mancea. Ona će biti preuređena u toku izgradnje pristupnih saobraćajnica do železničke stanice „Beograd centar” („Prokop”) koja bi trebalo da traje od septembra do maja 2017. godine. Ulica Dragana Mancea biće rekonstruisana u dužini od 160 metara, a u smeru od Bulevara kneza Aleksandra prema železničkoj stanici biće izgrađena pešačko-biciklistička staza duga 200 metara, a široka tri metra.
Jedna od najvažnijih traka, prema oceni biciklista, jeste ipak ona na Brankovom mostu koja je više od tri godine celom dužinom zatvorena i za njih i za pešake. Zbog njenog neobnavljanja više puta su održavani protesti, a tek nedavno gradski čelnici su obznanili da je konačno obezbeđen novac za sređivanje. Kako je navedeno, za to će biti izdvojeno 320 miliona dinara.