subota, 23.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:59

Više „Bus plus” kontrolora od jeseni

Na konkurs koji traje do 7. septembra mogu da se prijave svi koji imaju najmanje srednju školsku spremu i vladaju engleskim jezikom
Autor: Dejan Aleksićsubota, 27.08.2016. u 14:05
Будуће контролоре, према условима конкурса, треба да красе и одличне комуникационе вештине и тимски дух (Фото Д. Јевремовић)

„E, je l’ mi se čini ili je manje kontrolora u poslednje vreme? Kod mene na Čuburi ih nema!”

„Ma, izgleda stvarno da ih je manje. Nema ih ni kod mene u Medakoviću, a brat mi reče ni kod njega u Borči.”

Ovako su juče dve sugrađanke u centru grada razmenjivale subjektivne osećaje o tome da li je ovog leta manje kontrolora u javnom prevozu.

​Pripremite karte i nedeljom
Među brojnim sugrađanima postoji verovanje da kontrolori ne špartaju gradom nedeljom. Ali, iako njihov plan rada i maršruta nisu poznati, ovo definitivno nije tačno. Pre nekoliko sedmica reporter „Politike” u tramvaju 7 u ranim jutarnjim satima, upravo u nedelju, bio je svedok kontrole. Dvoje kontrolora, koji kao i njihove ostale kolege odavno ne nose prepoznatljive uniforme, ušetali su u vozilo koje se kretalo ka Novom Beogradu i rečenicom „Pripremite karte!” razbudili pospane putnike.

Ali, ako su tačne tvrdnje iz „Apeksa” koji upošljava kontrolore „busplus” kartica, na ulicama je trenutno i više kontrolora od onoga što je ugovorom sa gradom predviđeno kao minimum. U „Bus plusu” nisu naveli o kom broju je reč, ali odavno je poznato da je, prema dogovoru koji postoji sa prestoničkim vlastima, minimum 200 angažovanih kontrolora u svakom trenutku.

Njihov broj po svemu sudeći biće još veći od jeseni jer je „Apeks” raspisao konkurs za zapošljavanje novih kontrolora.

Na konkurs koji traje do 7. septembra moći će da se prijave svi koji imaju najmanje srednju školsku spremu i vladaju engleskim jezikom. Buduće kontrolore, prema uslovima konkursa, treba da krase i odlične komunikacione veštine i timski duh. Kako je navedeno u konkursu, poželjno je da su se kandidati i ranije bavili kontrolom karata u javnom prevozu.

Svi zainteresovani koji budu dobili šansu, kao i sadašnji kontrolori, imaće zadatak da proveravaju putne isprave na svim linijama javnog prevoza, odnosno da utvrde da li se neko „švercuje” ili ne.

U „Apeksu” nisu otkrili koliko novih kontrolora je obuhvaćeno ovim konkursom, ali teško da će taj broj dostići onaj koji je na beogradskim ulicama bio viđen leta 2013. godine. Do jula te godine u gradskom prevozu, prema tadašnjim zvaničnim informacijama, bilo je oko 270 stalno zaposlenih kontrolora. Ali gradska vlast, na čijem čelu je bio Dragan Đilas, raspisala je konkurs za privremeno angažovanje (posredstvom GSP-a) još 700 njih. Mnogi Beograđani su mislili da je reč o šali i uterivanju straha kako bi se povećala prodaja karata, ali samo nekoliko nedelja posle objave konkursa bilo je jasno da je grad vrlo ozbiljan. U svakom vozilu, pogotovu u onim sa mnogo putnika, kao što su 16, 95 ili 23, stalno je bio prisutan bar jedan kontrolor. Šverceri tog leta nisu mogli ni da pomisle da uđu u autobuse, pogotovu u one koji su vozili po centralnim prestoničkim opštinama jer su ih kontrolori obučeni u bele „kontrola” majice držali na oku od prvih jutarnjih sati pa sve do 21 čas. Svrha povećanja broja kontrolora bila je da se posle dva ili tri meseca otkako su mere uvedene utvrdi kako će javni prevoz izgledati od te jeseni, gde ima više, a gde manje putnika. Ali ova mera nije sprovedena do kraja.

Broj „švercera”, pogotovu u centru grada, u jeku kontrole zaista je i opao, ali čim su sugrađani osetili da je sve manje „kontrola” majica pred njihovim očima, vratila se stara praksa.


Komentari9
d3c1b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

лажна социјала
Зашто контролори по правили пуштају омладину без карте. Веома често су то младићи и девојке скупо одевени, са скупим мобилним телефонима, очигледно би могли да плате карте, али, ето, ћеф им је, а и зашто би ако контролор када дође до њих само махне руком, или их само прође? Многима прогледају кроз прсте, циганима, младима, старијима ... добар број се вози бесплатно, а део њих може сигурно да плати карту.
Darko
Sta bi sa ukidanjem Bus Plus. To je pre cetiri godine bila jedna od glavnih ponuda SNS? A obrazlagali su dilom nekih turskih firmi i beogradskih vlasti. Ko je sad u dilu?
Pera Pera
U Njujorku-Manhattan , (gde za primer , student placa sobu sa minijaturnom kuhinjicim i minijaturnim kupatilom, $ 3000 mesecno) , gradski prevoz kosta MANJE nego u Beogradu-Srbiji. Licno poznajem studenta i roditelje koji placaju. U NAJSIROMASNIJOJ drzavi Evrope narod NAJSKUPLJE placa gradski prevoz . Zasto ??? Da bi zadovoljili DRZAVNU KORUPCIJU . NAMETNUTE STE IZABRALI , SADA UZIVAJTE.
Срећко-Бруклин ,Њујорк
Само да одговорим .Као становник Њујорка,да кажем да превоз у јавном саобраћају кошта око 280 динара и да пензионери немају бесплатан превоз,већ плаћају пола цене
Preporučujem 5
bojan
шверцоваће се људи и даље, обзиром да је економско стање у земљи катастрофално... посебно људи који немају запослење...
Nenad
U gradovima poput Pariza, Berlina, Beca, se vrlo malo njih svercuje. Kada se uzme u obzir prosecna plata, i cena prevoza u Becu bi karta po logici beogradskih gazdi, starih i novih, bila oko 360e umesto trenutnih 50-ak. Znate lo koliko bi se tada ljudi svercovalo tamo. O kvalitetu prevoza nema svrhe pricati. Po srpskoj logici bi trebalo da karta kosta pola prosecne plate da bi se u narednih 80 godina popravilo stanje u voznom parku. Kada istekne ugovor sa Apex-om neka gradski menadzer izadje i kaze koliko je novca placeno njima a koji je trebao ostati GSP-u. Jedina dva posla na koja ne utice zabrana zaposljavanja je Kontrolor u prevozu i Komunalni redari (ko im je dao znacku policije nije preterano pametan)...pa nek cveta privreda.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja