utorak, 17.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:51

Zbog krađa Most na Adi dobija 40 kamera

Video-nadzor će raditi neprekidno 24 časa 365 dana. – Kamere će snimati stepeništa, liftove, prolaze, trotoare na mostu kako bi se sačuvala oprema i sprečila krađa
Autor: Dejan Aleksićpetak, 02.09.2016. u 22:00
(Фото Н. Тркља)

Most na Adi, koji je od otvaranja 1. januara 2012. godine bio u više navrata na meti lopova, zbog čega je ostajao i bez struje, uskoro će biti pokriven sa 40 kamera na isto toliko pozicija.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju raspisala je tender za izradu tehničke dokumentacije za postavljanje opreme za video-nadzor na Mostu na Adi. Posle izrade dokumentacije, a pre ugradnje kamera biće pribavljene i neophodne saglasnosti za postavljanje ove opreme.

Video-nadzor na Mostu na Adi kada bude ugrađen radiće neprekidno – 24 časa 365 dana u godini.

– Kamere će biti ugrađene kako bi se nadzirali stepenište, liftovi, prolazi, trotoari… Cilj je i da se spreči otuđenje delova opreme na mostu – ukazali su u direkciji dodajući da je u ukupan broj budućih kamera uključeno i nekoliko onih koje već postoje na mostu.

– Planirana je i telekomunikaciona mreža za potrebe sistema video-nadzora na mostu. Preko nje će se prenositi signal duž mosta i do kontrolnog centra u objektu Policijske uprave u Bulevaru despota Stefana – naveli su u direkciji.

Ovaj most je i do sada bio čuvan od naleta kradljivaca, ali za njegov nadzor bilo je zaduženo samo fizičko-tehničko obezbeđenje koje je imalo zadatak i da njime patrolira. Poslednji tender za ovu vrstu obezbeđenja raspisan je proletos. Ali jasno je da, bez dodatnih mera obezbeđenja, nije moguće da se u svakom trenutku nadzire svaka tačka na ovakvom kolosu preko reke.

Na odluku o neprestanom nadziranju Mosta na Adi najviše su uticale dve velike krađe opreme mosta. Prvi put na meti lopova ovaj lepotan bio je u decembru 2014. Tada su vandali isekli i odneli oko četiri kilometra elektroinstalacija i most ostavili bez osvetljenja.

Oni su tada provalili u revizioni tunel koji se pruža kroz ceo most, a onda razvalili vrata ormara sa instalacijama i odatle izvukli elektrokablove. Ta šteta procenjena je na pet miliona dinara.

Mesec i po kasnije, i to usred dana, sa Mosta na Adi je ponovo isečeno i odneto 70 metara glavnog kabla sa koga se svetlošću napaja cela ova saobraćajnica. Lopovi su tada isekli dva od tri kabla koji od trafo-stanice na špicu Ade Ciganlije vode do pilona.

Upravo posle ove krađe iz januara 2015. kao trajno rešenje najavljeno je uvođenje video-nadzora. Tada su nadležni obznanili i da će grad u saradnji sa policijom razraditi i plan za nadziranje i kontrolu svih ostalih mostova u prestonici.

 

Narednog proleća i tramvaji

Za oko godinu dana, ako se obistine najave gradskih čelnika, preko Mosta na Adi preći će prvi tramvaji.

Prema ranijim najavama, prvi koji bi prešli preko njega trebalo bi da budu tramvaji 11 i 13. Pokretanje tramvajskog saobraćaja preko Mosta na Adi inače je preduslov za početak rekonstrukcije Starog savskog, tramvajskog mosta.

Taj kapitalni projekat, kako ga je nazvao gradonačelnik Siniša Mali, planiran je za sredinu ili kraj sledeće godine. Stari savski most bi u okviru te obnove trebalo da dobije po dve nove trake na obe strane. 


Komentari7
f583d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Marko Ignjatović
Kada ćete da napravite tramvajsku raskrsnicu kod hipodroma?
Цицка
Не само због крађе већ и због безбедности моста
Власт лопова
Због крађа се ухвате лопови, а не троше паре. Кад се лопов ухвати па оде у затвор или плати штету, онда је то и предохрана, и надокнађена штета. А кад се поставе камере, лопови су и даље на слободи, а прави се и додатни трошак.
Jakov Prokopović
Pokrašće i kamere naši primarni sirovinaši i proširiti asortiman ponude!
geras
kada bi neko to hteo, ovaj problem je vrlo lako rešiti bez tendera, projektne dokumentacije, dobijanja potrebnih dozvola i kupovine i ugradnje 40 video kamera. dovoljno je na svaki otpad postaviti po jednog komunalnog parapolicaca koji će kontrolisati - loviti one koji donose ogromne količine bakarnih kablova, poklopce šahtova, železničke šine... ne moraju svi oni, parapolicajcui, da se šepure u okolini zelenog venca, po knez mihajlovoj, itd i da po ceo božiji dan čalkaju nos i tipkaju poruke. na ruku im ide i to što je sezona lubenica na izmaku.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja