petak, 16.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48

Most na Adi Huji čeka najbolju ideju

Ova saobraćajnica trebalo bi da poveže Pančevački put, Smederevski put i autoput E-75 i na nju će biti preusmeren veliki deo teretnog saobraćaja
Autor: D. Aleksićutorak, 06.09.2016. u 14:30
(Фото Р. Крстинић)

Posle Ade Ciganlije koju je pre četiri i po godine „preskočio” velelepni most, i dunavska Ada Huja trebalo bi da dobije modernu saobraćajnicu preko reke. Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za izradu idejnog projekta za izgradnju mosta na Dunavu, a ponuđači mogu da podnesu ponude do 3. oktobra. Onaj ko dobije ovaj posao imaće ukupno 380 dana da izradi idejno rešenje, projekat, pribavi lokacijske uslove i ispuni ostale zadatke koji se zahtevaju u konkursnoj dokumentaciji.

I pre desetak godina bio u planu
Izgradnja drumskog mosta preko Ade Huje spominjala se i pre desetak godina (kada su prestonicu vodile demokrate). Godine 2005. najavljivano da će izgradnju ovog mosta finansirati ili japanska vlada ili japanska preduzeća. Prema tadašnjim računicama, gradnja mosta trebalo je da košta oko 95 miliona evra i za završetak radova planirane su tri godine.

Tako bi Pančevački most posle nekoliko decenija usamljenosti na prestoničkom toku Dunava, osim Pupinovog mosta uskoro mogao da dobije još jednog „brata”.

Za ostvarenje ovog prvog koraka na putu ka izgradnji mosta nad Adom Hujom (izrada rešenja) trebalo bi da bude izdvojeno 112,5 miliona dinara, od toga bi u 2016. godini bilo utrošeno 25 miliona, a u toku 2017. godine 87,5 miliona dinara.

– Most na Adi Huji predviđen je svim generalnim planovima u poslednjih 50 godina. On je od velike važnosti jer se nalazi na trasi spoljne magistralne tangente i trebalo bi da bude dugačak oko tri kilometra. Ova saobraćajnica ima zadatak da zaštiti staro jezgro Beograda od teretnog saobraćaja – ukazao je Goran Vesić, gradski menadžer.

Raskrsnica u obliku deteline
Budući most kod Ade Huje će na levoj obali počinjati sa leve strane puta Beograd – Pančevo i završavaće na desnoj obali prelaskom Višnjičke ulice.Veza mosta sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice u obliku detelina. Veza sa Višnjičkom ulicom biće projektovana kao denivelisana raskrsnica u obliku pola deteline. U planu je i proširenje Višnjičke ulice na delu do Slanačkog puta, ali i podizanje potpornog zida duž Višnjičke od oko 150 metara.

Most preko Dunava kod Ade Huje trebalo bi da poveže Pančevački put, Smederevski put i autoput E-75 i da na njega bude prebačen veliki deo teretnog saobraćaja.

Most nad Adom Hujom, kada bude izgrađen, na sebe bi trebalo da preuzme sav tranzitni saobraćaj sa Pančevačkog mosta čime bi se rasteretio saobraćaj ka levoj obali Dunava. Trenutno se rešavaju imovinskopravni odnosi, a sva dokumentacija neophodna za početak gradnje, prema nedavnim najavama nadležnih, trebalo bi da bude spremna krajem naredne godine ili početkom 2018.

Most će biti građen u četiri segmenta – od Pančevačkog puta do obaloutvrde, od obaloutvrde do Ade Huje, od Ade do Višnjičkog bulevara i od Višnjičkog bulevara do Slanačkog puta. Sam most sa pristupnim saobraćajnicama prema sadašnjim procenama trebalo bi da košta oko 180 miliona evra.


Komentari18
49c57
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milorad
Bio je predviđen most kod Vinče , ali ako je bruto nacionalni dohodak manji od 5000$,to je bio jedini uslov Japanaca , a sve ostale bljuvotine SNS botova istovarite naredbodavcima(pogotovo o prodavcima sajli za most).
sasa
A sta je sa mostom izmedju vince i ritopeka?tu su uradjeni geofizicka ispitivanja i isplacena nadoknada za poljopr.zemljiste?A za most na adi ciganljiji,sem nerazumnog odabira projekta koji je bio najskuplji,te varanja gradjanstva ne obljavljujuci koliki su troskovi za prilaz mostu kao da isti nisu sastavni deo mosta,bila je i neka afera oko nabavke sajli nosaca mosta .Cini mi se da je sin tadasnjeg predsednika SANU ,bio glavni snabdevac tim sajlama .Svi znamo kakav je uticaj SANU imao na odabir takve konstrukcije mosta.
Пера Ложач
Ада Хуја? То је унутрашњи магистрални прстен или његов део. Суштина је мост код Винче... На жалост, ми ни до Бубањ потока нисмо стигли, али верујемо, још верујемо у чуда...
Skretnicar
Most je apsolutno potreban. Bio bi izgradjen jos 2001.godine da Djndjiceva okolina mogla da se usaglasi koliki je ciji deo,naime Japanska vlada i narod su hteli da nam naprave taj most. Postojao je samo jedan uslov a to je da japanci kontrolisu troskove i izgradnju ( e to nije moglo ) ! Mislim da je mnogo veci problem most izmedju Vince i Starceva jer taj most omogucava Beograd na vodi u suprotnom ako ga nema sve opasne materije iz Pancevacke industrije idu kroz Beograd na vodi.
Сава Прокоповић из Ритопека
Не саобраћају теретњаци више кроз Београд. Од Панчева продужују на Пупинов мост одакле могу или према Шиду и Нишу, или према Новом Саду. Од Ниша скрећу у Бубањ Поток, обилазницом преко Остружнице, па до Добановаца и даље према Шиду, Новом Саду, Панчеву, Зрењанину. Само мангупи пролазе кроз Карађорђеву и Савску улицу, јер знају да тамо нема полиције, барем још од 2000. године. Нека се гради нови мост преко Дунава, који ће спојити две обале општине Палилула, али да се претходно изађе на лице места и да се утврди, да ли ће се копати тунел или ићи брдском трасом, Сланачким путем и даље у светлу нам будућност (на гробље Лешће). Узгред, ми подржавамо изградњу Београда на води у целини. Ми подржавамо рушење свих бесправно изграђених објеката у Бара Венецији и на подручју Београдског малог пијаца.
Preporučujem 15
Vid
Voleo bih da mi neko objasni tu famoznu vezu ovog mosta sa smederevskim putem ili se mislilo po onoj narodnoj "preko preče naokolo bliže".
Kiza Karaburma
Pedja Karaburma: Njemu nije jasna veza Visnjicke sa smederevskim putem. U sustini ti si u pravu ali preterujes sa lakat krivinama i sa putem ka Slancima. Zasto bi se islo na smederevski put preko Slanaca? Uzmi i ti kartu pa pogledaj. Iznad Trudbenika pa sve do Kaludjerice imas neizgradjeno poljoprivredno zemljiste kuda bi mogao da se napravi put. Ne kazem da ce biti tako ali eto moze. Idealno bi bilo Mirijevskim bulevarom kako je nekada i zamisljeno ali se neko u medjuvremenu predomislio pa Mirijevski bulevar 40 godina nije imao nikakve veze s Mirijevom. U medjuvremenu je svasta izgradjeno pa pravac vise nije prohodan.
Preporučujem 3
Pedja karaburma
Mogu zamisliti kamione koji se na onolikoj uzbrdici i jos sa lakat krivinoma, kod trudbenika i jos par dalje, penju ka lescu sa 2km na sat. Pa nizbrdicom prema velikom selu gde kamioni opet ne smeju ubrzavati, kad su natovareni vazi pravilo koliko brzo uzbrdo toliko i nizbrdo sto mozete pitati svakog kamiondziju. Pogotovo kad su zadusnice gde se ni skuteri ne mogu provuci kroz zastoj. Prosirenje puta nije moguce jer se gradilo do samog ivicnjaka.
Preporučujem 7
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja