subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:39

Mihajlović: Autoput Niš-Merdare-Priština gotov do 2020.godine

utorak, 06.09.2016. u 13:26
Са састанка Зоране Михајловић и Виолете Булц (Фото Фонет)

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva i saobraćaja Zorana Mihajlovć najavila je danas da će projektna dokumentacija za autoput Niš-Merdare-Priština biti gotova početkom 2017. nakon čega će početi i njegova gradnja, koja bi trebalo da bude završena do 2020. godine.

Evropska komesarka za transport Violeta Bulc je rekla da je Evropska unija za projekte u Srbiji opredelila 175 miliona evra grantova (bespovratnih sredstava) i dodatnih 40 miliona grantova za zemlje zapadnog Balkana.

Mihajlović je na konferenciji za novinare nakon sastanka sa evropskom komesarkom za transport u Vladi Srbije rekla da je taj autoput veoma važan za povezivanje i razvoj celog regiona kao i da je u železničkom saobraćaju prioritetan projekat modernizacija i elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad, s obzriom da je to jedini deo železničkog koridora 10 koji nije elektrificiran.

„Za autoput Niš - Merdare (dug 77 kilometara) krenula je izrada tehničko projektne dokumentacije što se finansira sredstvima Fonda za zapadni Balkan i gradnja autoputa bi trebalo da bude gotova do 2020. godine”, rekla je Mihajlović.

Ona je dodala da je ukupna vrednost aktuelnih infrastrukturnih projekata u Srbiji pet i po milijadi evra.

Mihajlović je rekla da je će 1. marta početi i gradnja Koridora 11 od Surčina do Obrenovaca, kao i da se pregovara o nastavku obilaznice oko Beograda sa kineksom firmom Sinohidrom i azerbeđžanskom Azvirt.

Ona je dodala da bi i gradnja novog „Žeželjevog mosta” u Novom Sadu, koju finansira EU, trebalo da bude gotova sledeće godine.

„Vlada pokušava da učini sve da pokaže koliko je važno da ulažemo u infrastrukutu, jer razvijena infrastruktura znači razvijena ekonomija”, naglasila je Mihajlović dodajući da Srbija ima odličan položaj koji treba bolje da iskoristi.

Govoreći o autoputeivma u Srbiji, Mihajlović je rekla da u prethodnom periodu nije bilo dobro njihovo održavanje, ali i da će se podizvođači birati po strožim kriterijumima.

„Izvođači su do sada birali podizvođače, a na nekim deoncama je bilo i na stotine podozvođača. Moraju stvari da se promene u toj oblasti podzakonskim aktom”, naglasila je Mihajlović.

Kako kaže, ako tražimo da izvođači moraju sve da ispune i podizvođači moraju da budu bolji.

Bulc je istakla da je Srbija ostvarila veliki napredak u oblasti saobraćaja i da će naša zemlja moći da se uključi u evropske putne i železničke koridore.

„Imamo 175 miliona za pojekte u Srbiji u peridou od 2014. do 2020. godine kao i novih 40 miliona evra koje smo obezbedili za projekte u zemljama zapadnog Balkana, a za koje će moći da aplicira i Srbija”, kazala je Bulc.

Ona je rekla da je reč o grantovima, dodajući da je pored tih sredstava samo Evropska investiciona banka obezbedila Srbiji 1,2 milijarde evra, a da je EU ukupno pomogla Srbiju sa oko tri milijarde evra.

Bulc kaže da vreme da počnu da se realizuje priprmljeni projekti u saradnji sa EU.

„Povezanost u transportu nije samo način kako međusobno da se povežemo, već ima je i jedan od ključnih elemenata stabilnosti i mira, ali i razvoja ekonomije”, naveola je Bulc.

Prema njenim rečima, prvi put EU ima i privatni kapital u infrastrukturnim projektima.

„Čestitam Srbiji na napretku u sektoru saobraćaja u cilju ispunjavanja svih uslova za otvaranje pregovaračkih poglavanja u oblasti saobraćaja. Srbija je važan element regionalne stabilosti”, navela je Bulc.

Ona je dodala da samo dobro povezane zemlje mogu iskoristiti svoj potencijal, ali i potencijal regiona.

Bulc je istakal da je EU u okviru posebnog mehanizma obezbedila dodatnih 40 miliona evra koji će biti aktiviran nakon sastanka u oktobru.

„Ima projekata u Srbiji koji mogu da apliciraju za ta sredstva, ali je važno da dobijemo gotove projekte”, dodala je Bulc.

Ona je rekla i da ima pruga u Srbiji koje se ne koriste, ili se ne koriste dovoljno, a mogle bi da budu značajne za lokalno stanovništvo.

Mihajlović i Bulc su nakon konferencije za novinare posetile Direkciju za vodne puteve, a tokom dana će posetiti i radove na izgradnji „Žeželjevog mosta” u Novom Sadu.


Komentari20
5c675
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Мишо
Изградња аутопута према Приштини и Драчу тренутно није у интересу српског народа. Ко ово форсира и зашто? Претпостављам да ово форсирају они који Србији и Србима не желе добро. Овај аутопут је потребан Албанцима и НАТО и то је њихов политички потез. Срби не будите глупи и не наседајте на овако јефтине трикове. Госпођа Михајловић каже да Србија нема излаза на море! Па неће га имати ни кад ураде пут до Драча. Србима, ако желе брз и сигуран излазак на море, би било боље да ураде аутопут до Бара или са Македонцима и Грцима још пар трака до Солуна. Радимо ауто путове по Србији и Републици Српској, од тога ћемо сигурно имати користи.
dzordz
nije moguce izgraditi 77 kilometara autputa za tri godine. osim ako sve stane u srbiji. drugo - израда техничко пројектне документације што се финансира средствима Фонда за западни Балкан - i ovo je cudno, jer mi nije poznato da nasa neka firma to projektuje. sta ce nam strani projektanti, zar cemo jos i to da uvozimo? nasi su obavezno da postuju sve propise i procedure, a za ovu tehnicku dokumentaciju to ne mogu da pretpostavim. i cemu graditi autoput kad ne postoji ekonomska opravdanost za to ? a to je jedini kriterijum! od nisa do meradara je relativno slaba naseljenost pa nije xza ocekivati da se tako isplati ulaganje, a nije receno da ce eu da finansira tu izgradnju!
Zlativoje Kuzmanovic
Moj komentar kao i velika vecina drugih komentara verovatno nece biti niti procitana a kamoli da nesto utice na desavanja. U svakom slucaju, dobro je i za Srbiju i za lepe nase krajeve do Merdara ako se izgradi autoput Nis-Merdare a siptari se hvale da je vec izgradjen autoput na tom delu KiM do Pristine, mada ja moram da priznam da nisam siguran da je to istina. Ono sto sam zeleo da ovim posebno naglasim je da nasi politicari treba da imaju jasnu obavezu da u svojim izjavama kazu sta je to sto finansira Srbija kroz zajmove ili vec kako nazivaju takve aranzmane a sta je to sto bespovratnim stedstvima finansira EU ili neka druga njihova organizacija, ma kako se zvala.
Milojko
Izlazimo u susret zahtevima okupatora dela teritorije nase zemlje i jacamo infrastrukturno kvazidrzavu koju je on tamo oformio. Ali sta ces, belosvetski masoni rade svoj posao a imaju podrsku i u samoj Srbiji. Sami sebe okupiramo.
Ranko Tanasković
Da li je Srbiji put prema Prištini i Draču važniji od drugih pravaca koji povezuju delove Republike i pravaca sa Republikom Srpskom? Naprimer, drinska magistrala je u užasnom stanju , ibarska magistrala itd. Albancima je ovaj put najbrži i najlakši način izlaska na evropske koridore. Zaista je pravi i ako hoćete istorijski trenutak da se trudimo da im ovo omogućimo posle svega šta nam se dešava s njima i što će nam se još desiti . Pametno i istorijski odgovorno od strane našeg državnog rukovodstva.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja