subota, 15.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 23.09.2016. u 18:05 Biljana Lijeskić

Muško-ženska priča između glasa i čela

Premijerna dela Maje Le Ru „Vokaliza” i duhoviti „Bazar četiri vetra” biće izvedena u Kolarcu na koncertu 25. septembra

Zamislite pesmu bez reči koja liči na molitvu, a potom i duhovite note koje svedoče o prevarantu na bazaru, koji trguje obmanjujući. Upravo su ovi opisi deo novih kompozicija Maje Le Ru Obradović, gitaristkinje i kompozitorke koje ćemo čuti 25. septembra u 11 časova na sceni Kolarca, u Beogradu, na koncertu nazvanom „Bazar četiri vetra”. To je ujedno i naziv jednog od novih dela, a drugo je ta, već spomenuta, pesma bez reči, čiji je naslov „Vokaliza”. Ovom prilikom slušaćemo i drugačije verzije „Bolera” i „Proslave” u aranžmanima naše sagovornice, ali i ostvarenja drugih domaćih autora kao što su Miroljub Rasinski i Aleksandar Vujić. Solisti će biti Tanja Andrijić, sopran, Svetozar Vujić, bariton, Aleksandar Latković, čelista, Dobrila Miljković, pijanistkinja. Gitaru će svirati kompozitorka lično, što je uvek dragoceno kad je publika u prilici da čuje izvođenje autora određenog dela. Koncert se održava u okviru Dana evropske baštine u Srbiji.

Obradovićeva je diplomirala na Konzervatorijumu u Ženevi, usavršavala se u Parizu, u klasi Alberta Ponse. Studije muzičke interpretacije završila je u klasi brazilskog gitariste Dagoberta Linaresa u Lozani. Posle više od tri decenije umetničkog rada Maja iza sebe ima više kompakt diskova, a disk „Symphonic and guitar” postigao je uspeh i u Evropi i u Americi. Maji Le Ru je svojevremeno dodeljen i orden Viteza umetnosti i književnosti kojim ju je odlikovalo Ministarstvo kulture Francuske. O Beogradskom koncertu Maja Le Ru za „Politiku” kaže:

– Sa finim introspektivnim mislima napisala sam „Vokalizu” pre nekoliko meseci, za sopran, čelo i gitaru i ona je kao Ave Marija, nalikuje na molitvu. Reč je o mirnoj, romantičnoj, intimnoj pesmi bez teksta, u kojoj glas kao kroz maglu razgovara sa čelom, a melodija vas vodi na putovanje koje svako od nas treba da prođe na svoj način. Reči tu jednostavno ne bi bile od pomoći. Delo je nastalo u trenucima samoće, ono je muško-ženska priča između glasa i čela, a gitara je tu prisutna da ih ujedini.

Priča o drugoj premijeri „Bazaru četiri vetra” je drugačija. Reč je o veselom i humorističkom delu pisanom za petoro solista, za sopran, bariton, klavir, čelo i gitaru.

– Odavno je trebalo da napišem jednu bajku sa glavnim likom – prevarantom na bazaru koji prodaje sve i svašta i obmanjuje ljude. Eto, dogodilo se da tu priču ipak nisam napisala, ali sam komponovala muziku na baš tu temu. Ona podseća na mjuzikl ili operetu i ako bude prilike ova numera će prerasti u neku od tih muzičkih formi.

Publika će imati priliku da čuje Majinu numeru „Fantomske oči” prvi put u intimnoj verziji za gitaru i sopran. Delo je inače ranije bilo segment prošlog mjuzikla „Kokoa” Maje Le Ru Obradović, koji je igran s velikim uspehom u Americi. Aranžmani za „Bolero” i „Proslavu” pisani su za čelo i gitaru, koje je naša sagovornica napravila za duo sa čelistom Aleksandrom Latkovićem.

Ova kompozitorka i gitaristkinja upravo pregovara o nastupima na Gitar art festivalu, a ima i poziv od kamernog festivala iz Ženeve da predstavi tamo svoja dela. Dok ovo pričamo nastaje njena nova muzika „Žar ptica” inspirisana Normandijom. O nadahnuću za kraj ističe:

–U radu me veoma inspirišu solisti, ali i muzika koju slušam, naročito savremene kompozicije. Kad je reč o stvaralaštvu, moj identitet je ostao u najdirektnijoj melodijskoj poruci koju šaljem, što znači da kad komponujem želim da svaka deonica može da bude kao „a kapela” (bez muzičke pratnje) i za glas i za bilo koji drugi instrument.

Poznato je i to da Maja Le Ru voli da radi muziku na određeni tekst ili po nekoj knjizi i to za scenu. Komponovala je za film „Leto na Antarktiku“, reditelja Ivona Legara, najpoznatijeg autora u oblasti dokumentarnog i naučnog filma. Sarađivala je sa norveškom glumicom Minken Foshajm, koja često radi sa Filharmonijom. Upravo je ova glumica tražila da Maja Le Ru komponuje muziku za delo „Mali princ” Antoana de Sent Egziperija i zajedno su nastupale. A jednu od verzija „Malog princa” videla je i naša publika u Ateljeu 212, u kojoj su briljirale Maja Le Ru i glumica Tamara Dragičević. Majina „Balada magične doline”, iako nije komponovana s tom namerom, upotrebljena je u tri strana filma.

Komentari0
bc6e4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja