ponedeljak, 27.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:00

Nemačka: Odzvonilo benzincima i dizelašima?

nedelja, 09.10.2016. u 15:11
Да ли ће у будућности нафта отићи у историју? (Фото Драган Јевремовић)

BERLIN – Poslanici gornjeg doma nemačkog parlamenta predložili su Evropskoj komisiji da se nakon 2030. godine zabrani registrovanje vozila koja pokreću motori na unutrašnje sagorevanje, piše današnji „Špigl”.

„Potrebno je preispitati dosadašnju poresku politiku kako bi se podstakla saobraćajna rešenja koja ne uzrokuju zagađenje i postigao cilj po kojem bi se nakon 2030. u Evropskoj uniji registrovala samo vozila bez emisija”, stoji u zahtevu Bundesrata upućenom Europskoj komisiji.

Kako navodi „Špigl”, oko ovog zahteva su se saglasile i savezne pokrajine u kojima su na vlasti demohrišćani i pokrajine sa socijaldemokratskim vladama, prenosi Hina.

Savezni ministar saobraćaja Aleksander Dobrint (Hrišhansko-socijalna unija - CSU) odbacio je, međutim, inicijativu Bundesrata, rekavši da je nerealna.

„Motori sa unutrašnjim sagorevanjem će se kao prelazna tehnologija razvijati uporedo sa razvojem električnog automobila”, rekao je Dobrint, koji veruje da će se tržište elektroautomobila dalje razvijati zahvaljujudhi podsticajima.

Najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC takođe je kritikovao inicijativu Bundesrata.

„Efikasni i ekološki motori s unutrašnjim sagorevanjem će i nakon 2030. ostati važan saobraćajni i privredni faktor”, saopštio je ADAC te zaključio kako „jednostrane zabrane tehnologija” ne donose ništa.

ADAC, također, smatra da bi prevremeno ukidanje tih motora ugrozilo radnike u nemačkoj automobilskoj industriji, s obzirom na to da je za proizvodnju elektromotora potrebno višestruko manje radne snage nego pri proizvodnji motora s unutrašnjim sagorevanjem. (Tanjug)


Komentari8
f11f2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nokia opominje
Nemacka je u trci sa Amerikom i Azijom - prespava li ovu industrijsku revoluciju moze sve svoje fabrike automobila staviti na otpad!!! Razmislite samo sta se dogodilo sa Nokiom - ona je prespavala trend u telefoniji... Srbiji je svejedno: radovace se ako propadne Fiat ...
Боривоје Банковић
То би био крајњи безобразлук. Где би се онда српски љубитељи немачких лимузина снабдевали новим половњацима који газе другу деценију, прешли су 120.000 и троше испод два литре нафте недељно?
Zoran trebijac
A onda ce te Njemacke elektro-motore Morati Svi ugradjivati u svoja auta!? Koje ludilo..!
Сале Земунац
Још када су први хибридни аутомобили изашли из фабричких погона један стручњак је рекао да постоји технологија за производњу исплативих и искористивих електричних аутомобила, али је највећа кочница шта урадити са индустријом и радницима за производњу мотора са унутрашњим сагоревањем. То и даље остаје питање колико са да видети из текста. Једино решење је улагање у истраживања која би довела до боље искористивости класичних горива и смањењу потрошње класичних мотора.
dragan
Rat odavno traje u Avganistanu za litijum, npr... voda je sledeći uzrok "rata", nekada su uzroci rata bile zene (lepa Jelena)

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja