nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59
POSLE TRI GODINE

Konačno raspisan tender za obnovu Brankovog mosta

Rekonstrukcijom će biti obuhvaćena biciklističko-pešačka staza sa leve strane prema Novom Beogradu.– Ponuđač koji dobije posao imaće 260 dana, od dana uvođenja u posao, da završi radove
Autor: D. Aleksićsreda, 12.10.2016. u 17:05
Један од најважнијих и најоптерећенијих мостова у престоници (Фото Д. Јевремовић)
На данашњи дан 2013. године (Фото Д. Јевремовић)

Obnova biciklističko-pešačke staze sa leve strane Brankovog mosta u pravcu ka Novom Beogradu, koja je više od tri godine u potpunosti neupotrebljiva, konačno će početi. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju raspisala je tender za obnovu Brankovog mosta, odnosno ove staze i delova konstrukcije ispod nje. Zainteresovane kompanije mogu da dostave ponude za dugo očekivanu obnovu do 7. novembra kada će one biti i otvorene. Najpovoljniji ponuđač trebalo bi da bude izabran 25 dana od otvaranja ponuda što bi značilo početkom decembra. Kada bude potpisan ugovor, ako ne bude žalbi, posle uvođenja izabranog ponuđača u posao on će imati 260 kalendarskih dana da završi obnovu. U idealnoj situaciji, ako tender uspe i ako ne bude dodatnih prepreka i odlaganja, pešaci i biciklisti bi ovu stazu ponovo mogli da koriste pred kraj leta 2017.

Izabrani izvođač imaće zadatak da najpre demontira dekorativnu rasvetu celom dužinom sa te strane mosta, da ukloni postojeće ograde uz pešačku staze, kao i zaštitne ograde, ivičnjake, betonske ploče... Građevinari će morati da saniraju, ali i da urade nove čelične konstrukcije, da postave antikorozivnu zaštitu, srede takozvane gazeće površine i ograde pešačkih staza, da urede rupe za odvođenje vode i postave dekorativnu rasvetu.

Ako tender uspe i ako ne bude dodatnih prepreka i odlaganja, pešaci i biciklisti bi uređenu stazu na mostu ponovo mogli da koriste pred kraj leta 2017.

Da su obimni radovi na ovom mostu neophodni bilo je jasno i u avgustu 2013. kada su se na stazi pojavila prva oštećenja i otvori u asfaltu. Na most su tada došli radnici komunalnih službi, ali ne da bi ekspresno započeli obnovu, već su samo ogradili oštećenja. Kako su se oštećenja u međuvremenu samo širila poput karijesa, nadležni su doneli odluku da se metalnim rešetkastim ogradama staza kompletno ogradi i u potpunosti zatvori za pešake i bicikliste. Novca za obimniju obnovu, isticali su gradski čelnici, nije bilo u prestoničkoj kasi.

Ali, kada je početkom avgusta prošle godine sa Brankovog mosta, jednog od najvažnijih i najopterećenijih u prestonici, nedaleko od biciklističkog lifta pao metalni nosač kablova za javnu rasvetu, gradonačelnik Siniša Mali najavio je da će 2016. obnova ovih oštećenja biti prioritet. Tačno godinu dana posle ove izjave gradski menadžer Goran Vesić obznanio je da je za obnovu obezbeđeno 320 miliona dinara objasnivši da se u međuvremenu ispostavilo da nije samo problem staza, već i neki delovi mosta ispod nje.

Više od 25 autobuskih linija prelazi preko njega

Brankov most je izgrađen na mestu gde se do Drugog svetskog rata nalazio velelepni viseći Most kralja Aleksandra preko koga je išao i tramvajski saobraćaj ka Zemunu. Taj most srušen je 1941. i na njegovim ostacima je 1956. podignut novi. Ali, 15 godina posle otvaranja utvrđeno je da zbog naglog razvoja prestonice treba proširiti njegov kapacitet. Na postojećem mostu, koji je do tada imao kolovoz širok 12 metara i dve pešačke staze od po tri metra, demontirana je nizvodna pešačka staza i napravljena saobraćajnica sa tri trake od po 10,5 metara. Kolovoz širine 10,5 metara za drugi smer postavljen je na novoj mostovskoj konstrukciji, a most je konačno završen 1979. Preko mosta do 1973. prolazile su trolejbuske linije ka Zemunu.

Danas preko Brankovog mosta svakodnevno prolaze autobusi na više od 25 dnevnih i noćnih linija. Od 1. septembra dodatno je opterećen autobusima 27E, 35 i 43 koje su zvanično produžene do Novog Beograda.


Komentari4
65090
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Петар М
Људи, можда није само рупа у асфалту. Тај асфалт стоји на челичној конструкцији која је вероватно пропала, има разне слојеве испод, ко зна где је све нагрижена конструкција, то треба темељно скинути у целој дужини и онда реконструисати. Због ниже цене ће вероватно дуже и да траје. Што је ок, јер смо могли и до сада без њега како тако.
Bana republjik
260 dana za obnovu dva TROTOARA na postojecem mestu?! Pa u ozbiljnim drzavam izgrade pola mosta za to vreme...
Dinko Lucic
Nesto se nesecam tog trolejbusa ka Zemunu 1973
Ристан С.
Радови ће бити завршени крајем лета 2017? На крају сезоне шетања и у тренутку када се смањује број бициклиста? Значи и пето лето ће Бранков мост бити у овом стању, а шетачи и бициклисти ће се сударати са супротне стране? Овај град је некада за 5 година успевао да изгради неколико нових насеља са свом припадајућом инфраструктуром, направи неколико булевара и две кључне градске петље, а данас нам треба 5 година да покрпимо једну пешачку стазу на мосту. Напредак се просто види, заиста.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja