subota, 14.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:40

Četiri trake na rampi "Vrčin" spremne za saobraćaj

Od sutra bi trebalo da bude preusmeren saobraćaj na trake koje se nalaze sa desne strane autoputa, iz pravca Beograda ka Nišu. – Radovi produženi zbog vremenskih neprilika u aprilu i maju
Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 17.10.2016. u 21:47
Будућа станица имаће 23 саобраћајне траке ( Принтскрин „Путеви Србије”)

Prve četiri saobraćajne trake na novoj naplatnoj stanici „Vrčin”, čija je gradnja u toku, od danas bi trebalo da budu u funkciji, saznaje „Politika” u „Putevima Srbije”. Trake na koje bi trebalo da bude preusmeren saobraćaj nalaze se sa desne strane autoputa iz pravca Beograda ka Nišu. Preusmeravanje saobraćaja preduslov je za početak radova na samom autoputu, odnosno na potesu koji će biti deo budućeg kompleksa naplatne rampe.

Otvaranje prvih traka na novoj stanici, kako je najavljivano u martu kada su počeli radovi, bilo je predviđeno za jun, a kraj svih radova za polovinu oktobra. Prema poslednjim informacijama iz „Puteva Srbije”, završetak svih radova na rampi, koja se gradi na drugom kilometru od isključenja ka ovom mestu, pomeren je za sedam meseci pa bi ova stanica u punom kapacitetu trebalo da bude od 15. maja 2017. Kao razloge za ovoliko pomeranje prvobitno zacrtanog roka, u „Putevima Srbije” navode vremenske uslove.

– Veliki broj kišnih dana u aprilu, maju i junu onemogućio je izvođača da radi punim kapacitetom. U tom periodu su se izvodili zemljani radovi koje je nemoguće obavljati u toku padavina. Kada je hladno ne može ni da se instalira oprema za upravljanje saobraćajem, pa je i to uzeto u obzir prilikom produžetka roka – ističu u ovom preduzeću dodajući da je rok pomeren i zbog izmena u tehničkoj dokumentaciji i usklađivanja sa izmenama u propisima. U „Putevima Srbije” naglašavaju, ipak, da republički budžet neće biti u gubitku zbog produžetka roka, jer sve troškove dodatnog angažovanja plaća izvođač.

Radovi na „Vrčinu” kasne, ali od marta do danas sa leve i desne strane autoputa na prostoru koji su prekrivale livade već je urađeno dosta posla. Sa desne strane (iz pravca Beograda) urađeni su svi zemljani radovi, postavljeni armiranobetonski šipovi, temelji buduće nadstrešnice i čelična konstrukcija, uređeno je korito bezimenog potoka, a postavljen je i sistem dreniranja koji je, kako su naveli u „Putevima Srbije”, prvi put primenjen u našoj zemlji. Završeni su brojni betonski radovi, kišna kanalizacija, produžen je postojeći podvožnjak i sređena javna rasveta. Urađen je kolovoz i postavljen asfalt, osim na kontaktu sa postojećim autoputem.

Sa suprotne, leve strane budućeg kompleksa počelo je montiranje čelične konstrukcije za objekte buduće baze za održavanje puteva, a rade se i njeni temelji i temelji nadstrešnice. I sa ove strane izvedeni su brojni betonski i zemljani radovi, urađeni slojevi kolovozne konstrukcije, postavljeni armiranobetonski šipovi i savremeni sistem za drenažu, a u završnoj fazi su i radovi na kišnoj i fekalnoj kanalizaciji. Sa ove strane radi se i trafo-stanica koja će strujom napajati kompleks.

Da bi radovi bili kompletirani, kako su istakli u „Putevima Srbije”, na prostoru postojećeg autoputa (gde će se nalaziti kućice za naplatu) treba da se podigne upravni objekat i da se izvedu svi radovi identični onima sa leve i desne strane autoputa. Sa desne treba da se izmesti i magistralni vodovod Makiš – Mladenovac.

Veliki posao preostao je sa leve strane jer tu treba da se uradi i prilaz kompleksu iz pravca Vrčina, distributivni gasovod i parking za zaposlene.

Pre najavljenog završetka radova u maju 2017, majstori bi trebalo da obave fine radove na upravnoj zgradi i bazi za održavanje puteva, ali i da se postavi saobraćajna signalizacija, sistem za upravljanje naplatom putarine i sistem za nadzor.

Buduća stanica imaće 23 saobraćajne trake od kojih će se neke koristiti u različite svrhe (ukupno 17 traka za naplatu i devet za uzimanje kartica). Osim upravnog objekta, koji će biti smešten na nadstrešnici iznad platoa, celom njenom dužinom biće postavljena i pešačka pasarela za zaposlene. Kompleks će imati i parking sa 75 mesta za putnička vozila i 17 za havarisana, perionicu, solanu i garažu za kamione.

 

I „Ikea” naredne godine

Stanicu „Vrčin” gradi grupa izvođača („Štrabag”, „Vojvodinaput” i PZP „Zaječar”), a posao je vredan 2,1 milijardu dinara. „Štrabag” na Bubanj potoku, sa desne strane od postojeće naplatne rampe, gradi i prvu „Ikeinu” robnu kuću u našoj zemlji koja bi trebalo da bude završena narednog leta. Nadležni su u više navrata poricali da postoji direktna veza između dva gradilišta, iako su radovi na njima započeti gotovo istovremeno. Kao razlozi za izmeštanje rampe sa Bubanj potoka proletos su navođeni radovi na obilaznici oko Beograda i zadovoljenje saobraćajnih potreba u narednih 20, 30 godina.


Komentari9
5c2fe
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

OBILAZNICA JUŽNO od Avale
JUŽNO od nove naplatne rampe trebalo bi da ide OBILAZNICA (autoput) oko Beograda, do Ostružnice i dalje za Novi Sad, bez zastoja zbog naplate putarine.. Takođe, tako bi se sva naselja oko Avale (sa prelepom prirodom), maksimalno uključila u beogradski život.
Baba Simana
Koji je smisao Elektronske naplate bez zaustavljanja ako dozvoljavate da se dopuna taga vrsi na brzoj traci i time blokirate sve ostale koji cekaju iza...vrlo cesto je sada veca guzva na brzoj traci nego na ovima gde se placa u kesu..Da li ista u ovoj zemlji moze imati neki smisao...
Читалац
"Отварање првих трака на новој станици, како је најављивано у марту када су почели радови, било је предвиђено за јун, а крај свих радова за половину октобра. Према последњим информацијама из „Путева Србије”, завршетак свих радова на рампи, која се гради на другом километру од искључења ка овом месту, померен је за седам месеци па би ова станица у пуном капацитету требало да буде од 15. маја 2017. Као разлоге за оволико померање првобитно зацртаног рока, у „Путевима Србије” наводе временске услове." За завршетак радова потребно је више времена него што је било предвиђено на самом почетку. "Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da će nova naplatna stanica Vrčin, koja će se koristiti umesto Bubanj Potoka, biti završena do 15. oktobra i da će omogućiti brži prolazak vozila na tom delu Koridora 10." Изјава од 19. маја када су "временске неприлике у априлу и мају" прошле.
Zvonko
Planum nagrdjujete danima zbog 3 centimetra i kašnjenja od 2 meseca. Ovo ništa? U čemu je razlika?
SM
Kakva glupost, zbog losih vremenskih uslova u aprilu, maju i junu, dakle tri (3) meseca, oni produzavaju rok za sedam (7) meseci. Pa taman da niko lopatu nije dotakao cela ta tri meseca (a fakat jeste, cesto prolazim tamo), zasto sada sedam meseci prolongiranja??? Ili su planovi bili potpuno nerealni (ali su ih izvodjaci ipak prihvatili), ili je neko ozbiljno uprskao. Da izvodjace, a pre svega Strabag kao glavnog nosioca posla raspale sa penalima (valjda su uneli klauzule u ugovor!?), drugi se put ne bi zafrkavali. Izuzetno neprofesionalno sa nase nadzorne strane. Ipak pricamo o naplatnoj rampi na ravnoj ledini, sto bas i nije najkomplikovaniji gradjevinski objekat koji se moze zamisliti. Da su Nemci tako zidali kod kuce, jos bi danas radili trecu deonicu auto puta sa 4 trake na izlazu iz Minhena ka Salcburgu...
cela prica
u pravu ste svi koji to kritikujete, ali niko vam nije rekao potpuno informaciju. dakle, radovi kasne 2-3 meseca zbog losih vremenskih uslova, a preostala 4 ne kasne, vec toliko treba da se kod nas zavrse! i meni je to zvucalo neverovatno, ali to je nepodeljeno misljenje strucnjaka iz t6e struke bilo i pre pocetka radova. medjutim, politicari su im u startu rekli, radite vi koliko treba / a trebalo je bar 4 meseca duze od najavljenih radova/. a mi cemo da kazemo ovaj kratak rok. a onda se na taj objetkivni /ili javnosti precutani rok/, nakalemililo jos par meseci kise...
Preporučujem 1

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja