utorak, 10.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:11

Auto-putem ipak u Mačkat

Novi predlog pomiruje želje da trasa Koridora 11 dođe pod Zlatibor, a ujedno i pređe Pešterom
Autor: B. Pejovićponedeljak, 31.10.2016. u 22:05
Димитрије Пауновић (Фото Б. Пе­јо­вић)

Užice – Kako odmiču radovi na trasi Koridora 11 i auto-put se približava Zapadnoj Moravi, tako u jugozapadnoj Srbiji oživljava stara dilema o tome kuda će ta moderna „džada“ ka Boljarima na crnogorskoj granici okrenuti posle Požege: da li dolinom Moravice preko Ivanjice, Sjenice i Pešteri slabo naseljenim delom naše države ili preko Užica, Zlatibora i Nove Varoši gde je turista i vozila iz godine u godinu sve više?

Odgovora još nema, tek treba praviti projekat, ali ima javnih oglašavanja lokalnih političara, varijanata i podvarijanata. Pa i novih predloga koji treba da učine da „vuk bude sit i ovce na broju“. Da li je moguće usaglasiti podeljene stavove – jer se zagovornici prvog pravca drže argumenta da je Pešter pre nekoliko godina država odredila kao definitivnu trasu, dok se u užičkom kraju ne mire da mogu ostati bez auto-puta koji obično donosi i investicije – to će vreme pokazati.

Tim povodom nedavno je održan sastanak načelnika Zlatiborskog i Moravičkog okruga sa predstavnicima opština. Načelnik Zlatiborskog okruga Dimitrije Paunović i gradonačelnik Užica Tihomir Petković inicirali su razgovor sa načelnikom Moravičkog okruga Slobodanom Jolovićem povodom produženja izgradnje Koridora 11 preko Užica, Zlatibora i Nove Varoši. Jolović je tada izjavio da postoji potpuna saglasnost oba okruga da deonicu auto-puta na Koridoru 11 od Preljine do Požege treba započeti odmah i završiti u što kraćem roku, ali i na vreme definisati trasu deonice Požega–Boljari.– Za trasu preko Pešteri zainteresovane su opštine Ivanjica i Sjenica, dok većina lokalnih samouprava Zlatiborskog okruga smatra da treba da prolazi pored većih naseljenih mesta, kao što su Užice, Zlatibor, Nova Varoš, Prijepolje, jer bi bio veći protok vozila i imala bi ekonomsku opravdanost bez obzira na veće investicione troškove – istakao je Jolović.

Suštinu novog predloga koji bi, možda, mogao da „pomiri nepomirljivo“ predočio nam je Dimitrije Paunović. Po njegovim rečima, dobro rešenje bila bi mreža auto-puteva, preklapanje predviđenih pravaca E-763 i E-761 (Koridora 11 ka crnogorskoj granici i Moravskog koridora od Pojata ka zapadu).

 – S tim da ta dva auto-puta budu preklopljena od Preljine sve do Mačkata pod Zlatiborom, a iz tog zlatiborskog sela da se granaju jedan ka Crnoj Gori i drugi prema Višegradu. Ta varijanta bi u izgradnji bila jeftinija i eksploataciono isplativija nego da grananje novih puteva bude u Požegi. Dobro bi bilo da o tome struka i nauka kažu svoje – predlaže načelnik Zlatiborskog okruga.

Na pitanje kuda bi dalje od Mačkata išao put ka crnogorskoj granici, da li preko Zlatibora ili Pešteri, Paunović odgovara da bi odatle, gde je na korak do najposećenije turističke planine, mogao da vodi područjima između Arilja, Ivanjice i Nove Varoši, pa onda na Pešter i do Boljara. – Time bi bio sasvim blizu Zlatiboru, Zlataru, Goliji, a prošao bi i kroz slabo naseljena pešterska područja. Opštine Zlatiborskog i Moravičkog okruga, izuzev Ivanjice, podržavaju ovaj predlog. A na savetu Zlatiborskog okruga ni predstavnici Sjenice nisu bili protiv te inicijative, svejedno im je da li će im auto-put proći s leve ili s desne strane. Što se Ivanjice tiče, ni ona ovim ne bi ostala po strani, do nje bi se od auto-puta dolazilo novom kvalitetnom saobraćajnicom – dodaje on.

Vreme će, naravno, proteći pre nego što auto-put od Preljine, gde se sada nalazi, krene ka Čačku i Požegi, ali ne treba čekati skrštenih ruku. – Budući da gradnja tog dela Koridora 11 svakako neće početi za koju godinu, a trenutno je u pripremi Prostorni plan Republike Srbije za period od 2020. do 2030. godine, nama je bitno da ovakav predlog trase budućeg auto-puta bude ugrađen u prostorni plan – kaže nam načelnik Zlatiborskog okruga Dimitrije Paunović.


Komentari21
d6540
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Prvo DVA POLU autoputa
Posle Preljine jedna traka autoputa (polu autoput) mora ići pravo preko Ivanjice i Peštera, ka Crnoj Gori , a druga traka autoputa od Preljine ide prema Užicu, Zlatiboru, Priboju i CG. Posle se meri FREKVECIJA saobraćaja pa se dograđuje i druga traka gde treba.
Rale
Ako struka što podrazumeva i ekonomija treba da definišu trasu auto puta onda to ona treba da uradi. A sada pominjati politiku je nekorektno jer od 1978 do 2010 su rađene analize i struka sagledavanjem svih aspekata u više navrata procenila da je opravdanija trasa AP E 763 Požega - Užice - Čajetina - Nova Varoš - Sjenica - Boljare. A onda 2010 politika promenila da to bude Požega - Arilje - Ivanjice - Sjenica - Boljare. Treba dodati da je tada iz republičke Revizione komisije izbačen profesor (doktor Saobraćajnog fakulteta) samo zato što je na sastanku pitao zašto trasa preko Ivanjice i koliko put treba dokazivati da je trasa preko Zlatibora i Zlatara po svim elementima struke opravdanija.
Stojan Tešić
Kada se projektovao AP, niko nije pitao struku, već je politika odlučivala. Sada, kada Užičani, Zlatiborci i svi ostali iz tog kraja potkrepljuju argumentima, ispada da oni nešto mute. Odjednom su svi zaboravili kako se odlučivalo pre nekoliko godina.
partizanska ili četnička varijanta
Preko UŽICA i zlatibora je duža varijanta , ali sa više poznatih naprednjaka i levičara iz tog kraja.. Zato Užice ponovo dobija spomenik Titu, a IVANjICA je i dalje slepo crevo iz koga se Srbi iseljavaju, jer je to rodni kraj Đenerala Draže !?!
Preporučujem 4
Čaki
Ovakva politika preusmeravanja vaznih investicija iz nerazvijenih podrucja dovela je do osiromasenja naseg sela, masovnih iseljavanja i peopasti citavih generacija. Kako gradjani Sjenice i citavog Pestera da imaju poverenja u drzavne organe ako im niko ne moze garantovati doslednost u politici. Sve moguce analize jasno ukazale da je varijanta preko Pozege, Arilja, Ivanjice, Golije, Susice kod Duge Poljane i dalje do Blljara i najkraca i najbolja i najjeftinija. Sad bi Paunovic da prekraja sto je jednom vec usvojeno. Pa ne moze se Srbija razvijati samo na Zlatiboru, Paunovicevom Zlataru. Sta je sa Golijom - ne zna Paunovic da je to za razvoj turizma najperspektivnija planina Srbije? Zna li bre i Srbija i Evropa da je Pesterska visoravan najveci potencijal za proizvodnju zdrave hrane sto citava Evropa trazi? Zna li i Paunovic i ostali koji bi Srbiju da "zatvore" u vecim centrima ko su nasi olimpijci u skijanju i odakle su - iz Sjenice, koja ima najbolji nordijski ski centar na Balkanu.
Крста
Овај међу предлог је најбољи за све.Прошао би поред већих градова а уједно и кроз ненасељена и напуштена подручја и тако заустави исељавање становника одатле.Са друге стране врло је важно да и велики туристички центри попут Златибора,Мокре горе Андрићграда и других буду у близини ауто пута како би туристи брзо и безбедно стигли тамо.Није добро да ауто пут буде у непосредној близини тих туристичких места како неби пореметио мир и чист ваздух због кога туристи тамо и иду.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja