nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:36

Šta donosi samit u Rigi

Srbija će potpisati sa Kinom ugovore vredne 734 miliona evra za gradnju i obnovu tri saobraćajne deonice
Autor: Jelena Popadićčetvrtak, 03.11.2016. u 21:10
За завршетак обилазнице око Београда – 207 милиона евра (Фото Д. Јевремовић)

Modernizacija pruge Beograd–Budimpešta, gradnja auto-puta Surčin–Obrenovac, završetak obilaznice oko Beograda i strateško partnerstvo za „RTB Bor”, samo su neki problemi koje će rešavati visoka delegacija Srbije na predstojećem samitu „Kina plus 16 zemalja centralne i istočne Evrope”.

Izvesno je da će naša zemlja, na dvodnevnom skupu, koji počinje sutra u Rigi, potpisati sa kineskom Eksim bankom ugovor vredan 734 miliona evra za gradnju i obnovu pomenute tri saobraćajne deonice.

Ipak, javnost će naknadno saznati da li će premijer Vučić morati da „kleči” kako bi rešio sudbinu „RTB Bora”, giganta od 4.200 zaposlenih, od kojeg zavisi istočna Srbija. Osim toga, kako saznajemo, sa kineskim premijerom Li Kećijangom, Vučić će pregovarati o ukidanju viza.

Govoreći o ovom samitu ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je da nijedna druga država nije sa Kinezima ugovorila ovako veliki posao, što je rezultat dobrih međudržavnih odnosa.

Sledeće godine trebalo bi da počne gradnja i obnova sve tri pomenute drumske i železničke deonice, koje će biti finansirane iz ovog kredita.

Zahvaljujući 207 miliona evra, koliko je izdvojeno za obilaznicu oko Beograda, Kinezi će nastaviti ovaj posao i to: od tunela „Straževica” do Bubanj potoka. Na taj način biće nastavljena gradnja saobraćajnog prstena oko prestonice koja je započeta pre 26 godina. Gradnja ove saobraćajnice planirana je još sedamdesetih godina prošlog veka, a obilaznica bi trebalo da poveže Batajnicu sa Pančevom, preko Bubanj potoka i Vinče. Iz novog kineskog kredita biće finansiran manji deo puta dužine desetak kilometara od tunela „Straževica” do Bubanj potoka. Još nije poznato kada će biti izgrađena druga deonica od Bubanj potoka, preko Vinče do Pančeva iako je Saobraćajni institut CIP izradio ovaj projekat pre osam godina.

Gradnja obilaznice poverena je kineskoj kompaniji „Sinohidro” sa kojom je Vlada Srbije, pre dve godine, potpisala memorandum o saradnji.

Iz kineskog kredita biće finansirana obnova dela pruge Beograd–Budimpešta, tačnije deonica od glavnog grada do Stare Pazove, koja je vredna 319 miliona evra.

Inače, modernizacija pruge Beograd–Budimpešta, dužine oko 350 kilometara, skratiće putovanje između dva glavna grada sa osam na tri časa. Kroz Srbiju će biti sređeno 184 kilometra pruge, a prosečna brzina vozova iznosiće 160 kilometara na sat. Između Novog Sada i Subotice vozovi će dostizati brzinu od 200 kilometara na čas. Modernizacija pruge između Beograda i Budimpešte koštaće našu zemlju oko 870 miliona evra. Prvu deonicu finansiraju Kinezi, a već su počeli radovi na pruzi Stara Pazova – Novi Sad koja se obnavlja iz ruskog kredita.

Osim toga, u Rigi će biti parafiran ugovor o finansiranju gradnje auto-puta Surčin–Obrenovac, što je krajem avgusta najavila ministarka Mihajlović. Radovi bi trebalo da počnu sledeće godine, a ovaj posao vredan oko 208 miliona evra, poveren je kineskoj kompaniji „Čajna komunikejšn konstrakšn kompani”, kćerki firmi kompanije CRBC koja je izgradila Pupinov most preko Dunava.

Deonica Surčin–Obrenovac deo je budućeg auto-puta od Beograda do Preljine, kod Čačka, koji će značajno skratiti putovanje između prestonice i ovog dela zapadne Srbije.

Nema gradnje kanala Vardar–Morava

Na samitu u Rigi neće biti reči o izgradnji kanala Vardar–Morava, izjavila je juče ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prenosi Tanjug. Vlada Srbije, kako je naglasila, definisala je prošle godine jasne prioritete ulaganja u infrastrukturu.

– Nismo razgovarali o tom kanalu. Kada bude bilo mogućnosti da se pregovara o dodatnom zaduživanju, onda možda možemo o tome da razgovaramo, ali za sada ne. Prioritet je završiti ono što je u toku, što je u procesu i što čekamo 50 godina – izjavila je ministarka Mihajlović najavljujući da će 7. novembra otvoriti auto-put Ljig–Preljina, dužine oko 40 kilometara u čiju je gradnju uloženo oko 300 miliona evra. Ovaj put, kako je istakla, značajno će unaprediti saobraćajnu bezbednost jer više neće morati da se koristi Ibarska magistrala.


Komentari5
76de5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

radoznali
Poštovana redakcijo,prikažite nam na putnoj karti Srbije koji su to novi putevi urađeni za vreme aktuelne vlasti, a šta se planira da se uradi , da se ne zabrojimo. Jedna slika,hiljadu reči. Hvala,
Deki
Ovo nije lose za Srbiju. Moras imati puteve i zeleznicu za protok robe i ljudi, i da je ta mreza puteva povezana sa evropskim putevima. Samo kakvi su detalji ugovoraa? O tome javnost treba da zna, jer sve pare koje drzava zaduzi, narod mora da vrati kroz poreze, i ustede. Zato se taj dug i zove "javni dug" ili "public debt". Pre izbora niko od kandidata ne govori koliko ce i od koga, pod kojim uslovima da zaduzi zemlju, i u koje svrhe ce te pare da se trose. Ovo su stvari o kojima treba de se izjasne kandidati pre izbora. Npr. za otplatu dugova za izgradnju puteva, moraju se smanjiti penzije, plate u javnom sektoru ili povecati porezi. To treba izaci i reci glasacima pre izbora. Glasaci treba da odluce da li im se isplati stednja za neki put koji mozda nikada nece ni koristiti.
Zvonko
Srbija se gasi dok vi gradite kruzni autoput Beograd-Beograd i to sve sa pozajmljenim parama.
Бањо
Велика је штета што се не гради пруга за брзине до 350 (300) километара на час, када се већ гради...
E2
Одједном је аутопут постао Београд Прељина, а не Београд Пожега

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja