nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

Poslednje pripreme uz šale i narodnjake

Na deonici od 40 kilometara auto-puta Ljig–Preljina građevinari i radnici komunalnih službi dva dana uoči otvaranja sređivali šahtove, signalizaciju...
Autor: Dejan Aleksićnedelja, 06.11.2016. u 09:00
Гланцање коловоза пред свечано отварање ауто-пута Љиг-Прељина (Фото Зоран Анастасијевић)

Ako je letos ministarka Zorana Mihajlović bila kivna na „Koridore Srbije” i izvođače zbog loše komunikacije i neobaveštenosti da će rok za završetak radova na deonici auto-puta Ljig–Preljina biti probijen, u ponedeljak će, po svemu sudeći, i te kako imati razloga za zadovoljstvo. Na deonici dugoj 40 kilometara, koja je trebalo da bude otvorena krajem avgusta, juče, dva i po dana pred

Auto-put Ljig–Preljina koštao 300 miliona evra
Izgradnja auto-puta Ljig–Preljina vredna je 300 miliona evra. Posao je finansiran iz kredita Vlade Azerbejdžana, a iz republičkog budžeta je izdvojeno još osam miliona evra. Ova deonica deo je budućeg auto-puta Beograd – Južni Jadran, i dugačka je 40,3 kilometra. Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma „Azvirt”, a radovi su počeli sredinom 2013. godine.Rok za otvaranje deonice Ljig–Preljina bio je 25. avgust, ali je produžen do 31. oktobra, kako bi se ispravila betonska podloga u dva tunela, „Brđani” i „Šarani”, čija je gradnja poverena preduzeću „Planum”. Kada je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović krajem septembra obišla ovo gradilište dobro je „izribala” izvođače radova nezadovoljna zbog kašnjenja radova.Demonstrativno je napustila gradilište uz najavu da će „spavati ovde ako treba”. Mihajlovićeva je bila nezadovoljna radom domaćih firmi.Ubrzo nakon toga, usledili su napisi u jednom od tabloida da su pomenuti tuneli niži za 30 santimetara nego što je propisano. Premijer Aleksandar Vučić zbog toga je najavio da će se kroz ove tunele lično provozati u šleperu.Ovaj put deo je budućeg auto-puta od Beograda do Čačka koji će značajno skratiti putovanje između prestonice i ovog dela zapadne Srbije.Osim te deonice Koridora 11 u toku su radovi na putevima Obrenovac–Ub i Lajkovac–Ljig, gde je glavni izvođač kineska kompanija „Šandong haj spid”. Deonica Ub–Lajkovac, koju su radile domaće firme i finansirana je iz budžeta, već je završena.J. P.

svečano otvaranje sve je bilo gotovo spremno za puštanje u saobraćaj.

Tek poneki majstor, radnici komunalne službe, predstavnici resornog ministarstva i policija.

Desetak predstavnika MUP-a sa džipom, dežuralo je kod „Fedeksa”, na sedmom kilometru od Ljiga, upravo na uključenju za novi auto-put.

– Dobar dan! Kuda ste se uputili? – zaustavili su nas policajci.

– Ekipa „Politike”. Imamo dozvolu od „Koridora” – objasnili smo pripadnicima MUP-a koji, kako su se obavljale poslednje pripreme, nikome osim nadležnih službi i građevinara, juče nisu dozvoljavali ulazak na auto-put.

– Ako imate, samo prođite – uzvratio je jedan od policajaca.

Već na samom uključenju nedaleko od Ljiga, na kružnom toku sve je bilo na svom mestu. Postavljeni svi saobraćajni znaci, putokazi ka Beogradu, Gornjem Milanovcu, Čačku, podignuti svi ivičnjaci, na asfaltu iscrtana sva obeležja kako bi se od ponedeljka saobraćaj nesmetano odvijao.

U prvim kilometrima vožnje novom deonicom Koridora 11 lako se moglo uočiti da su građevinari dali sve od sebe kako bi ona bila urađena bez greške. Nijedna neravnina na asfaltu, sve ograde postavljene u centimetar precizno. Ni traga od šuta i građevinskog materijala koji se obično mogu videti na velikim gradilištima nekoliko dana pred okončanje radova.

Da se u ovom slučaju probijanje prvobitnog roka možda i može razumeti uverio nas je sedmi, osmi kilometar od uključenja na auto-put. Koliko je ova deonica bila teška za neimare svedoči upravo to mesto na kome se ne tako davno nalazilo brdo koje su građevinari morali da probiju kako bi utrli put novim kilometrima moderne saobraćajnice. Sa dve strane nekadašnjeg brda urađeni su potporni zidovi i mreže za sprečavanje odrona zemlje. Na potporama čak posađene i ukrasne biljke. To je slika tek jednog od više takvih zahtevnih delova ove deonice na kojima su majstori morali da obave slične zadatke. Isto tako, na svakom mestu gde se uz auto-put nalaze kuće već su postavljene zvučne barijere.

Prve radnike zatekli smo tek na desetak kilometara od uključenja na auto-put. Bili su to radnici komunalnih službi koji su šmrkovima prali glanc nov asfalt.

Ali, građevinara nigde.

Da je sve zaista i gotovo, i da za njih posla i nije više bilo, uverio nas je prolazak kroz tunele, od kojih su se neki prethodnih meseci našli na meti kritika zbog gabarita. Ali, i tuneli, kao i ostatak saobraćajnice, spremni su za prolazak prvih vozila. Svetla i semaforska signalizacija u njima i oko njih uveliko su bili uključeni, a i saobraćajni znaci, kao i na drugim delovima auto-puta bili su uveliko postavljeni.

Građevinske ekipe zatekli smo, ali tek na polovini deonice nove saobraćajnice.

– Majstori, srećan rad! Šta još ima da se uradi? – zapitali smo desetak građevinara na koje smo naišli.

– Će vam kažemo, ali samo ako ćete da pričamo vranjski – našalio se jedan od radnika koji je sa kolegama poslednje radove proslavljao uz „narodnjake”.

– Ma, samo još malo sređujemo šahtove i proveravamo da li je sve u redu. Ostalo je gotovo! I to na celom auto-putu – uveravao nas je pričljivi radnik iz Vranja.

Uverili smo se i sami. I na ostalim kilometrima ka Čačku sve uveliko završeno – signalizacija postavljena i uključena, nameštene sve ograde, potpore i zvučne barijere. U to su mogli da se uvere i predstavnici ministarstva koje smo juče sreli dok su patrolirali ovom deonicom.

Još samo da se u ponedeljak svečano preseče vrpca.


Komentari4
176ec
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nikola Nesic
Naravno da je dobro sto se otvara 1/7 puta od Beograda do Brodareva, ili 30% do Cacka, ali zahvaljujuci nasim politicarima, clanak je dobio srpsku verziju Zila Verna, putovanje u nepoznato. Zaplet sa Koridorima, izvodjacima, tunelima, neizostavnom Ministarkom, i senkom Premijera, je dopunio civilizacijsku tekovinu i avanturu, sa srpskom satirom. Nadamo se da ce putevi u Srbiji bit vise stvar nasih para, a manje politickih spekulacija i makaza sa vrpcom, kao sto bi uz rec izbore, jednom trebali da izbacimo, i da su fer.
mane
Da samo ga nisu uradili.Kad je ono trebalo da bude gotov?
Zoran
Dobro je da se stvari zavrsavaju cestitke i radnicima i vladi ipak istine radi treba reci da je posao isprojektovan i novac obezbedjen za vlasti DS-a.
radovan
Pa treba reci da je isprojektovana i obnova dvorca heterlend, i kanalizaciona mreza u Surcinu i uzet novac za te radove a ni zakopali nisu bagerom 20cm,a milioni pokradeni,pa treba i to reci da je bilo za vlasti DS.
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja