četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:16
Svečano pušten u rad autoput Ljig - Preljina

Prvi srpski koridor

Otvorena deonica auto-puta između Ljiga i Čačka. Otklonjene sumnje da kroz tunele na Koridoru 11 ne mogu da prođu teretnjaci
Autor: Jelena Popadićponedeljak, 07.11.2016. u 08:12
Ауто пут Љиг - Прељина није данас отворен уобичајеним пресецањем врпце, већ је група деце у народним ношњама „протрчала” и „однела” врпцу својим телима.(Фото Танјуг/Т.В.)

Crvena vrpca na auto-putu Ljig–Preljina je konačno presečena. Premijer Aleksandar Vučić prepustio je ovu čast najmlađim članovima tri folklorna društva iz Ljiga, Gornjeg Milanovca i Čačka, koji su trčeći pokidali vrpcu i tako na simboličan način pustili saobraćaj na ovoj deonici. Ovom događaju prisustvovalo je više od pola ministara pa je premijer na petlji „Takovo“ mogao da sazove vanrednu sednicu vlade. Osim ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, prisutni su bili ministri Vanja Udovičić, Slavica Đukić-Dejanović, Ana Brnabić, Zoran Đorđević...

Premijer Vučić je do isključenja za Takovo stigao šleperom kojim je upravljao Dmitar Đurović, direktor „Koridora Srbije“, inače investitora ovog posla.

Premijer Vučić i ministarka Mihajlović na otvaranju deonice auto-puta (Foto Tanjug/T.V.)

Njih dvojica su se pre toga provezli kroz tunele „Brđani“ i „Šarani“ kao što je premijer već najavio. Na ovaj potez odlučio se zbog pisanja jednog od tabloida koji je pre oko mesec dana danima pisao kako su ova dva tunela niža za 30 santimetara nego što je propisano. Nadležni su nekoliko puta demantovali ove dezinformacije, a tačku na spekulacije odlučio je da stavi sam premijer.

– Provezli smo se auto-putem, a bilo je sigurno metar i po prostora iznad kamiona. Na ovih 40 kilometara izgradili smo 66 mostova, četiri velika tunela i izmeštali rečna korita. Danas gradimo više nego u Titovo vreme koje je završeno pre skoro 40 godina jer još od vremena Josipa Broza Tita nismo gradili ništa. Sada povezujemo Srbiju kilometar po kilometar. Nijedan region ili oblast neće biti napušteni. Izgradnjom puteva sprečavamo mlade ljude da odu, dovodimo nove i obezbeđujemo isti životni standard stanovnicima raznih delova naše zemlje – naglasio je premijer uz napomenu da Srbija više neće zaduživati buduće generacije jer svoje obaveze i kredite plaća na vreme, kao i dugove prethodnika.

On je najavio da će do nove godine naši novi putevi stići do bugarske granice, što znači da bi trebalo da bude gotov deo istočnog kraka Koridora 10.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture istakla je da se na ovaj put čekalo 50 godina i da će konačno ljudi iz ovog kraja moći bezbednije da stižu do Beograda. Ona je zahvalila na saradnji azerbejdžanskoj kompaniji „Azvirt“, glavnom izvođaču radova, ali i domaćim firmama koje su učestvovale u ovom poslu. Na gradnji deonice angažovano je 101 preduzeće iz Srbije sa više od 1.500 radnika i oko 500 mašina.

– Stvorili smo uslove da naše domaće firme rade, ali želimo da budete glavni izvođači radova. Moraćete da radite kvalitetno, završavate u roku, da plaćate i poštujete radnike – izjavila je ministarka Mihajlović.

(Foto Tanjug/T.V.)

Građane su pozdravili gradonačelnici Čačka i Gornjeg Milanovca, Milun Todorović i Dejan Kovačević, ministar ekonomije Azerbejdžana Šahin Mustafajev i Dmitar Đurović, direktor „Koridora“.

– Očekuje nas gradnja pristupnih saobraćajnica ka ovom auto-putu. Tada će konačno naši privrednici moći brže i bezbednije da plasiraju svoje proizvode ka Evropi. Osim toga, učestvujući u gradnji auto-puta stotine mladih Milanovčana steklo je veštine i značajno radno iskustvo – rekao je Dejan Kovačević, prvi čovek Gornjeg Milanovca.

Deonica Ljig–Preljina deo je auto-puta Beograd – Južni Jadran. Osim ove deonice, na ovom auto-putu pre nekoliko godina završena je gradnja dela puta Ub–Lajkovca (12,5 kilometara). Trenutno je u toku gradnja deonice Obrenovac–Ub, dužine 26,2 kilometra. Izvođač radova je kineski „Šandong haj spid grupa“, a vrednost radova je 337 miliona dolara. Radovi bi trebalo da budu završeni sledeće godine. Ista kineska kompanija glavni je izvođač radova na deonici Lajkovac–Ljig čija je dužina 24 kilometra. Deo auto-puta do Južnog Jadrana je i deonica Surčin–Obrenovac čija je gradnja dogovorena proteklog vikenda tokom samita u Rigi.

 

Vređanje novinara i ljubav prema Vučiću

Osim vanredne sednice vlade današnji događaj mogao je da bude i neka vrsta političkog mitinga jer se okupilo više od hiljadu ljudi koji su burnim aplauzom pozdravili premijera Vučića istovremeno mu skandirajući. Građanima nije bilo teško da dođu, kao što je rekao premijer, a na jednom od okolnih puteva koji vodi ka Takovu bili su parkirani autobusi koji su ih dovezli. Među onima koji su zauzeli mesta najbliža bini bilo je pojedinaca koji su tokom ceremonije vređali novinare. Vikali su „dole sedma sila“ i „dobro vam je rekao Bratislav Gašić“ jer od novinara nisu mogli da vide premijera.

 

Putarina 140 dinara od nove godine

Od danas putovanje od Ljiga do Preljine traje svega 25 minuta. Izgradnja ove deonice trajala je četiri godine, finansirana je iz kredita Republike Azerbejdžan (oko 300 miliona evra), a osam miliona izdvojeno je iz budžeta Republike Srbije. Osim četiri tunela, na deonici se nalaze tri petlje i tri odmorišta. Na 77. kilometru od Beograda nalazi se petlja „Dići“ koja posle Ljiga povezuje Ibarsku magistralu sa novim auto-putem. Na nju se uključuje na sedmom kilometru od semafora u Ljigu i skreće se nalevo. Prvo isključenje je kod petlje „Takovo“ koja vodi ka Gornjem Milanovcu, a izlaz sa auto-puta je na petlji „Preljina“, kod Čačka. Tokom gradnje na čak 40 mesta regulisan je rečni vodotok, izgrađeno je 46 potpornih zidova i 28 zaštitnih zidova od buke. Putovanje novom deonicom biće besplatno do nove godine, a od tada će putarina koštati 140 dinara.

 


Komentari46
3c2a1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ucviljeni Ceda
E, imam cast i obavezu da vas obavijestim, da posle odlaska do Cacka na kafu i nazad do Beograda, mogu samo da napisem sledece - put je fenomenalan. Ko ne vjeruje, neka proba. Ko je principijelan, neka i dalje koristi veselu Ibarsku magistralu. Ko je zajedljiv i zao, neka misli na svoju i djecu svoje djece. Vucic ovaj auto-put sigurno nece u grob ponijeti. Ostaje svima nama. Juce sam vas zamolio da mrznju, zle misli i zavist probamo da ostavimo po strani. Ovaj novootvoreni put je od nacionalne vrijednosti i vi to vrlo dobro znate. Na kraju krajeva, koristicete ga kada dodjete na odmor u Srbiju i krenete put Zlatibora. Najvece zamjerke sa vase strane su zapravo zasto se Vucic i njegova (nasa srpska) vlada ovoliko eksponira i reklamira kao da su oni zasluzni za ovaj zavrsen projekat. Pa ko je zasluzan? Vi, SegaltheStivene? Mozda vi, Jovane Nikolicu, Detus doktore, andjele milosrdni ili bilo koji drugi? Ko je zasluzan sto su se radnici tjerali da rade? Ko je ovaj cilj postavio?
Nikola Nesic
Zeleo sam da podelimo ovu srecu i radost do Cacaka, ali me je put odveo prema Pirotu, tamo imaju sjajne kobasice. Kad od onih prolecnih 26 kilometara nema nista. Samo dve trake I izmedju nekakvi stubici, a secam se dobro da je bio put. Doduse bejase ogranicenje 80, ali u dva pravca po dve trake, a danas nista, samo jedan pravac,traka tamo, a druga ovamo. nista od sjaja autoputa. Cak je na nekoliko mesta bilo I rupa, ne ozbiljnih, ali rupa. Vidim Vi ste bolje prosli, komplimenti. Znam da ovo nije prijatno da se objavi, ali sve je istina.
Preporučujem 4
profesor književnosti
Veoma mi je žao što je ukinut kviz "Kako postati milioner", jer oni koji su postali milioneri ili milijarderi verovatno ne bi umeli da odgovore za pitanje od sto dinare, na primer, "koja reka protiče ispod Savskog mosta". Ali pošto se bar dve hiljade puta dnevno, u svim medijima pominje reč "koridor" vrlo me zanima da li bi najbolji student Pravnog fakulteta umeo da da najosnovniju definuciju tog pojma, doduše može i uz pomoć "prijatelja" u ovom slučaju prijateljice, gospođe ministarke, koja čak i doktor ekonomije, ili tome slično. Dakle, pitanje glasi" šta znači reč koridor", imate ceo život pred sobom da razmislite, ali to je pitanje samo za 140 dinara, koliko košta putarina od Ljiga do Preljine, a može i obratno. Malo li je!A može pomoć publike.
sta jes jes
Pa skupio je dalako vise gradjana nego sto Inicijativa skupi oko Patke u bojama svoje stranke.
dipe
Joj kako su nam Rvati zavidni.
Miladin Đorović
Nisam clan nijedne stranke , nekad bio u DS a ipak sam glasao za Vucica i nisam pogresio. Onakvu energiju sto ima premijer malo ljudi imaju, Kada bi vise takvih ljudi bilo u nas Srba gde bi nam kraj bio. Nije cudo sto ima mnogo neprijatelja , ali ima mnogo vise koji to nisu , zato Premijeru samo hrabro u nove pobede sve najbolje ti zelim i samo nastavi tako

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja