nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

Radovi na Brankovom mostu do ponedeljka

Majstori će do kraja ove nedelje popravljati dilatacione spojnice na ovoj saobraćajnici preko reke. – Uskoro počinje i dugo očekivana obnova pešačke staze sa leve strane ka Novom Beogradu
Autor: Dejan Aleksićutorak, 08.11.2016. u 08:11
(Фото Р. Крстинић)

Na Brankov most, jedan od najopterećenijih u prestonici, konačno su izašli majstori. Narednih šest dana, do ponedeljka, radnici „Beograd-puta” popravljaće dilatacione spojnice na ovoj saobraćajnici zbog čega će biti izmenjen i režim saobraćaja. Ovi radovi tek su uvod u znatno obimnije koji predstoje na levoj pešačkoj stazi mosta (u smeru ka Novom Beogradu) i delovima konstrukcije ispod nje. Tender za rekonstrukciju staze, na kojoj su od leta 2013. počela da se pojavljuju velika oštećenja i otvori, zbog čega je ubrzo u potpunosti zatvorena, raspisan je u prvoj dekadi oktobra. Ponude za ove radove, prema uslovima poziva, zainteresovani izvođači mogli su da podnesu do juče. Najpovoljniji ponuđač trebalo bi da bude izabran u narednih 25 dana, odnosno početkom decembra. Radovi bi, kada bude potpisan ugovor i izabrani izvođač uveden u posao, trebalo da traju 260 kalendarskih dana.

Zatvaranje saobraćaja u fazama:
– Večeras od 20 časova do sutra u 6, i sutra u isto vreme u krajnjoj levoj traci ka Zelenom vencu– Od petka u 22 do nedelje u 4 sata u krajnjoj levoj i srednjoj saobraćajnoj traci ka Novom Beogradu– Od nedelje u 4 sata do ponedeljka u isto vreme krajnja leva saobraćajna traka u smeru ka Novom Beogradu

Građevinari će morati da saniraju, ali i da urade nove čelične konstrukcije, da postave antikorozivnu zaštitu, srede takozvane gazeće površine i ograde pešačkih staza, da urede rupe za odvođenje vode i postave dekorativnu rasvetu.

Na ovu obnovu čekalo se tri godine jer, kako su u više navrata isticali gradski čelnici, u gradskoj kasi nije bilo novca za obimnije radove na Brankovom mostu. Pronalaženje para ubrzao je prošlogodišnji pad nosača kablova nedaleko od biciklističkog lifta. Tada je gradonačelnik Siniša Mali i najavio da će 2016. obnova ovih oštećenja biti prioritet.

U avgustu ove godine, tačno godinu dana posle ove izjave, gradski menadžer Goran Vesić istakao je da je za obnovu obezbeđeno 320 miliona dinara. On je tada dodao da se u međuvremenu ispostavilo da nije samo problem staza već i neki delovi mosta ispod nje.

Ako sve bude teklo po planu i ne bude odlaganja, Beograđani će moći ponovo da koriste ovu stazu pred kraj leta 2017.

Nekada tramvajski i trolejbuski most

– Više od 25 autobuskih linija.

– Izgrađen je na mestu na kome se do Drugog svetskog rata nalazio viseći Most kralja Aleksandra. Upravo na njegovim stubovima je i postavljen Brankov most.

– Brankov most današnji izgled dobio je 1979. kada je i proširen.

– Preko nekadašnjeg mosta odvijao se i tramvajski saobraćaj ka Zemunu. Tramvaj „četrnaest” pre Drugog svetskog rata išao je od hotela „Moskva” do „Centrala” u Zemunu. Kada je ukinut tramvajski saobraćaj, linije 14, 15, 16 postale su trolejbuske, ali kada je i ova vrsta prevoza u Zemunu nestala (sedamdesetih prošlog veka) linija 14 koja je išla do Gornjeg grada postala je autobuska, dobila je oznaku 84 i produžena je do Nove Galenike, a autobuske su postale i linije 15 i 16.


Komentari2
39bc4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

U prolazu
Nekome možda ikada palo na pamet da umesto Brankovog mosta ustvari ponovo izgrade poruseni most Kralja Aleksandra na čijim pilarima ovaj ružni pontonski most i stoji. Budimpešta je obnovila svih 7 srusenih mostova za vreme Drugog svetskog rata, Beograđani bi mogli bar ovaj.
11070
Што се не сачека права зима, снег, суснежица и минус. Тада је одличан почетак за сваки посао а за радове у главним улицама центра града нарочито.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja