nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:04

Neimari „ukrotili” Sićevačku klisuru

Početkom ove sedmice završeno je oko 23 kilometra auto-puta između Proseka i tunela Bancarevo i dalje na potesu Pirot–Dimitrovgrad
Autor: Jelena Popadićčetvrtak, 24.11.2016. u 22:00
Радови на изградњи ауто-пута од Ниша ка Динитровграду биће готови почетком следеће године (Фото Коридори Србије)

Kada je posle otvaranja auto-puta Ljig–Preljina premijer Aleksandar Vučić rekao da nije isto premostiti Sićevačku klisuru i „gurati” kroz vojvođansku ravnicu zasigurno je imao na umu sve probleme sa kojima su se neimari sretali gradeći istočni krak Koridora 10. U„Koridorima Srbije” najavljuju da će ova saobraćajnica konačno biti gotova krajem sledeće godine pa ćemo od Niša do granice sa Bugarskom stizati za oko sat vremena.

 Inače, reč je o putu dužine 86,6 kilometara koji se gradi više od šest godina. Zadavao je glavobolje majstorima pre svega zbog pojave 41 klizišta između Proseka i Crvene reke, podzemnih voda, nerešenih imovinskih pitanja, ali i loših projekata i problema sa izvođačima. Osim toga, radove je pre tri godine usporilo otkrivanje bazilike iz ranohrišćanskog perioda kod Crvene reke koja je potom premeštena. Još početkom 2014. godine Dmitar Đurović, direktor „Koridora” najavio je završetak istočnog kraka Koridora 10 do kraja 2016. godine. Ipak, rok je pomeren za dodatnih godinu dana i ukoliko se bude radilo punom parom najavljeni završetak je izvestan. 

U ponedeljak je završena gradnja puta između Proseka i tunela „Bancarevo”, dužine 9,4 kilometra. Ovu saobraćajnicu proteklog vikenda obišli su Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban. Vučić je tom prilikom naglasio da će nam ovaj put omogućiti ne samo brže već i mnogo bezbednije putovanje. Ova deonica trebalo je da bude završena u martu 2014. godine, a upravo na ovom delu puta majstori su naišli na klizišta. Ova deonica neće biti puštena u saobraćaj dok ne bude završen tunel „Bancarevo” koji bi trebalo da bude gotov za oko mesec dana.

Deonica Prosek–Bancarevo nastavlja se na prethodno izgrađeni deo auto-puta, sa prostora iza sela Malča, skreće na jugoistok i prelazi preko već postojeće pruge Niš–Dimitrovgrad.

Trasa auto-puta prati ili se poklapa sa postojećim regionalnim putem. U zoni naselja Jelašnica grade se i zidovi za zaštitu od buke, ukupne dužine 1.904 metra.

Prvi automobili proći će ovih dana putem Pirot–Dimitrovgrad koji je spreman za otvaranje, kažu u preduzeću „Koridori Srbije”. Još se ne zna kada će biti presečena crvena vrpca na 15 kilometara ovog auto-puta čija gradnja kasni četiri i po godine. Radovi su počeli pre tačno šest godina, kada je austrijska „Alpina” izabrana za glavnog izvođača radova. Put je trebalo da bude gotov za godinu i po dana, tačnije u maju 2012. godine. Ipak, došlo je do velikih problema sa austrijskim izvođačem radova koji je odugovlačio, a potom i bankrotirao. Tek u aprilu 2014. godine potpisan je ugovor sa novom građevinskom firmom – bugarskom „Trejs grupom” koja je dobila rok od oko 15 meseci da završi posao. Ni ovaj dogovor nije ispoštovan. Isti scenario odigrao se na obilaznici oko Dimitrovgrada. Zbog problema sa austrijskim izvođačem radova, a potom i sa bugarskim „Trejsom”, koji je zbog kašnjenja izbačen sa ove deonice, posao je prepušten Grcima tako da se ovih osam kilometara gradi skoro šest godina.

U decembru bi trebalo da bude izgrađena deonica Staničenje–Pirot koja kasni godinu i po dana, kao i paralelni nekomercijalni put (Bela Palanka – Pirot – Trejs).

Fiskalni savet je 2015. upozorio da je grčki „Aktor” , koji gradi tri deonice, za godinu dana rada završio svega 1,4 odsto planiranih radova. Najveći problem je predstavljao mali broj angažovanih radnika.

Prošle godine u decembru u saobraćaj je pušteno 13 kilometara puta od Crvene reke do Čiflika u punom profilu, a do kraja ove godine biće završen posao na ukupno oko 69 kilometara ovog auto-puta. Tokom 2017. neimari će biti raspoređeni još samo na obilaznici oko Dimitrovgrada i na delu puta od tunela „Bancarevo” do Crvene reke. Na istočnom kraku Koridora 10 projektovano je 86 mostova, a do sada je završeno 79. Od pet tunela potpuno je završena izgradnja dva: „Progon” i „Pržojna Padina” u blizini Dimitrovgrada. Kroz njih još ne saobraćaju vozila jer je u toku izgradnja puta ispred i iza tunela. Pri kraju su radovi u tunelima „Bancarevo”, „Sopot” i „Sarlah”.


Komentari15
65a16
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vojkan Popovic
Za pravu informaciju bazilika nije izmestena, vec protiv svih pravila zatrpana ( kako kazu konzervirana i asfaltirana). Pratite samo koliko ce tu udesa da bude od momenta pustanja u saobracaj. Samo mi ne postujemo svoju bastinu i istoriju.
Bgd OBILAZNICA
Zbog velikog obima saobraćaja, složene konfiguracija terena, mnogo naseljenih mesta,... najteža i najvažnija deonica Koridora 10 je OBILAZNICA oko Beograda, koja će ići sa JUŽNE strane Avale i gde bi se južno od Vrčina odvajao KRAK za Ostružnicu i Novi Sad, bez zaustavljnja na naplatnim rampama za Beograd.
Re:BDD-u
Обилазница јесте најважнији и најсложенији део, јер се ту сви путеви српске мреже аутопутева секу, као и због растерећивања града од саобраћаја. Али мислим да нови пут мора да иде већ предвиђеном трасом из барем два разлога. Пре свега, да би могао да се настави преко Винче и Панчева према Темишвару, што је такође део обилазнице, моментално можда и најбитнији, јер цео Банат мора да прође кроз Београд на путу према, рецимо, Чачку. Уколико из Ваљева или Шида идем према Вршцу, бесмислено је да изађем код Врчина , па да се враћам ка Винчи, зар не? Други је што се обилазнице не користе само за транзитне путнике, већ и за растерећивање централног градског језгра, па би, пре свега, сви житељи предграђа били преусмерени тамо, осим кад иду ка центру. Момак из Калуђерице ће ићи девојци из Сурчина обилазницом, као и становници Ресника на аеродром. Зато се обилазнице и праве у што ужем кругу, да би их што више људи користило. Надам се да ће Батајница-Бубањ поток бити готова са прикључцима пре 2020.
Preporučujem 2
Info
Trasa autoputa Niš - Dimitrovgrad, tačnije deonica Prosek - Crvena reka, ne prolazi Sičevačkom klisurom nego je zaobilazi.
Krcko
Cesto sam na spomenutom putu. Kvalitet izvedenih radova je ispod svakog nivoa. Istovremeno ćemo placati kredite za izradu i popravku istih...
Milojko
E ni Tita nije radio ko sto AV radi. Svaka mu dala. lol

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja